Page 23 - Private Journal 2021
P. 23

BEST OF — ARTS




 ΜΟΥΣΕiΟ ΛΟyβρΟΥ  εμπνέεται από τις αρχαιολογικές σπουδές   τους κανόνες του νεοκλασικισμού. Στο   να λείπει από την έκθεση στο Λούβρο.
                                                                                      Ο Ζαν-Λικ Μαρτινέζ εξωτερικεύει την
                                                  τέλος του 19ου αιώνα, στις μεγάλες Πα-
             και επηρεάζει τις αισθητικές αντιλήψεις
 ΑΙΩΝΩΝ ΤΈΧΝΗ  πολλών χωρών, ανάμεσά τους και την   γκόσμιες Εκθέσεις που παρουσιάζουν τα   αγάπη του για την Ελλάδα, η οποία εκ-
             Ελλάδα, η οποία χορεύει στον ρυθμό του.
                                                  επιτεύγματα των χωρών και οδηγούν στις
                                                                                      φράστηκε και δημοσίως στην επίσκεψή
             Η υπεράσπιση της εθνικής κληρονομιάς   καινοτομίες του αύριο, μια νέα σύγχρονη   του στην Αθήνα την περασμένη άνοιξη,
             και η ευρωπαϊκή συνεργασία μέσα από   ελληνική τέχνη αναδεικνύεται, η οποία   με αφορμή τον εορτασμό των 200 χρό-
 Στην έκθεση «Παρίσι-Αθήνα» για τη γέννηση της σύγχρονης Ελλάδας την περίοδο   τη δημιουργία αρχαιολογικών ιδρυμά-  δεν κρύβει τις βυζαντινές και ορθόδοξες   νων από την Ελληνική Επανάσταση και
 1675-1919, το ελληνικό όνειρο θα απλώσει τα φτερά του στη φίλη γαλλική   των, όπως η Γαλλική Σχολή Αθηνών το   πινελιές της ταυτότητάς της. Η έκθεση   τα εγκαίνια της Εθνικής Πινακοθήκης.
 πρωτεύουσα, εδραιώνοντας την αλληλεγγύη των δύο λαών.   1846, είναι οι λόγοι που οδηγούν σε μια   «Παρίσι-Αθήνα. Η γέννηση της σύγχρο-  Μάλιστα, έλαβε και το παράσημο του Τα-
                                                                                      ξιάρχη του Τάγματος της Τιμής από την
             ανασκόπηση των γνώσεών μας για τον
                                                  νης Ελλάδας 1675-1919» θα διηγείται όλη
             υλικό πολιτισμό της Ελλάδας. Η έκθεση   αυτή την πορεία και θα ολοκληρώνεται με   Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας,
 Kείμενο ΔΕΣΠΟΊΝΑ ΣΑΜΨΩΝ
             αυτή, σύμφωνα με την οπτική του μουσεί-  έργα της ρηξικέλευθης ελληνικής «Ομά-  Κατερίνα Σακελλαροπούλου, ενώ ο ίδιος
             ου του Λούβρου, έχει στόχο να συνδυάσει   δας Τέχνη», που εμφανίστηκε με το νε-  δήλωσε ότι η Ελλάδα είναι σαν μια άλλη
 τη  ΣφρΑγιδΑ του Γάλλου απερχόμε-  τειο των 200 χρόνων από την έναρξη του   των τελευταίων αιώνων – πριν αλλά και   για πρώτη φορά αυτήν την αρχαιολογική   ωτερικό της πνεύμα το 1917, φέρνοντας   πατρίδα για εκείνον. •
 νου προέδρου-διευθυντή του μουσείου   αγώνα των Ελλήνων για ανεξαρτησία και   μετά το 1821, τους δεσμούς της Ελλάδας   ιστορία με την ιστορία της εξέλιξης του   επανάσταση στις ελληνικές εικαστικές
 του Λούβρου, Ζαν-Λικ Μαρτινέζ, έχει η   αναμένεται να ξεκινήσει στις 30 Σεπτεμ-  με τον ευρωπαϊκό πολιτισμό και πιο συ-  ελληνικού κράτους και της σύγχρονης   τέχνες και αμφισβητώντας τον ακαδη-
 έκθεση «Παρίσι-Αθήνα. Η γέννηση της   βρίου, με διάρκεια μέχρι τις 7 Φεβρουα-  γκεκριμένα τις σχέσεις Αθήνας-Παρισιού,   τέχνης. Οι ανασκαφές στη Δήλο, τους   μαϊσμό της Σχολής του Μονάχου, που   ΙΝFO
