Page 109 - PRIVATE JOURNAL 8th EDITION
P. 109
KNOWLEDGE — ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΆ
Μαιρη Χαριτωνιδη -°'hriAM
ΆΡΜΟΝΙΆ
ΆΝΤΙΘΕΣΕΏΝ
Η Μαίρη Χαριτωνίδη, δημιουργός των κοσμημάτων °'HRIAM,
ενσαρκώνει την τέλεια ισορροπία ανάμεσα στην παράδοση και την καινοτομία,
αντλώντας έμπνευση από τα βιώματά της.
Συνέντευξη ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΣΑΜΨΩΝ
κοσμημαΤα ποΥ αποτυπώνουν τη γό-
νιμη σχέση των δύο κόσμων της Μαίρης ΚΑΜΒΑΣ ΕΚΦΡΑΣΉΣ
Χαριτωνίδη, της Κοπεγχάγης και της Αθή- Κοσμήματα που δεν είναι απλώς
νας… Μεσογειακή γοητεία και σκανδινα- αντικείμενα πολυτελείας, αλλά
αποτελούν αφηγήσεις ιστοριών,
βική λιτότητα… Βιωσιμότητα, αλλά και ενθυμήσεις στιγμών και σύμβολα
διαχρονικές αξίες… Οι δημιουργίες της ατομικότητας, φέρουν τη σχεδιαστική
ιδρύτριας των °'HRIAM κοσμημάτων αφη- υπογραφή της Μαίρης Χαριτωνίδη
γούνται τη δική της γοητευτική ιστορία. και του brand της °'HRIAM.
Τι σημαίνει για εσάς η τέχνη του κο-
σμήματος και πώς θεωρείτε ότι συμβάλλει
στην έκφραση της ατομικότητας;
Από την απαρχή των πολιτισμών και
σε ολόκληρο τον κόσμο, το κόσμημα απο- και υφές. Με αυτόν τον τρόπο, συνδυάζω το «Ειδικεύομαι της στιχομυθίας των δύο χωρών είναι
τελούσε πολυσήμαντο αντικείμενο, μια μινιμαλιστικό και αρμονικό στοιχείο με μια διάχυτη τα τελευταία οκτώ χρόνια στη
και συνδέεται με όλα τα στάδια της ζωής πιο ατίθαση και αυθαίρετη όψη, “πλέκοντας” στη μικρογλυπτική ζωή μου. Με ένα ακόμα παράδειγμα, τη
ενός ανθρώπου. Η τέχνη του κοσμήματος τη μία αισθητική με την άλλη. Η μεγαλύτερη σε κερί, γεγονός γονεϊκότητα, με τον γιο μου να έχει γεν-
είναι πρωτίστως συναισθηματική και κατ’ πρόκληση είναι πώς μπορούν αυτές οι μορ- που μου δίνει νηθεί στην Κοπεγχάγη και την κόρη μου
επέκταση εκφραστική. Μπορείς να δια- φές να δέσουν με τις διάφορες πέτρες χωρίς στην Αθήνα…
κρίνεις πολλά για κάποιον παρατηρώντας φλυαρία, απαντώντας στα εκάστοτε αφηγή- μεγάλη εικαστική Ποια είναι η φιλοσοφία πίσω από την
τα κοσμήματά του. Το κόσμημα μπορεί να ματα από τα οποία αφορμώνται οι θεματολο- ελευθερία» έμφαση στη βιωσιμότητα και τη διαχρονι-
το φοράς, είτε γιατί το επέλεξες εσύ για γίες των συλλογών ή των μοναδικών κατά κότητα στα σχέδιά σας;
τον εαυτό σου, είτε γιατί κάποιος άλλος παραγγελία τεμαχίων. Ουσιαστικά, αποσκοπώ Η πληθώρα των υλικών αγαθών, στα
το επέλεξε για σένα, όμως, και πάλι, στο στο να δημιουργώ ένα κόσμημα διαχρονικό. οποία έχουμε πρόσβαση πια, υφίσταται
τέλος, εσύ αποφασίζεις αν θα το φοράς. Πώς η προσωπική σας διαδρομή και τα ως πραγματικότητα για πρώτη φορά
Σε κάθε περίπτωση, δηλώνει κάτι πο- ταξίδια σας μεταξύ Κοπεγχάγης και Αθήνας στην ιστορία της ανθρωπότητας. Πάνω
λύ συγκεκριμένο. Στην πρώτη, εκφράζει επηρεάζουν τις δημιουργίες σας; από τα μισά πράγματα που μας ανήκουν
το ύφος και την αισθητική σου και στην Πάρα πολύ έντονα. Η αντιφατικότητα αυτών είναι μια υπερβολή. Από την στιγμή που
δεύτερη, την επιθυμία να κουβαλάς μία των πόλεων μου έχει χαρίσει την πολυπλο- το ίδιο το κόσμημα είναι από τη φύση
στιγμή και μία κίνηση. κότητα στη δουλειά μου. Δεν πιστεύω πως θα του κάτι επιπλέον, είναι σημαντικό για
Ποια είναι η μεγαλύτερη πρόκληση είχα καν συλλάβει τις Κυκλάδες (περιδέραιο εμένα να έχουμε μια made-to-order
που αντιμετωπίζετε στην προσπάθειά σας από τη συλλογή της), αν δεν ανυπομονούσα πολιτική, με περιορισμένη παραγωγή
να παντρέψετε τη μεσογειακή και τη σκαν- να τις επισκεφθώ μετά τους άκρως σκανδι- για τα καταστήματα που συνεργαζόμαστε,
διναβική αισθητική; ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΒΑΛΙΑΝΑ ΒΑΡΙΑΝΤΖΑ ναβικούς χειμώνες. Η αισθητική μιας πιο χα- ώστε να έχουμε το ελάχιστο δυνατό
Ειδικεύομαι στη μικρογλυπτική σε κερί, λαρής και συνάμα επιμελημένης εικόνας, με αποτύπωμα στο περιβάλλον. Σχετικά
γεγονός που μου δίνει μεγάλη εικαστική στοιχεία λιτά αλλά και δυναμικά παράλληλα, με τη διαχρονικότητα, θεωρώ πως
ελευθερία και περιθώριο για πειραματι- είναι πλέον κτήμα μου. Από την προσωπική το κόσμημα είναι απαραίτητο να μην
σμό, ώστε να ερευνώ αδιάκοπα μορφές μου ανάπτυξη μέχρι τη δουλειά, η επιρροή απαντά σε φύλα και εποχές ούτε μόδες, ‣
106 THE PRIVATE JOURNAL THE PRIVATE JOURNAL 107