Page 105 - PRIVATE JOURNAL 2020
P. 105

KNOWLEDGE — τεχνογνΩσια


 κ  όπως, μεταξύ άλλων, το WHIPS και το SIPS, τελικά ενισχύουν

 την ασφάλεια των επιβατών ανεξαρτήτως φύλου, ηλικίας, μεγέ-
 θους και διάπλασης. Το σύστημα WHIPS (Whiplash Protection
 System) αποτρέπει τον τραυματισμό του γυναικείου αυχένα, αφού
 συγκριτικά με τον αντρικό είναι πιο ευάλωτος, λόγω διαφορετικής
 ανατομίας και αντοχής. Η επεξεργασία των σχετικών δεδομένων
 οδήγησε στην ανάπτυξη του WHIPS και την υλοποίηση ενός
 στιβαρού προσκέφαλου σε ένα σχεδιαστικά έξυπνο κάθισμα, για
 να προστατεύει τόσο το κεφάλι όσο και τη σπονδυλική στήλη.
 Πλέον, ο κίνδυνος τραυματισμού στις γυναίκες και ιδιαίτερα σε
 αυτές τις περιοχές έχει περιοριστεί στον αντίστοιχο των ανδρών.

 τα Προηγουμενα ατυχηματα
 καθε επαναΣΤαΣη έχει το δικό της λάβαρο, τη βασική της νο-  ειναι η αυριανη ασφαλεια
 μοτέλεια και συνήθως αμέτρητες ανθρώπινες απώλειες. Υπάρχει,   Οι σουηδικές αντιλήψεις για την ισότητα των δύο φύλων στην
 όμως, μία που έχει και κάτι παραπάνω: το χρέος να προστατευθεί   οδική ασφάλεια έχουν αλλάξει στην πράξη το παγκόσμιο μοντέ-
 η ανθρώπινη ζωή. Εκατομμύρια γυναίκες χρησιμοποιούν καθη-  λο με το οποίο σχεδιάζονται και κατασκευάζονται τα αυτοκίνητα.
 μερινά αυτοκίνητα για να μεταφέρουν τα παιδιά τους, υποθέτο-  Για παράδειγμα, το ολοκληρωμένο σύστημα SIPS (Side Impact
 ντας ότι είναι όλοι τους ασφαλείς. Κάνουν, όμως, λάθος. Ακόμα   Protection System) για την προστασία σε πλευρικές συγκρού-
 και σήμερα, οι περισσότεροι κατασκευαστές εξακολουθούν να   σεις αξιοποιεί τους πλευρικούς αερόσακους, ώστε -ανεξαρτήτως
 σχεδιάζουν και να κατασκευάζουν αυτοκίνητα βασιζόμενοι σε   φύλου- να περιορίσει τους σοβαρούς τραυματισμούς στο στήθος
 δεδομένα που προέρχονται από δοκιμές σύγκρουσης αποκλει-  σε ποσοστό μεγαλύτερο από 50%. Πράγματι, στις πλευρικές συ-
 στικά με αρσενικά ανδρείκελα. Για τον λόγο αυτό, σε περίπτω-  γκρούσεις, χρειάζεται ειδική πρόβλεψη για την προστασία των
 ση σύγκρουσης με ένα τέτοιο αυτοκίνητο, παιδιά και γυναίκες,   γυναικών.  Όσο πιο χαμηλό ανάστημα έχει ένας οδηγός, τόσο πιο
 ειδικά οι έγκυες, διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο τραυματισμού   χαμηλά και πιο κοντά στο τιμόνι κάθεται. Για τον λόγο αυτό, οι
 σε σχέση με τους άνδρες.  πλευρικοί αερόσακοι τύπου κουρτίνας που καλύπτουν ολόκληρη
 Η Ομάδα  Έρευνας Ατυχημάτων της Volvo συγκεντρώνει αντί-  την επιφάνεια των παραθύρων αποτελούν ένα ζωτικό χαρακτη-
 στοιχα δεδομένα εδώ και περίπου 50 χρόνια, με σκοπό να κατα-  ριστικό ασφάλειας. Συνδυαστικά με το SIPS, ο αερόσακος τύπου
 νοήσει τι συμβαίνει στη διάρκεια μιας σύγκρουσης. Διαπίστωσε,   κουρτίνας μειώνει την πιθανότητα τραυματισμών στο κεφάλι
 λοιπόν, ότι ενώ άνδρες και γυναίκες εκτίθενται στον ίδιο ακριβώς   κατά σχεδόν 75%. Αναπτύσσεται σε 1/25 του δευτερολέπτου και
 κίνδυνο, στην πραγματικότητα τα αυτοκίνητα σχεδιάζονται σχε-  προστατεύει το κεφάλι από τη σύγκρουση, είτε με αντικείμενα
 δόν αποκλειστικά για τους ανδρικούς σωματότυπους. Αυτήν τη   εξωτερικά του αυτοκινήτου, είτε εντός. Αποτέλεσε το πρώτο
 σημαντική λεπτομέρεια και μαζί το σύνολο πραγματικών δεδομέ-  σύστημα αερόσακων που προσφέρει βελτιωμένη προστασία για
 νων που συγκεντρώνει η σουηδική εταιρεία από τη δεκαετία του   όλους τους επιβαίνοντες, αναβαθμίζοντας το επίπεδο προστασίας
 1970, αποφάσισε να μοιραστεί με τους ανταγωνιστές της για έναν   στις πλευρικές συγκρούσεις. •
 πολύ συγκεκριμένο λόγο. Με την πρωτοβουλία Equal Vehicles
 for All (ΕVA) ελπίζει να κάνει τα αυτοκίνητα πιο ασφαλή προς
 όφελος της ανθρώπινης ζωής, παρέχοντας ελεύθερη και δωρεάν
 πρόσβαση σε όλους ανεξαιρέτως τους κατασκευαστές, προκει-
 μένου να τα αξιοποιήσουν στις δικές τους μελέτες. Αντλώντας
 δεδομένα από πραγματικές συνθήκες για τόσο μεγάλο χρονικό
 διάστημα, η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία είναι πλέον σε
 θέση να αξιολογήσει τα είδη τραυματισμών που σημειώνονται
 σε διαφορετικά ατυχήματα, είτε πρόκειται για άνδρες, είτε για
 γυναίκες, είτε φυσικά για παιδιά.

 ισοτητα για ολουσ
 Η Ομάδα   Έρευνας Οδικών Ατυχημάτων της Volvo δημιουργήθηκε
 το 1970. Από τότε, τα στελέχη της έχουν συλλέξει και αναλύσει   ινFO
 δεδομένα από πλέον των 40.000 αυτοκινήτων και 70.000 επιβα-  Η Ομάδα Έρευνας Οδικών ατυχημάτων της Volvo
 τών, που όλα καταλήγουν στο ίδιο συμπέρασμα: τα ατυχήματα   δημιουργήθηκε το 1970. από τότε, τα στελέχη της έχουν
 μπορούν να κάνουν τα αυτοκίνητα το ίδιο ασφαλή για όλους.   συλλέξει και αναλύσει δεδομένα από πλέον των 40.000
 Πράγματι, ο σχεδιασμός και η εξέλιξη καινοτόμων συστημάτων,   αυτοκινήτων και 70.000 επιβατών.




 102  THE  PRIVATE  JOURNAL
   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110