Page 172 - PRIVATE JOURNAL #1
P. 172

EXPERIENCE — Ταση




                                  A                                 Εγκαινιάζοντας στην πρωτεύουσα των ιδιωτικών λεσχών μόνο                        SOHO HOUSE
                                                                                 PRIVACY COmES FIRST
                                                                                                                                                     BARCELONA
                                                                    για εγγεγραμμένα μέλη το Soho House, ο Nick Jones δημιούρ-
                                                                                                                                                     Στα ατού του μια
                                                                    γησε το πρώτο κλαμπ του οποίου τα μέλη δεν συνδέονται λόγω
                                                                                                                                                    από τις πιο ωραίες
                                                                    αριστοκρατικής καταγωγής, αλλά εξαιτίας της σχέσης τους με                      ανοιχτές πισίνες της
                                                                    την τέχνη και τα media. Σήμερα, τα 18 Houses έχουν απλωθεί                         Ευρώπης.
                                                                    από το Μανχάταν και το Miami Beach μέχρι το Βερολίνο και                          sohohouse
                                                                    την Κωνσταντινούπολη.                                                            barcelona.com
                                                                       Ως εξέλιξη στο αρχικό όραμα του «σπιτιού», ο ίδιος επιχει-
                                                                    ρηματίας δημιουργεί τώρα ξενοδοχεία με ιδιωτική και αποκλει-
                                                                    στική αίσθηση, όμοια με αυτήν που απολαμβάνουν τα μέλη μιας
              ακoΜα και Οι λιγoτερΟ συνειδητοποιημένοι ταξιδιώτες,   λέσχης. Όταν ο Jones αντίκρισε το 2012 το κτίριο της Midland
              που βρίσκονται «στον δρόμο» χωρίς ιδιαίτερες προσδοκίες, με   Bank στο λονδρέζικο City, το ερωτεύτηκε ακαριαία και κάλε-
              μοναδικό ίσως ζητούμενο την άνεση και τις υπηρεσίες, έχουν   σε αμέσως τον Ron Burkle (πρόεδρο και επενδυτή της Soho
              πλέον παρασυρθεί από το σαρωτικό ρεύμα της νέας φιλοξενίας.   House). Για το The NED, όπως τελικά βαπτίστηκε προς τιμήν
              Με την πολυτέλεια να θεωρείται δεδομένη κι αναμενόμενη, οι   του Sir Edwin «Ned» Lutyens που σχεδίασε το κτίριο το 1924,
              guests αναζητούν πια «εξαιρετικές», εξατομικευμένες εμπει-  χρειάστηκε να συμμαχήσουν με τον Andrew Zobler και τον νε-
              ρίες, ικανές να προσφέρουν συναισθηματικά δυνατές στιγμές,   οϋορκέζικο κολοσσό Sydell Group. Η σύμπραξη έδωσε μορφή
              από εκείνες που τελικά σχηματίζουν αναμνήσεις. Τι άλλο είναι   σε ένα ξενοδοχείο-υπερπαραγωγή με 252 δωμάτια σε 1920s και
              η ζωή, άλλωστε, πέρα από ένα παζλ ενθυμήσεων;         1930s design, 9 εστιατόρια, bars, grooming services, spa που
                 Την ίδια στιγμή, κι ενώ κορυφαίες αλυσίδες ξενοδοχείων προ-  όμως διατηρεί -και εκεί έγκειται η επιτυχία του- τον exclusive
              σαρμόζουν τη φιλοσοφία της φιλοξενίας και των υπηρεσιών τους   αέρα μιας λέσχης. Αναμφισβήτητα, το design παίζει εδώ τον ρό-
              σε αυτό το πλαίσιο, μια άλλη παράμετρος, που σχετίζεται με το   λο του που, σε συνδυασμό με την εξαιρετική αρχιτεκτονική του
              concept και το design, αλλά και τον τρόπο που αυτά συν-επιδρούν   κτιρίου, δίνει την ατμόσφαιρα του «σπιτιού». Στη διακόσμηση
              στην εμπειρία, αναδεικνύεται επίσης σε σημαντικό παράγοντα   των δωματίων τα vintage έπιπλα δένουν με χειροποίητα rugs,
              στο hotel business. To συγκεκριμένο «δέσιμο» ξεκίνησε φυσικά   ενώ το μαόνι και ο ορείχαλκος στις λεπτομέρειες προσδίδουν
              χρόνια πριν, στο πέρασμα από τα 80s στα 90s, χάρη στο όραμα   την απαραίτητη πολυτέλεια και λάμψη.
