Page 141 - PRIVATE JOURNAL 8th EDITION
P. 141
Desire — AUTOesire — AYTOKINHTO
D
ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΤΆΧΥΤΗΤΆΣ
Τι είναι το Tesla Roadster; Ένα
υπεραυτοκίνητο που μοιάζει να γράφει
τους δικούς του κανόνες. Επιτάχυνση
0-100 χλμ./ώρα σε 1,9 δευτερόλεπτα.
Τελική ταχύτητα πάνω από 400 χλμ./
ώρα. Και αυτονομία που φτάνει τα
1.000 χιλιόμετρα. Αλλά δεν είναι μόνο
οι αριθμοί. Είναι τα ελαστικά του.
Αυτά που φτιάχτηκαν για να αντέχουν
την πίεση και να προσφέρουν τέλεια
πρόσφυση, είναι ειδικά σχεδιασμένα
για να κρατούν το Roadster σταθερό
στις πιο ακραίες συνθήκες. Με αφρώδη
επένδυση για μειωμένο θόρυβο κύλισης
και αεροδυναμική που ενισχύει τις
επιδόσεις. Το Roadster δεν είναι απλώς
ένα αυτοκίνητο. Είναι μια δήλωση
τεχνολογίας σε συκευασία τεχνητής
νοημοσύνης, επιδόσεων. Ένα όραμα για
το μέλλον της ταχύτητας.
ΕΛΑΣΤΊΚΕΣ ΘΕΩΡΊΕΣ
Όσοι θεωρούν ότι τα ελαστικά είναι «τέσσερις μαύρες ρόδες στο αυτοκίνητο»
ας αναλογιστούν ποιος αναπτύσσει τεχνολογίες στα σεληνιακά οχήματα της NASA
και πώς ακριβώς η Continental διαμορφώνει τον ψηφιακό μετασχηματισμό και την
Τεχνητή Νοημοσύνη που εμπνέουν την Tesla στα δικά της Robovan και Robotaxi.
Κείμενο ΓΙΏΡΓΟΣ ΑΝΔΡΙΑΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΠΙσω αΠΟ τους κατασκευαστές ελαστικών του 21ου αιώνα ζούμε. Γιατί άραγε CUbΕ; Διότι οι μετακινήσεις/παράδοσεις στις
δημιουργούνται τεχνολογίες που δεν περιορίζονται μόνον στις μητροπόλεις αυξάνονται σε τετοιο βαθμό ώστε το κόστος ανά ώρα
“μαύρες ρόδες”. Δεν είναι τυχαίο ότι η Michelin, η εταιρεία που να γίνεται όλο και πιο κρίσιμο, μεταλλάσσοντας το μέλλον του
απονέμει αστέρια στη γαστρονομία, είναι η ίδια που εξοπλίζει το αστικού delivery, όπως αντίστοιχα και το μέλλον της επιβατικής
Moonracer, το σεληνιακό όχημα της NASA. Έτσι, συνδυάζοντας μεταφοράς. Ακολουθεί η είσοδος των αυτόνομων και ηλεκτρικών
το φουά γκρα με τη σεληνιακή σκόνη, η Michelin δημιούργησε Robotaxi και Robovan της Tesla, των οποίων η ύπαρξη προέρχε-
ένα πρωτότυπο ελαστικό χωρίς αέρα, σχεδιασμένο για την εξε- ται από το concept CUbΕ, που η Tesla προσαρμόζει στο δικό της
ρεύνηση της σεληνιακής επιφάνειας. Κατασκευάστηκε για να brand. Πρόκειται για αυτόνομα, ηλεκτροκίνητα ρομποτοχήματα
αντέχει σε θερμοκρασίες που κυμαίνονται από 100°C και άνω που μοιάζουν βγαλμένα από ταινία επιστημονικής φαντασίας, αλ-
βαθμούς έως κάτω από τους -240°C βαθμούς, προσφέροντας λά είναι ήδη μέρος της πραγματικότητας. Σε αυτό το περιβάλλον,
μέγιστη αντοχή και πρόσφυση σε δύσκολα και χαλαρά εδάφη. τα ελαστικά πλέον δεν είναι μόνο καουτσούκ και αέρας. Είναι Από το
Αντίστοιχα, η εταιρεία Continental τάραξε τους κύκλους των εξοπλισμένα με τεχνητή νοημοσύνη για να επικοινωνούν με το Moonracer
συμβατικών κατασκευαστών, δημιουργώντας την αυτόνομη, δη- όχημα και να ενισχύουν την παθητική προστασία. Φθορά, θερ- της NASA, που
λαδή «χωρίς οδηγό», και ηλεκτροκίνητη πλατφόρμα CUbE. Όταν μοκρασία, οδοστρώματα – όλα τα δεδομένα καταγράφονται, ανα-
μιλάμε για το μέλλον των μητροπόλεων, οι έννοιες κινητικότη- λύονται και προσαρμόζουν τη μετακίνηση σε πραγματικό χρόνο. εξόπλισε η
τα, αυτονομία και αειφορία γίνονται ομόκεντρες. H γερμανική Έξυπνα ελαστικά για έξυπνη αυτοκίνηση που μετατρέπονται σε Michelin, μέχρι
“Conti” δείχνει ότι οι λύσεις για μια καλύτερη ποιότητα ζωής δεν πρωταγωνιστές. Από τις πίστες αγώνων έως τα αυτόνομα ταξί,
βρίσκονται μόνο στους μητροπολιτικούς δρόμους, αλλά και στον οι κατασκευαστές ελαστικών φαίνεται πως καθορίζουν περισ- την αστική
τρόπο χρήσης τους και το CUbE είναι η απόδειξη ότι η αυτόνομη σότερο από ποτέ το πώς και το πού θα πάει η αυτοκίνηση. Είναι μετακίνηση,
μετακίνηση επιβατών, όπως και οι αυτόνομες παραδόσεις αγα- οι αθόρυβοι ήρωες της τεχνολογίας, εκείνοι που εξελίσσουν το
θών, μπορούν να συνεργαστούν για να αλλάξουν τον τρόπο που αυτοκίνητο σε «τεχνο-κινητική νοημοσύνη». η Τεχνητή
Νοημοσύνη
αλλάζει την
138 THE PRIVATE JOURNAL αυτοκίνηση THE PRIVATE JOURNAL 139