Page 124 - PRIVATE JOURNAL 2019
P. 124
Desire — aUTO
h times» είχαν τότε προεξοφλήσει ότι τα ηλεκτροκίνητα στο περιβάλλον και
Νεά εποχή
αθόρυβη, φιλική
tesla «μοιάζουν περισσότερο με εξελιγμένα golf cars,
παρά με προπομπούς του τεχνολογικού μέλλοντος»,
mercedes benz.
ενώ, το 2011, το Forbes ισχυριζόταν πως «τα ηλεκτρικά
αποτελούν εξαιρετικά κακή ιδέα», συναινώντας κατά η καινούργια eqc
προσθέτει την
κάποιο τρόπο στην άποψη της «Daily Mail» ότι «απο- ηλεκτροκίνηση
τελούν άσκοπη κατανάλωση χώρου». Το πόσο μεγάλο στο αστέρι της
λάθος έκαναν τότε όλοι τους αποδεικνύεται από τη ση- στουτγάρδης.
μερινή αξία της tesla: ενώ κατασκευάζει ετησίως λι-
γότερες από 245.000 μονάδες, η χρηματιστηριακή της
κεφαλαιοποίηση ανέρχεται στο 80% της αντίστοιχης του
volkswagen-Audi Group, που όμως παράγει +10 εκατ.
μονάδες (επίσης ετησίως).
Η συναρπαστΙΚh ιστορία του 21ου αιώνα στις avant Εκτός από πρωτοποριακές μάρκες απέναντι σε ισχυ-
garde εφαρμογές έχει κυρίως μια κεντρική ιδέα: την ρούς ομίλους, οι ψηφίδες και τα θραύσματα των ηλεκτρι-
ηλεκτροκίνηση. Και μαζί της μια ειρηνική εξέγερση, μια κών ονείρων διαμορφώνουν προϋποθέσεις για επάνοδο
πράξη ανυπακοής στην εκατονταετή εξουσία του θερμι- θρυλικών κατασκευαστών, όπως η Hispano-Suiza, αλλά
κού κινητήρα και την καθεστηκυΐα τάξη του. Μέσα στην και την άφιξη νεοσύστατων, όπως η ελβετική piech και
τελευταία μόνο δεκαετία, η ηλεκτροκίνηση τόλμησε κάθε οι κινεζικές Arcfox και polestar. Τα μοντέλα τους κα-
είδους ανατροπή σε όλα, ανεξαιρέτως, τα πεδία της αυ- λύπτουν ένα ευρύ φάσμα χρήσεων - από το συμβατικό
τοκινητοβιομηχανίας. Στις μεθόδους παραγωγής, διακί- οικογενειακό polestar 2, μέχρι τα εξωτικά υπερ-αυτο-
νησης και προώθησης, στην εμφάνιση νέων brands και κίνητα Carmen, Mark Zero και Arcfox-Gt. Χωρίς καμία
στην αλλαγή συσχετισμών μεταξύ των παραδοσιακών εξιδανίκευση, η ηλεκτροκίνηση έρχεται από πολύ κοντά,
κατασκευαστών, ενώ επαναδιατύπωσε άρδην τη νομο- αλλά πηγαίνει πολύ μακριά. Από τα άγονα υβριδικά της
τέλεια του ανθρακικού κύκλου και των εκπομπών CO2. τελευταίας 20ετίας και τους ανώριμους αιθεροβάμονες
Το πόσο επαναστατική είναι η ηλεκτροκίνηση, αλλά του περασμένου αιώνα, μέχρι τον Elon Musk και τα Audi,
και το πόσο γρήγορα άλλαξε την άποψή μας για τα οχή- Mercedes, BMW μαζικής παραγωγής, διαπιστώνουμε ότι
ματα προκύπτει από τις κυρίαρχες αντιλήψεις που είχαν το «να κάνεις κάτι σημαντικό τεχνολογικά» σημαίνει και
τα ΜΜΕ στο όχι και τόσο μακρινό 2009. Οι «Los Angeles ότι θέλεις «να διευρύνεις τα όρια του εφικτού». •
aston martin rapide e merCedes eQC
Βρετανική 100%, 100% ηλεκτρική και 100% κινηματογραφική. Το επόμενο πρακτορικό αυτοκίνητο του James bond Καμία μοντερνιστική επανάσταση δεν θεωρείται επιτυχημένη, αν δεν καταλήξει ρεαλισμός. αδιαμφισβήτητα, το πιο
είναι ηλεκτρικό, με αναμφισβήτητη τη γονιδιακή κληρονομικότητα της aston martin, που φέρνει τη rapide-e σε παραδειγματικό στοιχείο επιτυχίας της ηλεκτροκίνησης είναι η σταδιακή της ένταξη στις μαζικές γραμμές παραγωγής
πρωταγωνιστικό ρόλο. πέραν του κινηματογραφικού αντιτύπου, η συνολική παραγωγή της rapide-ε θα περιοριστεί παραδοσιακών κατασκευαστών, όπως η mercedes-benz. Το ηλεκτροκίνητο eqc προέρχεται κατά βάση από το
σε 155 μονάδες, με δύο κινητήρες ισχύος 600 ίππων. απλά για τη σύγκριση, ο σημερινός θερμικός κινητήρας της «διπλανό Glc», ωστόσο πέρα από την οπτική ομοιότητα οι διαφορές είναι πέραν κάθε προσδοκίας. διαθέτει δύο
rapide s έχει θηριώδη χωρητικότητα 6 λίτρων σε διάταξη V-12, αλλά παράγει «μόλις» 550 ίππους και λιγότερο από ασύγχρονους ηλεκτροκινητήρες, από έναν σε κάθε άξονα, συνολικής ισχύος 402 ίππων που συνοδεύονται από
το 65% της ροπής στρέψης του ηλεκτρικού. όι παραδόσεις πρόκειται να ξεκινήσουν το τελευταίο τρίμηνο του έτους, πακέτο μπαταρίας με αυτονομία 354 km. Το εντυπωσιακότερο πλεονέκτημα του eqc βρίσκεται, πάντως, στον χρόνο
με την εργοστασιακή υπόσχεση ότι η αυτονομία θα ξεπερνά τα 320 km. επαναφόρτισης και στα μόλις 40 λεπτά που απαιτούνται για να γεμίσει μπαταρίες από το 10% στο 80%.
122 123