              του επιχειρηματία, ξενοδόχου και κτηματομεσίτη Ian Schrager, ο
              οποίος σε συνεργασία με τον σχεδιαστή Philip Starck καθιέρωσε          οNE-OF-A-kIND…
              τον όρο «boutique hotel» με τη δημιουργία του Royalton και του   Πολλές λεπτομέρειες δεν χρειάζονται για τα EDITION Hotels. Εί-           «οι άνθρωποι ζητούν τον τέλειο καφέ, που έρχεται ζεστός, όχι
              Paramount στη Νέα Υόρκη, επανεφευρίσκοντας έτσι το ξενοδο-  ναι τόσο customized και μοναδικά που ακόμη και τα εστιατόρια                απαραίτητα σε ακριβό σερβίτσιο. Θέλουν το άνετο κρεβάτι, χωρίς
              χείο ως έναν «τόπο» φορτισμένο με ενέργεια.           που στεγάζουν διαθέτουν αυτόνομη δυναμική. Το μυστικό είναι
                 Την τελευταία δεκαετία ανεξάρτητα ξενοδοχεία και επι-  ότι κάθε EDITION, όπως εκφράζει το όνομα του brand, είναι                         να ενδιαφέρονται πόσες κλωστές έχει το σεντόνι» – Ian Schrager
              δραστικά νέα brands έχουν εισέλθει δυναμικά στο παιχνίδι, με   απόλυτα ξεχωριστό και προσφέρει τον αφρό στο πολιτιστικό και
              παρουσία που συχνά έχει καταφέρει να αναδείξει ή να αναπτύ-  κοινωνικό milieu της θέσης του και της εποχής του, είτε βρίσκε-
              ξει ολόκληρες οικιστικές περιοχές. Ποιος μπορεί να σκεφτεί   ται στη Fitzrovia στην άκρη του Soho, είτε στην ακτογραμμή της                δηΜοκραΤικη πολυΤελεια...                    «Πιστεύω ότι στον κάθε ένα αξίζει μία one-of-a-kind εμπειρία
              σήμερα πώς ήταν το Seattle πριν από το πρώτο Ace Hotel ή   Collins Avenue, είτε στην καρδιά του νεοϋορκέζικου midtown             Και στο πέρασμα των παραπάνω, ο Ian Schrager έρχεται να   που να ανεβάζει τη διάθεση, να κάνει την καρδιά να χτυπάει πιο
              το Shoreditch στο East End του Λονδίνου πριν από το Hoxton   ή στην «άκρη του κόσμου» στην Θάλασσα της Νότιας Κίνας. Με           δημιουργήσει την επόμενη εμπειρία, θέλοντας να φέρει τη νέα   γρήγορα, που να αγγίζει συναισθηματικά… Το να προσφέρεις
              (την περιοχή όπου το Nobu με τον Robert de Niro προτίμησαν   μεθοδική ακρίβεια πίσω από κάθε νέα «έκδοση», φέτος είναι μια        ιδέα στο «lifestyle hotel», όπως ακριβώς έπραξε το 1982, όταν   κάτι τέτοιο και σε μια λογική τιμή είναι πιο επίκαιρο από ποτέ
              να στήσουν το νέο Nobu Hotel αντί του chic Mayfair) ή ακόμα   σημαδιακή χρονιά, καθώς επτά νέα EDITION σε τρεις ηπείρους          οραματίστηκε τα Morgans, αλλάζοντας το industry. «Ήθελα   για τον σημερινό sophisticated ταξιδιώτη».
