Page 24 - PRIVATE JOURNAL #1
P. 24

BEST OF — ΕΚΘΕΣΕΙΣ











                                                           AMERICAN ART

                                       LES ENFANTS                                                                                              Η δΕκαΕτiα του ‘60 ως κοινωνικό φαι-
                                                                                                                                                νόμενο έθεσε τις βάσεις για τη γέννηση
                                                                                                                                                ή τη διάδοση νέων καλλιτεχνικών ρευ-
                                            TERRIBLES                                                                                           μάτων, όπως η pop art και το graffiti. Η
                                                                                                                                                pop art, παρ’ ότι γεννήθηκε στη βρετανία,
                                                                                                                                                φαινόταν να αντηχεί, με τρόπο παιγνιώδη
                                                                                                                                                και σαρκαστικό, τις φωνές που μιλούσαν
                                       Μαδρίτη, Φρανκφούρτη και βιέννη στον ρυθμό                                                               για υπερκαταναλωτισμό και υπεροχή των
                                                                                                                                                media και έτσι, αφού υιοθετήθηκε από
                                                            της pop art.                                                                        εικαστικούς στην άλλη πλευρά του Ατ-
                                                                                                                                                λαντικού, γρήγορα αναδείχθηκε στο πιο
                                                                                                                                                δημοφιλές καλλιτεχνικό κίνημα της μετα-
                                                                                                                                                πολεμικής Αμερικής. «Πατριάρχης» του
                                                                                                                                                επιδραστικού κινήματος, ο Andy warhol.
                                                                                                                                                Τριάντα και πλέον χρόνια μετά τον θά-
                                                                                                                                                νατό του, η γλώσσα του μοιάζει προφη-
                                                                                                                                                τική, επίκαιρη. Η έκθεση «Andy warhol.
                                                                                                                                                Mechanical» στη Μαδρίτη επιχειρεί, μέσα
                                                                                                                                                από 352 εκθέματα, μια πολυεπίπεδη ματιά
                                                                                                                                                στο έργο του, εστιάζοντας στις καινοτομίες
                                                                                                                                                που εισήγαγε στην παραγωγή έργων, στη
                                                                                                                                                σχηματική και επαναλαμβανόμενη φύση
                                                                                                                                                της δουλειάς του και φυσικά στο ταλέντο
                                                                                                                                                και στην αυθεντικότητά του (Caixa Forum
                                                                                                                                            OF JEAN-MICHEL BASqUIAT, LICENSED BY ARTESTAR, NEw YORk. kEITH HARING FOUNDATION.
                                                                                                                                                Madrid, έως 06/05/2018). Στη Φρανκφούρ-
                                                                                                                                          EDO BERTOGLIO, COURTESY OF MARIPOL, ARTwORk: VG BILD-kUNST BONN, 2017 & ESTATE
                                                                                                                                                τη, η έκθεση «Basqiuat. Boom for real» είναι
                                                                                                                                                αφιερωμένη στον νεοεξπρεσιονιστή Jean-
                                                                                                                                                Michel  βasquiat. Η έκθεση παρουσιάζει,
                                                                                                                                                μέσα από 100 σχέδια, πίνακες, σημειώσεις
                                                                                                                                                και αντικείμενα, τον αντίκτυπο του έργου
                                                                                                                                                του αυτοδίδακτου δημιουργού, εκκινώντας
                                                                                                                                                από τη δεκαετία του ‘70 και τα πρώτα αι-
                                                                                                                            COLLECTION OF THE ANDY wARHOL MUSEUM, PITTSBURGH  τρίτος της παρέας, ένας ακόμη αφορισμέ-
                                                                                                                                                νιγματικά του graffiti, έως τα τελευταία δυ-
                                                                                                                                                νατά έργα της σύντομης ζωής του (Schirn
                                                                                                                                                Kunsthalle. Frankfurt, έως 27/05/2018). Ο

                                                                                                                                                νος της αμερικανικής τέχνης, από εκείνους
                                                                                                                                                που δανείστηκαν στοιχεία από την pop
                                                                                                                                                art και το graffiti, βρίσκει «προσωρινό κα-
                                                                                                                                                ταφύγιο» στην αυστριακή πρωτεύουσα.
                                                                                                                                                Η έκθεση «Κeith Haring. Τhe Alphabet»
                                                                                                                                                εστιάζει στη γεμάτη συμβολισμούς γλώσ-

                                                                                                                                                πολιτικά φορτισμένα, μηνύματα των έρ-
                                                                                                                                                                                                               AMeriCAN iDOLS
                                                                                                                                                γων του (Albertina, από 16/03/2018 έως
                                                              FAMOuS                                                                            σα του Αμερικανού και στα ενοχλητικά,     ΠAνω, ο Jean Michel Basquiat με κράνος αμερικανικού ποδοσφαίρου, 1981 (Schrin
                                               Τζάκι, 1964 του Andy Warhol (Caixa Forum, Μαδρίτη).                                              24/06/2018). ξ.γ.                         Kunsthalle, Φρανκφούρτη), κAτω έργο του Keith Haring, 1985 (Albertina, Βιέννη).



             022                                        THE  PRIVATE  JOURNAL                                                                                                              THE  PRIVATE  JOURNAL                                       023
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29