Page 137 - PRIVATE JOURNAL 7th EDITION
P. 137
Desire — AYTOKINHTO
VOLVO EX30 (SMART #1) Εδω και τουλαχιστον 35-40 χρόνια -από τότε, δηλαδή, που μεν αλλά «έκρυβαν κάτω από το χαλί», έχει γίνει σήμερα ο
Βασισμένο στην πλατφόρμα SEA της Geely, η οποία υποστηρίζει τα Smart #1 και το marketing, η διαφήμιση και η επικοινωνία «διοικούν» την ξενιστής της ηλεκτροκίνησης. Πλέον, είναι πολύ αργά για να
τα Polestar 4, το EX30 προσφέρεται με μονό κινητήρα στον πίσω άξονα (RWD) αυτοκινητοβιομηχανία, σπρώχνοντας ελαφρά και ευγενικά επιστρέψουμε στο ιστορικό πλην ανεξάρτητο παρελθόν κάθε
ή διπλό κινητήρα (AWD), παράγοντας αντίστοιχα 272 PS και 428 PS. Όι επιλογές προς τα έξω το R&D (Research & Development - Έρευνα και κατασκευαστή. Ειδικά τώρα που στο μείγμα ανακατατάξεων,
τροφοδοσίας σε ρεύμα περιλαμβάνουν μία μπαταρία 49 kWh (LFP) ή μία 64 Ανάπτυξη)-, το ένοχο μυστικό ονομάζεται badge engineering. εξαγορών, συνασπισμών και συμμαχιών των δυτικών αυτοκι-
kWh (NMC), εξασφαλίζοντας αυτονομία 344 χλμ. ή 480 χλμ. αντίστοιχα. Ή τυπική
έκδοση RWD επιταχύνει από 0 σε 100 Km/h σε μόλις 5,7 δευτερόλεπτα, ενώ η Ο όρος αναφέρεται στην πρακτική «ΜΕ-ΤΟΟ», όπου ένας νητοβιομηχανιών έχουν προστεθεί κινεζικοί κολοσσοί, όπως
έκδοση AWD διαθέτει επιδόσεις supercar με χρόνο 3,4 δευτερολέπτων. κατασκευαστής παράγει κάποιο ήδη υπάρχον μοντέλο υπό οι BYD, Geely Holding και NIO, οι οποίοι διαθέτουν στρατηγικό
Αντίστοιχα, το ομοζυγωτικό Smart #1 με πινελιές Brabus διαθέτει εξωτερικές διαφορετική όμως επωνυμία. Προσέγγιση που οι aficionado έλεγχο στα παγκόσμια αποθέματα λιθίου.
αλλαγές σε σχέση με τη βασική έκδοση, που περιλαμβάνουν κόκκινες λεπτομέρειες της αυτοκίνησης ενοχοποιούν για την υποβάθμιση αξιών, Έτσι, πέραν του γεγονότος ότι η Smart (της Mercedes Benz)
στους προφυλακτήρες, τις εισαγωγές, τις πλευρικές ποδιές, τα καλύμματα όπως η καινοτομία και η ποιότητα, ενώ, την ίδια στιγμή, οι έχει εξαγοραστεί κατά 50% από την Geely -η οποία μεταξύ
καθρεπτών, την οροφή και βελτιωμένες δαγκάνες φρένων για τη διαχείριση της εταιρείες την προωθούν εξαιτίας της εξοικονόμησης κοστο- άλλων κατέχει τη σουηδική Volvo-,περνάμε στο σημείο όπου
επιπλέον ισχύος, καθώς και μια ματ γκρι εξωτερική επένδυση με μαύρα σήματα.
λογίων ανάπτυξης. τα αναμενόμενα Volvo EX30 και Smart #1, αν και γονιμοποιη-
Η πτώση του Τείχους του Βερολίνου και η σταθεροποίηση της μένα από τα ωάρια της πλατφόρμας SEA, έχουν προκύψει ως
Ευρώπης επιτάχυναν την πρακτική ME-TOO, με άξονα την «δίδυμα»: μονοζυγωτικά (δηλαδή, πανομοιότυπα) ως προς το
γενετικό τους υλικό και ετεροζυγωτικά ως προς την εμφάνισή
εξαγορά της SKODA από το Group VW-AUDI. Το Golf Mk3 μαζί
AYTO-ΚΙΝΉΜΆ «ΜΕ - ΤΟΟ» με την τεχνολογία και τα εξαρτήματά του βαφτίστηκαν Skoda τους. Η φυσική «κλωνοποίηση» που συμβαίνει με τα ΕΧ30 και
Felicia. Έτσι, αναβαθμίστηκε η πρακτική που είχε ακολουθήσει #1 παρατηρείται και σε άλλα «ζευγάρια»: Η Bentley Bentayga
η Seat με το Ibiza του 1984, το οποίο απλώς δανειζόταν κάποια γίνεται Lamborghini Urus, η Porsche Taycan αποκαλύπτεται ως
Ή δύναμη βρίσκεται στις διαφορές. Έίναι, όμως, οι γενετικές ομοιότητες μεταξύ φαινομενικά κοινά εξαρτήματα από τα μοντέλα Polo και Audi 50. Το badge Audi e-tron GT, η Alfa Romeo Tonale αναπαραγέται σε Dodge
διαφορετικών μοντέλων που κάνουν την αυτοκίνηση του 21ου αιώνα βιώσιμη, προσιτή, engineering έμπαινε σε μαζική παραγωγή. Hornet, όπως ομοίως το Opel Ampera-e μετασχηματίζεται σε
Η τακτική ΜΕ-ΤΟΟ, την οποία οι κατασκευαστές «εξέθρεφαν» Chevrolet Bolt και το Toyota bZ4X σε Subaru Solterra.
πράσινη, αλλά, κυρίως, γόνιμη σχεδιαστική άσκηση ομογενοποίησης.
Όσο διαφοροποιείται το «ΜΈ» τόσο ισχυρότερο αναπαράγεται το «ΤΌΌ».
Κείμενο ΓΙΏΡΓΟΣ ΑΝΔΡΙΑΝΟΠΟΥΛΟΣ
Με την υπογραφή της κοινοπραξίας Mercedes-Benz και Geely, το νέο ηλεκτρικό crossover Smart#1 μοιράζεται
To αμιγώς ηλεκτρικό ΈΧ30 θεωρείται το μικρότερο SUV στην ιστορία της σουηδικής εταιρείας. με το Volvo EX30 την ίδια πλατφόρμα για ηλεκτρικά μοντέλα της κινεζικής εταιρείας.
134 THE PRIVATE JOURNAL THE PRIVATE JOURNAL 135