              το νεοϋορκέζικο Meatpacking District πριν από το ξενοδοχείο   προστέθηκαν στη συλλογή, εδραιώνοντας το brand στην πρώτη           να δημιουργήσω ένα ξενοδοχείο για τη δική μου γενιά, όχι για
              Standard;                                             θέση των luxury lifestyle hotel brands παγκοσμίως (με έμφαση                τους γονείς μου, που θα αντανακλούσε τις προτιμήσεις μου και        THE HOXTON HUSTLE…
                 Όμως, οι δυνατοί παίκτες κρατούν γερά. Ο Starck ήταν   στη λέξη «lifestyle»). Τα επόμενα θα βρίσκονται σε Μπανγκόκ και         τις ευαισθησίες μου, καθώς και την pop κουλτούρα της εποχής.   Αντλώντας έμπνευση από την ποικιλομορφία και την αυθε-
              για μία ακόμα φορά συνεργός στην επιτυχία του παριζιάνικου   Σανγκάη στην Ασία, σε Μπόντρουμ και Βαρκελώνη στην Ευρώ-             Ανταποκρινόμουν στις πολιτιστικές αλλαγές που αναδύονταν   ντικότητα των δρόμων που τα περιστοιχίζουν, τα The Hoxton
              Mama Shelter, προσελκύοντας ένα ανήσυχο κοινό μακριά από   πη, στο Abu Dhabi στη Μέση Ανατολή και στην Times Square               και βλέπω ακριβώς την ίδια ευκαιρία σήμερα.           είναι, αν μου επιτρέπεται ο όρος, «ανοιχτά ξενοδοχεία», τόσο σε
              το χρυσό τρίγωνο του κέντρου στο ταπεινό 20ό διαμέρισμα του   και το West Hollywood στην Αμερική.                                    «Αυτός είναι ο λόγος των PUBLIC», εξηγεί ο συνιδρυτής   πρόσβαση όσο και σε φιλοσοφία. Από το πρώτο στο Shoreditch
              Παρισιού, ενώ ο Schrager, αφού επανήλθε στον θρόνο του κο-                                                                        του Studio 54 και αναγνωρισμένος ως Hotel Guru Schrager.   μέχρι το πρόσφατο στο Παρίσι -τη νέα διεύθυνση που οι Παρι-
              ρυφαίου hotelier στον κόσμο με τα EDITION hotels (έχοντας                                                                         Βασική προϋπόθεση: Πολυτέλεια για Όλους, που βασίζεται στο   ζιάνοι δίνουν τα ραντεβού τους με την ultra cool αύρα, όπως
              μαζί του τη Μarriott), δημιουργεί τα PUBLIC, ένα hotel brand με            ΛΟΝδΙΝΟ                                                service, το στυλ, τη μοναδική εμπειρία και την αξία. Αλλά εδώ   εύστοχα γράφει η γαλλική «Vogue»-, έχουν ένα ακαταμάχητο
              sex appeal, σχεδιασμένο να προσφέρει, στην εποχή του Airbnb,   Ανοίγοντας στην πρωτεύουσα των Private members clubs το soho       η πολυτέλεια ορίζεται στη νέα της έννοια, δεν βασίζεται δηλαδή   vibe που αντανακλά την ενέργεια της περιοχής. Άλλωστε, δεν
              οπτική και συναισθηματική συγκίνηση χωρίς επιτήδευση, με   house, ο nick Jones δημιούργησε το πρώτο club, συνδέοντας τα μέλη      σε αντικείμενα, ούτε μετριέται με το κόστος ή τη σπανιότητα,   είναι ένα από τα ζητούμενα να ζήσεις στη ροή και τις συνήθειες
              στόχο τον εκδημοκρατισμό της πολυτέλειας.                     του μέσω της σχέσης τους με την τέχνη και τα media.                 αλλά αντίθετα κρίνεται από τις εμπειρίες και το συναίσθημα.   των ανθρώπων της πόλης, βιώνοντας την αυθεντική αντί της  ‣




             170                                        THE  PRIVATE  JOURNAL                                                                                                              THE  PRIVATE  JOURNAL                                       171
   167   168   169   170   171   172   173   174   175   176   177