Page 127 - PRIVATE JOURNAL 2020
P. 127
Desire — αυτοκινητο
E ψυχρούς αριθμούς επιστρατεύεται το design για την παραγωγή
σχημάτων, όπως το BMW Concept 4, προκειμένου να κωδικο-
ποιηθούν σχεδιαστικά οι σχετικές τεχνολογίες κίνησης. Από τα
συστήματα ηλεκτροκίνησης με μπαταρία και τα plug-in υβριδικά
μέχρι τα οχήματα με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου.
Αντίστοιχα, στην πρωτεύουσα της Βαυαρίας, στο Μόναχο,
οι εκπομπές μηδενικών ρύπων, οι βιώσιμες μετακινήσεις και τα
βέλτιστα δίκτυα σταθμών φόρτισης απαιτούν κάτι πολύ περισσό-
τερο από ευρύ πνεύμα και προεκλογικές δεσμεύσεις: απαιτούν
εξελιγμένα Gattaca Cars, που όμως, εκτός από οραματικά, πρέ-
πει να είναι και προσιτά. Αυτός ο τελευταίος είναι και ο ειδικός
λόγος που το VW ΙD.3 των 30.000 ευρώ αποκτά ισότιμη θέση
δίπλα στα σχεδιαστικά άλματα των Mercedes Vision EQS και τις
τεχνολογικές διαφοροποιήσεις των Porsche Taycan. Ακριβώς
εiναι 1997 oταν το φιλμ του Andrew Niccol, μνημείο του γιατί αντιμετωπίζει τα περιβαλλοντικά, τεχνολογικά, αστικά και
Hollywood και προφητικό δοκίμιο του μελλοντικού κόσμου, υμνεί κοινωνικά δόγματα με μαζική αποτελεσματικότητα.
μεταξύ άλλων αριστοτεχνικά αυτοκίνητα, εμπνευσμένες φόρμες Από εκεί και πέρα, η νέα τάξη πραγμάτων στα σύγχρονα
και αναφορικές καμπύλες futu-retro σχεδίων, που οι σύγχρονοι Gattaca Cars αναζητά μια καλά ορισμένη σχέση ανάμεσα στη
κατασκευαστές τώρα τα προσεγγίζουν. Η Uma Thurman, συνο- σχεδιαστική καινοτομία και την ωριμότητα των καταναλωτών
δευόμενη από τον Ethan Hawke, περιφέρεται με αυτοκίνητα να την επιβραβεύσουν. Ωστόσο, τέτοιες συναρτήσεις είναι πολύ
που έρχονται από το παρελθόν, αλλά θυμίζουν μέλλον. Όμως, σπάνιες, αν όχι ανύπαρκτες, ενώ ακόμα και όταν προσδιοριστούν
ξαναβλέποντας την ταινία, το μήνυμα είναι σαφές: υπάρχει μό- είναι μάλλον αναξιόπιστες για την περιγραφή πολύπλοκων ζη-
νιμη κινητικότητα στο design, ειδικά σε μια περίοδο που πρέπει τημάτων ατομικών προτιμήσεων ύφους, χρωμάτων, αισθητικής.
να σηματοδοτηθεί η μάχη κατά της κλιματικής αλλαγής, η κα- Μέσα σε αυτό το πλαίσιο αοριστίας, οι κατασκευαστές, όσο και αν
τάργηση του ρυπογόνου θερμικού κινητήρα και η επικράτηση φαντάζει παράξενο, προτιμούν να αντικαταστήσουν τις ριζοσπα-
της ηλεκτροκίνησης. στικές τους προθέσεις, προς όφελος της βιώσιμης κινητικότητας
Ήδη στη Νορβηγία, τρία στα τέσσερα καινούργια αυτοκίνητα και της υποχρέωσής τους να προασπίσουν το ίδιο δικαίωμα για
που παραδίδονται από την BMW είναι πλέον ηλεκτροκίνητα και, τις επόμενες γενιές. Είναι η τάση που στο όχι και τόσο μακρινό
μέχρι τα τέλη του 2021, η μάρκα στοχεύει να έχει παγκοσμίως μέλλον θα περιγράφεται ως «το design που άλλαξε την αυτοκί-
ένα εκατομμύριο οχήματα στους δρόμους. Ωστόσο, πριν από τους νηση ή τα αυτοκίνητα που άλλαξαν το design». •
Porsche Taycan
μία αρμονική φόρμα, βασισμένη πάνω σε αυστηρές αισθητικές παραμέτρους, σύμφωνες με τους δικούς της
κανόνες γεωμετρίας και αναλογίας, είναι η συνταγή που χρησιμοποιεί η Porsche για να μετασχηματίσει την
taycan σε εμβληματικό αρχέτυπο βιώσιμης κινητικότητας. εκτός από την ιδιαίτερη έμφαση στις επιδόσεις, οι
οποίες τη φέρνουν μεταξύ των ισχυρότερων μοντέλων της μάρκας (ιπποδύναμη 750 ίππων για την έκδοση Κύρος
turbo s), η taycan εξοπλίζεται με μετάδοση δύο σχέσεων και ηλεκτρικό κύκλωμα 800 volts - αντί των το 4-θυρο sports sedan διατηρεί τις ποιοτικές δεσμεύσεις με τον χαρακτήρα των Porsche και
συμβατικών κυκλωμάτων 400 volts. Έτσι, ο χρόνος για Κατάσταση φόρτισης 5% ως 80% είναι μόλις 22,5 λεπτά. δημιουργεί την αφετηρία για καθημερινή χρηστικότητα, διασυνδεσιμότητα και υψηλές επιδόσεις.
124 125