Page 190 - PRIVATE JOURNAL #1
P. 190
forum
τη διμερή σύμβαση στις 20 Απριλίου 2000. «Σήμερα η πιο
Αυτή λοιπόν θεωρείται η γενέθλιος
ημέρα του «νέου» Μεγάρου ΜΤΣ, που πλέ- κοσμοπολίτικη
ον αποκαλείται CITY LINK. Το όνομα, από στοά της πόλης,
μόνο του, επαρκώς υποδηλώνει αυτό ακρι- το CITY LINK,
βώς που καλείται πλέον ο ανακαινισμένος
χώρος να είναι και να υπηρετήσει. ΣΥΝΔΕ- διάγει μία εποχή
ΣΜΟΣ (LINK) δραστηριοτήτων, ονείρων, ανάπτυξης και
τέχνης, αρωμάτων, με απόλυτο άξονα τον
ΣύνδεΣμοΣ ΑΝΘΡΩΠΟ. αναγέννησης»
Τον Άνθρωπο που έχει διττή φύση
με τον δημιουργού και αποδέκτη. Τον Άνθρωπο
που καλείται να κρατήσει ή να αφορίσει το
Άνθρωπο παρελθόν και ταυτόχρονα να το σμίξει με ως τελευταίο ανάχωμα της Δύσης προς την
το παρόν. Τον Άνθρωπο που είναι ικανός
Ανατολή, πάντα είχε έντονα στοιχεία και
να πλησιάσει την τελειότητα, αλλά και να από τους δύο κόσμους. Το Μέγαρο ΜΤΣ,
City Linκ: tο Μέγαρο του καταστραφεί από τις σκέψεις και πράξεις λοιπόν, είναι ο τρανός εκπρόσωπος του
Μετοχικού Ταμείου στρατού του. Το Μέγαρο CITY LINK στέκει αγέρωχο, δυτικοευρωπαϊκού κόσμου και της φιλο-
είναι ο καθρέφτης του κέντρου σιωπηλός μάρτυρας και συνοδοιπόρος, σαν σοφίας του χωρίς ταυτόχρονα να έρχεται
της αγοράς της αθήνας. φίλος από τα παλιά, που εμπιστευόμαστε σε ρήξη ή να υποβιβάζει την άλλη πλευρά.
για τις πιο προσωπικές μας στιγμές. Εκεί Το ΜΤΣ αποτέλεσε για περισσότερα από 70
Από τον ΓεώρΓιο ιώάννου Κορμά* και όταν το οδόστρωμα σείεται από τον χρόνια ισχυρό σημείο αναφοράς για την
αγωνιστικό ρυθμό χιλιάδων διαδηλωτών, οικονομική, κοινωνική και καλλιτεχνική
εκεί και όταν αποτελεί το ιδανικό σκηνικό ζωή της Αθήνας.
για μια ερωτική εξομολόγηση ή μια selfie Σημείο αφετηρίας στη συνολική
Σε μια πολη, στην οποία ακόμα και η δύο ανθρώπων που πιστεύουν πως ο κό- προσπάθεια ανακατασκευής του ήταν η
πιο απόμερη γωνία της ή ένα λιθόστρωτο σμος τους ανήκει. προσεκτική αποκατάσταση εκείνων των
σοκάκι της έχει να διηγηθεί ιστορίες αιώ- Άλλωστε, το κτήριο από μόνο του έχει ποιοτικών στοιχείων που απέπνεαν την
νων, είναι πάντα πολύ δύσκολο να κατα- πολύ μεγάλη ιστορία. Ο αρχικός σχεδι- ατμόσφαιρα της εποχής και γοητεύουν ιδι-
φέρεις να συγκεράσεις το παλιό με το νέο. ασμός του Μεγάρου ΜΤΣ έγινε κατόπιν αίτερα τον σημερινό επισκέπτη. Ολόκλη-
Αυτή η πανάρχαια αντιπαλότητα μεταξύ αρχιτεκτονικού διαγωνισμού στον οποίο ρο το ανακαινισμένο Μέγαρο προβάλλει
του παρελθόντος, που θεωρεί πως έχει το Α’ βραβείο κέρδισε η μελέτη των αρ- στις όψεις του την art deco του ελληνικού
