Page 23 - PRIVATE JOURNAL 2019
P. 23

BEST OF — ArT-hiTECTUrE                                                                                BEST OF — ArTS



                                                                                              The eY exhibiTion

                                                                                         VAn GOGh
                                                                                          & BriTAin


                                                                                              Στα βήματα του
                                                                                           Ολλανδού ζωγράφου.


                                                                                      Η ευφορIα δεν παρήγαγε ποτέ κανέναν
                                                                                      μύθο και ο Βαν Γκογκ υπήρξε όσο ζούσε
                                                                                      ένας υποταγμένος στη μοίρα του καλλι-
                                                                                      τέχνης. Στο Λονδίνο, τη μοιραία πόλη για
                                                                                      εκείνον, η Tate Britain αφηγείται, ήδη από
                                                                                      τις 27 Μαρτίου, τη σχέση του με τη Μεγά-
                                                                                      λη Βρετανία, συγκεντρώνοντας μία από
                                                                                      τις μεγαλύτερες συλλογές των έργων του.
                                                                                      Οι θαυμαστές του έχουν την ευκαιρία να
                                                                                      δουν από κοντά έργα νεκρής φύσης, προ-
                                                                                      σωπογραφίες και τοπιογραφίες, όπως τα
                                                                                      «Έναστρη Νύχτα πάνω από τον Ροδανό»,
                                                                                      (1888), «Η Αρλεζιάνα» (1890), «Αυτοπρο-
                                                                                      σωπογραφία» (1889) και τα περίφημα
                                                                                      «Ηλιοτρόπια» (1888), που σπάνια δανεί-
                                                                                      ζει η Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου. Η
                                                                                      ομάδα των επιμελητών μελέτησε τα χρόνια
                                                                                      που πέρασε ο Ολλανδός ζωγράφος στη
                                                                                      Μεγάλη Βρετανία, φτάνοντας στο Λονδί-
                                                                                      νο στα 20 του χρόνια, το 1873. Ακόμα δεν
                                                                                      είχε βρει τον δρόμο του, αλλά μαγεύεται
                                                                                      από την άγνωστη πόλη με τα ποικίλα πρό-
 G.e.M.  συνολικού κόστους 1,1 δισ. δολαρίων. Το   ποθετηθεί ποτέ μέχρι τώρα σε προθήκες,   σωπα. Το ονειροπόλο αγόρι, με τα φτωχά