 σύγχρονης Ελλάδας 1675-1919». Ο αρ-  ρίου 2022.   από την εποχή των πρώτων διπλωματι-  Δελφούς και την Ακρόπολη οδηγούν σε   ήταν η καθιερωμένη αισθητική αντίλη-  Η έκθεση «Παρίσι-Αθήνα» προετοιμάζεται
                                                                                         εν μέσω της συνεχιζόμενης πανδημίας
 χαιολόγος και ιστορικός τέχνης δεν είναι   Η ιδέα, ο τόπος, οι άνθρωποι και το   κών αποστολών στα τέλη του 17ου αιώ-  άλλα μονοπάτια: αποδεικνύουν ότι υπάρ-  ψη. Πολλά από εκείνα τα avant-garde   και των εναλλασσόμενων περιοριστικών
 απλώς ένας ακόμη Γάλλος φίλος της Ελ-  μήνυμα αυτής της έκθεσης κινούνται   να, έως τις εκθέσεις σύγχρονων Eλλήνων   χει και μια άλλη Ελλάδα, με το δικό της   έργα είχαν εκτεθεί στο Παρίσι το 1919 και   μέτρων, για την εγκατάστασή της στο μουσείο
 λάδας, αλλά μια εξέχουσα προσωπικότη-  στην ίδια διαδρομή. Φωτεινοί σηματοδό-  καλλιτεχνών στο Παρίσι. Τον 17ο και 18ο   χρώμα και φως, που στέκεται μακριά από   ο αέρας που μετέφεραν δεν θα μπορούσε   του Λούβρου.
 τα στον τομέα του.  Ως επιμελητής στο   τες που κατευθύνουν τις δύο ευρωπαϊκές   αιώνα, οι πρώτες γαλλικές αποστολές,
 συγκεκριμένο μουσείο από το 1997, είχε   χώρες σε αυτή τη λεωφόρο της ελληνο-  πριν φτάσουν στην Υψηλή Πύλη, ανακά-
 τη διεύθυνση του Τμήματος Ελληνικών,   γαλλικής φιλίας, οι πολιτιστικοί και δι-  λυπταν στον ελλαδικό χώρο μια επαρχία
 Ετρουσκικών και Ρωμαϊκών Αρχαιοτή-  πλωματικοί δεσμοί που οικοδομήθηκαν   που παρουσίαζε μεγάλο ενδιαφέρον για
 των, πριν αναλάβει το 2013 την ηγετική   από τον 19ο αιώνα. Δίπλα στον Ζαν-Λικ   καλλιτέχνες και διανοούμενους. Το 1821,
 του θέση, την οποία παραδίδει με τη σειρά   Μαρτινέζ, συνδιοργανώτρια της έκθεσης,   η ελληνική επανάσταση ξεσηκώνει την
 του στη Laurence des Cars.    η διευθύντρια της πρόσφατα ανακαινι-  Ευρώπη, η οποία στηρίζει οικονομικά και
 Η έκθεση «Παρίσι-Αθήνα. Η γέννη-  σμένης Εθνικής Πινακοθήκης, Μαρίνα   στρατιωτικά τον αγώνα, και το 1829, η
 ση της σύγχρονης Ελλάδας 1675-1919»,   Λαμπράκη-Πλάκα, με βοηθό τη Γαλλί-  Ελλάδα απελευθερώνεται, ανακηρύσσο-
 στην περίφημη πτέρυγα «Ναπολέων»   δα επιμελήτρια Τέχνης, Débora Guillon.   ντας το 1834 την Αθήνα ως πρωτεύουσα
 στον πρώτο όροφο του μουσείου, προ-  Τριάντα έργα θα αφηγούνται το καθέ-  του κράτους. Οι πίνακες που θα εκτεθούν
 γραμματίστηκε για να τιμήσει την επέ-  να με τον δικό του τρόπο την κοινή ιστορία   στους χώρους του Λούβρου θα πιάνουν
 το νήμα από την αρχή της ένδοξης αυτής
 αφήγησης. Επηρεασμένο από τη στιβαρή
 γερμανική και τη γαλλική παρουσία στην
 επικράτειά του, το νέο ελληνικό κράτος
 δημιουργεί το παζλ της πολιτιστικής του
 ταυτότητας, ακουμπώντας στο γαλλικό
 και γερμανικό  κίνημα του νεοκλασικι-
 σμού, που κατακτά την επικράτεια. Ο
 νεοκλασικισμός, μια σημαντική πολιτι-
 στική κίνηση, που διαδόθηκε ευρύτατα
 στην Ευρώπη το δεύτερο μισό του 18ου
 αιώνα και τις πρώτες δεκαετίες του 19ου,  SERGII MOLCHENKO / SHUTTERSTOCK, © ΕΘΝΙΚΉ ΠΙΝΑΚΟΘΉΚΉ


 BELLE EPOQUE
 Το επιβλητικό μουσείο του Λούβρου.
 Στην απέναντι σελίδα: «Στην Ταράτσα ή
 Αθηναϊκή Βραδιά», έργο του Ιάκωβου Ρίζου,
 ο οποίος έφερε τον αέρα της Belle Epoque
 από το Παρίσι στην Ελλάδα.




 020  THE  PRIVATE  JOURNAL                             THE  PRIVATE  JOURNAL                                        021
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28