τα ηνία και πως πρέπει να επιβληθεί ως χιτεκτόνων Β. Κασσάνδρα και Λ. Μπόνη, Μεσοπολέμου, με την καθαρότητα του
κατεστημένο και του σήμερα, που ψάχνει αποφοίτων της Ecole des Beaux Arts των αρχικού σχεδιασμού και την εγκυρότητα
θέση και αναγνώριση, είναι η κινητήριος Παρισίων, το 1926. Σε αυτό το λιτό στην της προσεκτικής αποκατάστασης με σύγ-
δύναμη για την εξέλιξη. Είναι το καύσιμο προσέγγιση, δωρικό στον σχεδιασμό και χρονα υλικά. Ξαναφωτίστηκε η μαρκίζα
στη μηχανή. H μέλισσα που είναι απαραί- πολύ λειτουργικό για την εποχή του κτίριο στην οδό Σταδίου, έλαμψε πάλι η στοά
τητη για να γονιμοποιηθεί και να ανθίσει στεγάστηκαν τα πρώτα καταστήματα πο- Σπυρομήλιου, αναδείχθηκαν τα μεγάλα
η φύση, το οξυγόνο που είναι απαραίτητο λυτελείας της χώρας, όπως το νυχτερινό κλιμακοστάσια, ξαναστήθηκαν οι «παλιο-
συστατικό για κάθε μορφής ζωής. κέντρο «Μαξίμ», το καφέ «Μπραζίλιαν», τα μοδίτικες» πέργκολες στο ρετιρέ. Σήμερα
Όταν ήρθε η ώρα το Μέγαρο του Μετο- ζαχαροπλαστεία «Ζώναρς» και «Φλόκα», το η πιο κοσμοπολίτικη στοά της πόλης, το
χικού Ταμείου Στρατού (ΜΤΣ) να εισέλθει κινηματοθέατρο «Παλλάς» και ακόμη τα CITY LINK, διάγει μια εποχή ανάπτυξης και
στο νέο κομμάτι του βίου του, η προσπά- θέατρα «Βεργή» και «Αλίκη». Στα εγκαί- αναγέννησης και σαν καθρέφτης της αγο-
εικονογραφηση: vLadimir radibratoviC ανάγκες που επέβαλαν οι νέες συνθήκες, μέλη της κυβέρνησης και της βασιλικής ιστορίας της, της απέριττης πολυτέλειας
ράς του κέντρου της Αθήνας θέλει να δώ-
νια του νέου συγκροτήματος, που έγινε
θεια ήταν με επάρκεια να συνδυαστεί η
στις 23 Οκτωβρίου 1932, παραβρέθηκαν
σει το στίγμα της συνέχειας της λαμπρής
πολύχρονη πορεία του στον χρόνο με τις
και του ευρωπαϊκού αέρα της πόλης. •
οικογένειας, όλη η κοσμική Αθήνα, πλή-
όπως εμπορικά καταστήματα, γραφεία και
χώροι εστίασης και ψυχαγωγίας. Το έργο
θος κόσμου, καθώς και διεθνείς σταρ της
δύσκολο, αλλά όχι ακατόρθωτο. Παρ’ όλες
εποχής. Μια αξιοσημείωτη προσπάθεια
* Ο Γεώργιος Ιωάννου Κορμάς είναι
της αθηναϊκής κοινωνίας να αναδείξει
τις αντιξοότητες, το αποτέλεσμα του δια-
Διευθύνων Σύμβουλος της Πειραιώς
τη νέα αστική της ταυτότητα, που θα τη
γωνισμού για την παραχώρηση της εκμε-
Real Estate Α.Ε. και PICAR Α.Ε.
φέρει πιο κοντά με τις άλλες ευρωπαϊκές
τάλλευσης του ακινήτου για 50 χρόνια βρί-
και Ανώτερος Γενικός Διευθυντής
σκει την Τράπεζα Πειραιώς να υπογράφει
πρωτεύουσες. Η Ελλάδα και δη η Αθήνα,
THE PrIVATE JourNAL του Ομίλου της Τράπεζας Πειραιώς. 189