Page 125 - Private Journal 2021
P. 125
Desire — ΑΥΤΟΚΊΝΗΤΟ
Σ οι φυλές παρουσιάζουν μια βασική αδυναμία: προέρχονται από ρια, ακαδημαϊκές εργασίες, επιχειρηματικά start ups και πιθανόν Το νέο ηλεκτρικό
φρούδα οράματα. Πολλές φορές και να ανταγωνιστεί τον εαυτό της.
αυτοαναφορικό προσδιορισμό, συνεπώς οι απόψεις τους είναι
Gran Turismo
οπωσδήποτε περιορισμένης εμβέλειας.
Στην Καλιφόρνια, η Tesla αμφισβητείται ανοιχτά από τη
Πράγματι, για κάποιους γνώστες, η ηλεκτροκίνηση αποτε-
Tesla και τη Mazda, μεταξύ άλλων. Βρήκε επενδυτικά κεφά-
λεί μεταβατική δικαιολογία. Κάτι σαν αναγκαία κατάσταση μέχρι Lucid Motors. Η οποία, Lucid, συγκέντρωσε στελέχη από την είναι η σαφής δήλωση
που η πολιτική και οικονομική εξουσία να στραφεί στην επόμενη λαια από τη Σαουδική Αραβία και προμήθευσε με προηγμένες της Audi ότι η
τεχνολογία και τότε να εκτοπίσει την ηλεκτροκίνηση, όπως κά- μπαταρίες τη super-ανταγωνιστική Formula E. Στη συνέχεια, ηλεκτροκίνηση μπορεί
Στην κοινωνιολογiα της αυτοκίνησης, ο «προηγμένος» ηλε- νει ήδη με τα ορυκτά καύσιμα. Άλλωστε, καμία από τις βασικές αφού η Lucid συγχωνεύθηκε με την Churchill Capital IV, σε μια να έχει σπορ χαρακτήρα
κτροκινητήρας δεν είναι παρά αφορμή για την επιστροφή στην υποσχέσεις της ηλεκτρικής φυλής δεν είναι γενικής αποδοχής, συναλλαγή αξίας $11,75 δισ., τώρα εξελίσσει το Project Gravity
αφετηρία των βασικών κανόνων σχεδίασης, κατασκευής, παρα- συνεπώς είναι ζήτημα χρόνου πότε ακριβώς θα αναδειχθούν και SUV, καθώς και τον ανταγωνιστή του Tesla Model 3. Αντίστοιχα, και να δημιουργεί
γωγής και προώθησης μιας πολύ παλιάς ιδέας: της αυτοκίνησης. θα συζητηθούν ανοιχτά τα προβλήματά της, οδηγώντας την εκεί στο δικό τους πεδίο, οι κατασκευαστές μπαταριών βελτιώνουν έντονες συγκινήσεις
Πλέον, γίνεται Αυτοκίνηση Υψηλών Τάσεων. Στην ίδια κοινω- όπου σταδιακά καταλήγουν οι θερμικοί κινητήρες. καθημερινά την ενεργειακή πυκνότητα των ηλεκτρικών κυψε-
νιολογία, ωστόσο, υπάρχουν τουλάχιστον τρία χαρακτηριστικά Εν τω μεταξύ, βέβαια, η αυτοκινητοβιομηχανία συνεχίζει να λίδων, στοχεύοντας σε αυξημένη ενεργειακή πυκνότητα, δηλαδή
γνωρίσματα που τοποθετούν την ηλεκτροκίνηση σε κατηγορία κάνει αυτό που κατανοεί καλύτερα. Να παρακολουθεί τις τεχνο- σε μεγαλύτερη αυτονομία και χαμηλότερο κόστος.
