Page 37 - Influencers no7_Low
P. 37

INFLUENCERS                                                        INFLUENCERS




















 ky has no limits για το σχεδιαστή Karl
 Lagerfeld, που παρουσιάζει τα πρώτα του –
 S  λειτουργικά– γλυπτά στο Παρίσι, εμπνευσμέ-
 να από την ελληνική αρχαιότητα, «τη βασική
 πηγή πολιτισμού, μοντέρνας αισθητικής και
 ομορφιάς». Δεν είναι η πρώτη φορά που ο
 Γερμανός δημιουργός φλερτάρει και με άλλους τρό-
 πους έκφρασης παράλληλα με το fashion design και
 την καλλιτεχνική διεύθυνση τoυ οίκου Chanel. Μετά τη
 φωτογραφία, ο Lagerfeld ελκύεται από τη γλυπτική και
 πειραματίζεται με ένα «ευγενές υλικό», όπως αποκαλεί
 το μάρμαρο στο βίντεο που συνοδεύει την έκθεση.
 «Πηγαίνοντας στα εργαστήρια μαρμάρου στην Ιταλία,
 αφέθηκα στη γοητεία του μαρμάρου –θα μπορούσες
 να πεις ότι είναι πολύτιμος λίθος– και αυτοσχεδίασα»,
 ομολογεί ο σχεδιαστής, ο οποίος αποφεύγει ούτως ή
 άλλως οτιδήποτε στημένο. Τραπέζια, κονσόλες, κα-
 θρέφτες και σιντριβάνια σμιλεύτηκαν σε πλάκες λευ-
 κού Arabescato Fantastico με γκρι φλέβες και μαύρου
 μαρμάρου Nero Marquina με λευκές φλέβες. Αν και οι
 αναλογίες των γλυπτών αναφέρονται στην αρχαιοελ-
 ληνική αρχιτεκτονική, το αποτέλεσμα είναι απολύτως   Διάσημος για τη μοντέρνα ζωγραφική του, ο Ανρί Ματίς αποτύπωσε το ταλέντο του
 σύγχρονο. Τα limited edition έργα του Karl Lagerfled   και στη γλυπτική, επιδεικνύοντας «το κουράγιο που απαιτεί η δημιουργικότητα».
 έγιναν πραγματικότητα με τη συνεργασία του αρχιτέ-
 κτονα Aline Asmar d’Amman.  ΤHE                 MATISSE                                        WAY
 Mε τίτλο «Architectures», η έκθεση φιλοξενείται
 μέχρι τις 22 Δεκεμβρίου στην Carpenters Workshop Gallery
 (www.carpentersworkshopgallery.com), στο Παρίσι.





                     ΚΕΊΜΕΝΟ
                     Ξ Ε Ν Ί Α ΓΕΩΡΓ ΊΑ Δ ΟΥ
 Ο πολυμήχανος Karl Lagerfeld κάνει σόου
 στο Παρίσι, αλλά αυτή τη φορά για να παρουσιάσει    αταγεγραμμένη στα μανιφέστα των περισσότερων κινημά-  Απλοποιημένες φιγούρες που διατηρούσαν τη στοιχειώδη ανθρώπινη
 τα πρώτα γλυπτά του από μάρμαρο.  των της ιστορικής avant-garde, η μεταμόρφωση καθορίζει   μορφή, αφαιρώντας κάθε λεπτομέρεια. Εκείνη την περίοδο δημιουργεί
 MARBLE   IS     K   κάθε έργο ήδη από τα προπαρασκευαστικά σχέδια. Ο ρε-  και το «Back I», το οποίο παρουσιάζει την πίσω πλευρά μιας γυναίκας
                     αλισμός υποχωρεί και οι καλλιτέχνες πλέον αποτυπώνουν
                                                                    που στηρίζεται σε ένα φράκτη. Τη σειρά «Βack» –που αποτελείται
 IN   FASHION        στον καμβά, το γύψο, το χαρτί ή το μάρμαρο την εντύπωση   από τέσσερα ανάγλυφα έργα (Back I, II, III, IV), σμιλεμένα σε γύψο
                     που τους προκαλεί ο κόσμος που τους περιβάλλει. «Η δη-
                                                                    και χυμένα σε μπρούντζο– την αντιμετώπισε ως ένα θέμα στο οποίο
             μιουργικότητα απαιτεί κουράγιο», υποστήριζε ο Ανρί Ματίς. Είχε   επανερχόταν επί τρεις δεκαετίες, όσο χρειάστηκε δηλαδή για να
             παραδεχθεί πως αυτό που κυρίως ερέθιζε τη φαντασία του δεν ήταν   διασχίσει την απόσταση από το νατουραλισμό στην αφαίρεση. Tην
             ούτε οι νεκρές φύσεις ούτε τα τοπία, αλλά η ανθρώπινη μορφή – και   καλλιτεχνική πρακτική που υπαγόρευσε όλα τα σημαντικά γλυπτά του
             αυτήν κυρίως αποτύπωσε στα περίφημα γλυπτά του. Ξεκίνησε να   σπουδαίου εικαστικού ερευνά η έκθεση «Matisse-Metamorphoses»,
             συλλέγει αφρικανικά γλυπτά το 1906. Το ενδιαφέρον του απέναντι σε   που διοργανώνει το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Ζυρίχης.
 ΚΕΊΜΕΝΟ
 ΝΊΚΗ ΠΗΛΕΊΔΟ Υ  πολιτισμούς που απείχαν από το δυτικό τρόπο ζωής ήταν προφανές.      Από 30/8 έως 8/12/2019, www.kunsthaus.ch



 034                                                            035
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42