 εμβληματικό μουσείο της πλατείας Ταχρίρ   καθώς και μια φρέσκια προσέγγιση στην      αγγλικά, περιφέρεται στους δρόμους και
 ΑιγυπτιΑκός   στο Κάιρο θα δώσει τη θέση του σε μια   παρουσίαση των κλασικών αιγυπτιακών   αφομοιώνει εικόνες που δεν είχε φανταστεί
 θηςΑυρός  πολιτιστική πολιτεία 100.000 τετραγωνι-  αρχαιοτήτων, όπως είναι τα ευρήματα   ΕΝΑΣΤΡΗ ΝυχΤΑ ΠΑΝω ΑΠΟ ΤΟΝ ΡΟδΑΝΟ, 1888, PARIS, MUSéE D’ORSAY, RMn-GRAnD PALAIS (MUSéE D’ORSAY) / HERvé LEWAnDOWSkI   ότι υπήρχαν. Εμπνέεται από τα μυθιστορή-
                                                                                      ματα του Ντίκενς και του Τζορτζ  Έλιοτ και
 από τον τάφο του Τουταγχαμών. Η μελ-
 κών μέτρων, η οποία θα περιλαμβάνει,
 εκτός από το μουσείο, ανοιχτούς εκθεσι-  λοντική οπτική δεν θα δίνει έμφαση στον     την τέχνη των Βρετανών ζωγράφων και
 Η βιωματική εμπειρία   ακούς χώρους, συνεδριακό κέντρο, σινε-  χρυσό και την επίδειξη πλούτου, αλλά   ορκίζεται να επιστρέψει με τις ίδιες δρα-
 του νέου «κοσμήματος»   μά, θέατρο, καταστήματα, εστιατόρια και   στην ολοκληρωμένη εμπειρία μεταφοράς   ΑυΤΟΠΡΟΣωΠΟΓΡΑΦίΑ,1889, nATIOnAL GALLERY Of ART, COLLECTIOn Of MR. AnD MRS. JOHn HAY WHITnEY.   ματικές αναφορές. Η έκθεση επιχείρησε
 του σημερινού επισκέπτη στην εποχή της
 χώρο εκδηλώσεων. Σε απόσταση δύο χι-
                                                                                      να δείξει τον τρόπο που επηρέασε και ο
 πολιτισμού.  λιομέτρων από τις πυραμίδες του χέοπα,   δυναστείας των φαραώ. Ήδη, το υπερμέ-  ίδιος αργότερα Βρετανούς καλλιτέχνες,
 5.000 εξειδικευμένοι εργάτες δουλεύουν   γεθες άγαλμα του φαραώ Ραμσή Β’ έχει        ενώ παρουσιάζει και μια σειρά πορτρέ-
 δεν θα εχει απλως τη διαύγεια ενός   πυρετωδώς για την αποπεράτωση, αλλά   μεταφερθεί στο αίθριο της εισόδου από   των του Φράνσις Μπέικον, βασισμένα σε
 εντυπωσιακού μουσείου, αλλά θα πάρει   το μυστήριο σχετικά με την ακριβή ημε-  το μουσείο της πρωτεύουσας, ορίζοντας   info  μια αυτοπροσωπογραφία του Βαν Γκογκ,
 την τιμητική θέση ενός καινούργιου ση-  ρομηνία των εγκαινίων του παραμένει. Οι   με τις διαστάσεις του τη δυναμική του νέ-   Πάνω «Αυτοπροσωπο-  που σώζεται μόνο σε φωτογραφίες, καθώς
 μείου-συμβόλου που θα μετασχηματίσει   εξαιρετικές διαδικασίες συντήρησης, από   ου βιώματος. δ.σ.    γραφία» (1889) και κάτω   καταστράφηκε στο Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.
 το τουριστικό πρόσωπο της Αιγύπτου.   μια ομάδα 100 εξειδικευμένων επιστη-  «Έναστρη Νύχτα πάνω   «Ολόκληρη η ζωή μου έχει αφιερωθεί σε
 Το 2020, το Μεγάλο Αιγυπτιακό Μουσείο   μόνων από την Αίγυπτο, έχουν ολοκλη-  Grand EGyptian MusEuM  από τον Ροδανό», (1888).   εικόνες από Ντίκενς», εξομολογήθηκε στην
                Η έκθεση «The EY
 (Grand Egyptian Museum), στην περιοχή   ρωθεί για 40.000 αντικείμενα. Αυτό που   Ο σχεδιασμός υπογράφεται από την   HEnEGHAn PEnG ARCHITECTS   Exhibition: Van Gogh   αρχή της καριέρας του και κατάφερε, παρά
 της Γκίζας, θα υποδεχθεί τους λάτρεις των   υπόσχεται το «κόσμημα» (GEM, από τα   Heneghan Peng (Δουβλίνο) της   and Britain» θα διαρκέσει   τον θάνατό του στα 37 του χρόνια, να μας
 αιγυπτιακών αρχαιοτήτων από όλο τον   αρχικά του μουσείου στα αγγλικά) είναι   ομάδας αρχιτεκτόνων Heneghan   έως τις 11 Αυγούστου   αφήσει αμέτρητα αριστουργήματα που τι-
 κόσμο, σε μια κτιριακή υπερκατασκευή,   20.000 νέα εκθέματα που δεν έχουν το-  Peng, Buro Happold και Arup.   2019 στην Tate Britain.  μούν την αρχική του πηγή έμπνευσης. δ.σ.




 020  ThE  PriVATE  JOUrnAL                             THE  PRIVATE  JOURNAL                                        021
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28