«φυλής». Κατά κανόνα, οι φυλές είναι κοινωνικές κατασκευές. λογικές εξελίξεις και να απορροφά όλες τις καινοτομίες. Design, Ισχύς, εξουσία και αυτοκίνηση. Αυτός είναι ο μηχανισμός
Δηλαδή, βασίζονται στην πεποίθηση ενός συνόλου που πιστεύει τηλεματική, ρομποτική, τεχνητή νοημοσύνη, χημεία. Είτε με ηλε- από τον οποίο θα προκύψουν οι κοινωνιολογικές επαναστάσεις
ότι η φυλή εμφανίζει κοινά, διακριτά κληρονομικά στοιχεία. Ποια κτροκινητήρα είτε χωρίς αυτόν, η αυτοκινητοβιομηχανία γυρνάει στους τέσσερις τροχούς και μαζί το σχήμα, η τεχνολογία, οι δυ-
είναι αυτά; Πρώτον, η πεποίθηση ότι η ηλεκτροκίνηση είναι το πάντοτε στις «παλιές ημέρες», δηλαδή στις βασικές της αρχές, νατότητες και ο μετασχηματισμός της οδηγικής εμπειρίας. Από
μέλλον. Ακολουθεί η πίστη στην τεχνολογική υπεροχή της και για να ξεκινήσει από το μηδέν και να συγκεντρώσει μαζικά τις τις βενζίνες πολλών οκτανίων σε Αυτοκίνηση Υψηλών Τάσεων,
τέλος, ότι το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα είναι μικρό. Όμως, τεχνολογικές εξελίξεις που προέρχονται από ερευνητικά εργαστή- με ή χωρίς τη «φυλή της ηλεκτροκίνησης». •
AUDI RS E-TRON GT
Με αναφορές στο κληροδότημα του γοτθικού Μπαουχάους, η Audi επιβεβαιώνει το πρότυπο του σημερινού βιομηχανικού σχεδίου και
τελειοποιεί τις γραμμές του RS e-tron GT, του τετράθυρου κουπέ, με το έντονα αεροδυναμικό αμάξωμα. Το νέο ηλεκτρικό Gran Turismo AUDI Q4 SPORTBACK E-TRON
είναι η σαφής δήλωση της Audi ότι η ηλεκτροκίνηση μπορεί να έχει σπορ χαρακτήρα και να δημιουργεί έντονες συγκινήσεις. Μόλις Τα Q4 e-tron και Q4 Sportback e-tron αντιπροσωπεύουν την είσοδο της μάρκας στα ηλεκτρικά compact SUV, ένα segment που αναπτύσσεται
ξεκίνησε την εμπορική του καριέρα και έρχεται σε δύο εκδόσεις που κυκλοφορούν ταυτόχρονα: το e-tron GT quattro και το RS e-tron ραγδαία. Εκτός του αυθεντικού design συνοδεύονται με προηγμένες τεχνολογίες, κορυφαία επίπεδα ελέγχου και χειρισμού μέσα από οθόνες
GT. Ηλεκτρική τετρακίνηση με έναν μόνιμα διεγερμένο «σύγχρονο» ηλεκτροκινητήρα (PSM) σε κάθε άξονα και μετάδοση δύο σχέσεων τελευταίας γενιάς, άφθονους χώρους και εντυπωσιακές επιδόσεις με μηδενικούς ρύπους κίνησης.
πίσω. Το e-tron GT quattro έχει μέγιστη ισχύ 476 PS και ροπή 630 Nm, ενώ το RS e-tron GT έχει αντίστοιχα ισχύ 598 PS και 830 Nm. Θεωρητική αυτονομία έως 520 χιλιόμετρα, ηλεκτρική τετρακίνηση και 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,2 δευτερόλεπτα, head-up οθόνη επαυξημένης
0–100 χλμ./ώρα σε 4,1 ή 3,3 δευτερόλεπτα (RS), τελική ταχύτητα 245 χλμ./ώρα ή 250 χλμ./ώρα (RS). πραγματικότητας, αεροδυναμικός συντελεστής 0,28 ή 0,26, είναι μερικά μόνο από τα εντυπωσιακά τεχνικά χαρακτηριστικά της σειράς.
122 123