Page 97 - PRIVATE JOURNAL 2020
P. 97

KNOWLEDGE — Πολιτισμοσ                                                                          KNOWLEDGE — ARTS


 m  φή των απόψεων και σχολών στο αρχαίο   το Έτος Καβάφη, για να αναφερθούμε σε            εικονεσ
                                                                                              αριAδνη ΒιΤAΣΤαλη
 δράμα και την παρουσίαση νέων καλλιτε-
 ορισμένες μόνο, έχουν φέρει στο επίκεντρο
 χνικών προτάσεων. To Ευρωπαϊκό Πολι-
 καλλιτέχνες, ιστορία, παραδόσεις και ακα-
 τιστικό Κέντρο Δελφών έχει συνεργαστεί
 με διεθνείς, αλλά και ελληνικούς καλλι-  δημαϊκούς, σε μια εξαιρετική συνύπαρξη.       ανατροΠησ
 Ωστόσο, και το εικαστικό πρόγραμμα
 τεχνικούς φορείς, ενώ από το 2018 ξεκί-  του κέντρου, το οποίο περιλαμβάνει εκ-
 νησε ένα νέο πρόγραμμα με αναφορά στο   θέσεις, σεμινάρια και προγράμματα πα-                     Τέχνη με
 αρχαίο δράμα, το οποίο οργανώνει τιμητικά   ραμονής και εργασίας καλλιτεχνών στους         αντισυμβατικό πνεύμα.
 αφιερώματα σε μεγάλους σκηνοθέτες και   Δελφούς, είναι εμβληματικό. Στο πλαίσιο
 δασκάλους του παγκόσμιου θεάτρου, που   αυτό, έχει δημιουργηθεί στους Δελφούς
 έχουν αναπτύξει τη δική τους μέθοδο εργα-  ένα Πάρκο Γλυπτικής με μια μόνιμη συλ-
 σίας.  Μέσα από τα προβεβλημένα διεθνή   λογή έργων σύγχρονης τέχνης. Το 1994
 συμπόσια, ποικίλες μορφές Τέχνης έχουν   οργανώνεται η Διεθνής Συνάντηση Γλυ-
 μεΣα Σε μια ιδιοκΤηΤη,  δενδροφυτευ-  τιμηθεί. Οι Διεθνείς Συναντήσεις Μουσι-  πτικής, όπου καλούνται στους Δελφούς   ΤαξιδεYονΤαΣ στην αμερικανική ποπ
 μένη έκταση 100 στρεμμάτων, ο ευρωπαϊ-  κής, η Διεθνής Συνάντηση «Απόλλων»,   καταξιωμένοι  Έλληνες και ξένοι καλλι-  κουλτούρα των 60s-70s, στον κινηματο-
 κός πολιτισμός γίνεται αντικείμενο μελέτης   το Αφιέρωμα Δελφικών Εορτών, το Έτος   τέχνες, για να δημιουργήσουν έργα γλυ-  γράφο, στη λογοτεχνία και στη μουσική
 με συμπόσια, διεθνείς συναντήσεις, αλλά   Σωκράτη, το Έτος Περικλή, η Πολιτιστική   πτικής σε συγκεκριμένο διάστημα και in   της εποχής αυτής, η Αριάδνη Βιτάσταλη
 και εκπαιδευτικά προγράμματα. Παράλλη-  Αμφικτυονία, η συνάντηση «Περιβάλλον   situ στον περιβάλλοντα χώρο του Κέντρου.   απλώνει με δυναμικές πινελιές τις δικές
 λα, μια σειρά από δραστηριότητες, με αμι-  και Πολιτισμός», το Έτος Μαραθώνα και   Έτσι, δημιουργείται ο πυρήνας του Πάρκου,   της ιστορίες. Σε μια αδρή, αλλά και περι-
 γώς πολιτιστικό περιεχόμενο, συνθέτουν   με έργα από μια πληθώρα καλλιτεχνών,        εκτική συγχρόνως αναπαράσταση, κινη-
 μια μοναδική εμπειρία στις εντυπωσιακές   όπως οι Κώστας Τσόκλης, Λυδία Βενιέρη,     ματογραφικά πρόσωπα ανακατεύονται με
 εγκαταστάσεις του Συνεδριακού Κέντρου,   σεμινάρια αρχαίας   Μichel Gerard, Alfredo Romano, Θεόδου-  κείμενα και εικόνες, συνθέτοντας μια νέα
 του Υπαίθριου Θεάτρου Φρύνιχος, οι οποίες   ελληνικής γλώσσας   λος Γρηγορίου, Κώστας Βαρώτσος, Patrick   ζωγραφική αφήγηση. Με σπουδές στην
 συμπληρώνονται από τον Ξενώνα.  Reynaud, Ιάσων Μολφέσης, Manuel Saiz                 Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών στη Γαλ-
 Στην εξαιρετική αυτή Κιβωτό του   και Πολιτισμού   και Παναγιώτης Τανιμανίδης. Στον χώρο   λία, η ζωγράφος προσκαλεί κάθε φορά το
 Πνεύματος, το αρχαίο δράμα έχει αναδει-  και συνάντησεισ   δεσπόζουν ακόμα έργα των Θεόδωρου Πα-  κοινό της να κοιτάξει πιο προσεκτικά κάθε
 χθεί σε βασικό πρωταγωνιστή. Οι Διεθνείς   παδημητρίου, Αριστείδη Πατσόγλου, Τakis,   ιστορία που δημιουργεί, προκειμένου να
 Συναντήσεις Αρχαίου Δράματος, οι οποίες   νέων δημιουργών   Γιάννη Παρμακέλη, Steven Antonakos,   ανακαλύψει τις δικές του επιρροές από το
 ξεκίνησαν το 1985 και οργανώνονται ανά   συνθέτουν   Patrizia Molinari και Masaaki Noda, ενώ   εξωστρεφές σύμπαν του εξπρεσιονισμού
 διετία, συνδυάζουν τη θεωρητική προσέγ-  και η μόνιμη συλλογή ζωγραφικών έργων       που εκθέτει η καλλιτέχνις. Όπως επιση-
 γιση, την καλλιτεχνική δημιουργία και τη   το εκπαιδευτικό   διαθέτει εξίσου δυνατά έργα Ελλήνων και   μαίνει και ο ιστορικός Τέχνης, Γιάννης
 θεατρική παιδεία, με στόχο την καταγρα-  πρόγραμμα  ξένων, όπως για παράδειγμα των Αλέκου   Μπόλης, με αφορμή την πρόσφατη ατο-
 Φασιανού, Chryssa, Γιάννη Γαΐτη, Βλάσ-                                               μική της έκθεση στην αίθουσα τέχνης
 ση Κανιάρη, Χρόνη Μπότσογλου, Γιάννη                                                 Αστρολάβος, με τίτλο «Ευτυχισμένες Μέ-
 Ψυχοπαίδη, Γιώργου Λαζόγκα, Αλεξάνδρας                                               ρες», «στις ζωγραφικές συνθέσεις και τα
 Αθανασιάδη, Δανάης Στράτου και πολλών                                                σχέδια της Αριάδνης Βιτάσταλη, η σκλη-
 ακόμα. Στο Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο                                              ρότητα και η ευαισθησία, η μελαγχολία και
 Δελφών δεν συναντώνται μόνο προσωπι-                                                 η εσωτερικότητα της αποξένωσης, η ζωτι-
 κότητες του πολιτισμού. Εδώ οργανώνεται                                              κότητα και η ένταση, η ειρωνική ματιά και
 από το 2016 το Delphi Economic Forum, το                                             το χιούμορ συμβιώνουν και συνδιαλέγο-
 ελληνικό Νταβός, όπως έχει χαρακτηριστεί.                                            νται άμεσα μεταξύ τους... Σημείο εκκίνη-
 Μια σημαντική διοργάνωση, της οποίας το                                              σης για κάθε έργο της είναι μια λέξη ή μια
 Κέντρο Δελφών είναι υποστηρικτής και                                                 φράση, προερχόμενη από ένα λογοτεχνικό
 συμμετέχει με την οργάνωση ειδικών συ-                                               έργο, το σενάριο μιας κινηματογραφικής
 νεδριάσεων πολιτιστικού περιεχομένου. •                                              ταινίας ή τους στίχους ενός τραγουδιού,
                                                                                      μια λέξη ή μια φράση,  η οποία λειτουργεί
                                                                                      συνειρμικά, οδηγώντας στη δημιουργία
 ινFO                                                                                 της εικόνας και τις περισσότερες φορές (με
 Το Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών                                               την ολοκλήρωση της εικόνας) ενσωματώ-
 (Ε.Π.Κε.Δ.) ιδρύθηκε το 1977 ως Νομικό       ινFO                                    νεται σ’ αυτήν, ως γραφή-σπάραγμα ενός
 Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου, υπό την   Εκτός από τις ατομικές εκθέσεις της, συμμετείχε σε ομαδικές
 εποπτεία του υπουργείου Πολιτισμού και   εκθέσεις στην Ελλάδα, στη Γαλλία, στη Σερβία, στην Αλγερία και   προσωπικού ημερολογίου, υπόμνηση και
 υπό την αιγίδα του ςυμβουλίου της Ευρώπης.   στις ΗΠΑ. Έργα της βρίσκονται σε ιδιωτικές και δημόσιες συλλογές   σχολιασμός». Εικόνες ανοιχτές στην αμφι-
 eccd.gr                             στην Ελλάδα και το εξωτερικό.                    σημία και την ανατρεπτική διάθεση. δ.σ.




 094  THE  PRIVATE  JOURNAL                             THE  PRIVATE  JOURNAL                                       095
   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102