Page 139 - PRIVATE JOURNAL 2019
P. 139
InspIratIon — BUsInEss
Ιωαννησ λατσησ
Η μαγικΗ διαδρομΗ
ςΤο επιχειρειν
Επιχειρηματική σαγήνη, εξωστρέφεια, δικτύωση και βουτιές σε άγνωστα
νερά. Κάθε δεκαετία της ζωής του, το όνομά του γινόταν όλο και πιο
ισχυρό, περνώντας με άνεση από τη μικρή στη μεγαλύτερη κλίμακα.
Κείμενο ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΣΑΜΨΩΝ
ο για σταφίδα, θα άφηνε τον στόλο του φορ- λειτουργία του «Νεράιδα», αποφεύγοντας
αριστοτεχνικά την απότομη προσγείωση
τωμένο με πετρέλαιο αγκυροβολημένο,
που έζησαν οι ανταγωνιστές του. Το τέλος
περιμένοντας να ανέβουν οι τιμές, και θα
πολλαπλασίαζε τα κέρδη του.
μιουργία του διυλιστηρίου Πετρόλα Ελλάς
Η στροφή του από το εμπόριο στη ναυ- της δεκαετίας του ’60 τον οδηγεί στη δη-
τιλία ολοκληρώνεται μετά το τέλος του εμ- στην Ελευσίνα. Η τεχνογνωσία που απο-
φυλίου. Έχοντας αξιοποιήσει τη γνωριμία κτάει η εταιρεία του με την κατασκευή
του με τον Ευάγγελο Νομικό, δανείζεται των εντυπωσιακών εγκαταστάσεων τον
για να αποκτήσει το πρώτο του ατμόπλοιο. οδηγεί στην απευθείας συμφωνία με τον
Μέχρι το 1974, ο Ιωάννης Λάτσης δραστη- βασιλιά στην Τζέντα, για ένα ευρύ κατα-
ριοποιείται με επιτυχία στις γραμμές του σκευαστικό πρόγραμμα ανάπτυξης της
Αργοσαρωνικού, με στόχο, φυσικά, να κο- περιοχής. Η δεκαετία του ’70 χαρακτηρί-
ο Τροποσ ποΥ έκλεινε τις συμφωνίες λυμπήσει σε πιο βαθιά νερά. Αυτός είναι ζεται από τη διείσδυσή του στον αραβικό
του… Η τόλμη του να φτάνει στα άκρα… Η ο λόγος που διαφέρει από τους ανταγωνι- κόσμο, ενώ η επόμενη δεκαετία, της κρί-
διαχείριση κάθε κρίσης στην ηχηρή επιχει- στές του. Κοιτάζει μακρύτερα και φροντί- σης στον ναυτιλιακό χώρο, τον βρίσκει
ρηματική του πορεία... Το νέο νόημα που ζει κάθε λεπτομέρεια. Έχει, ήδη, εισέλθει, να εισέρχεται στον τομέα των τραπεζών.
έδωσε στον ορισμό του αυτοδημιούργητου από το 1958, στον τομέα της μεταφοράς Παράλληλα, οι επενδύσεις του σε ακίνητα
Έλληνα κροίσου... Όλα όσα χαρακτηρίζουν υγρών φορτίων και επενδύει στον αντί- στην Αθήνα, στην Κηφισιά, στο Λονδίνο
τον Ιωάννη Λάτση συνθέτουν μια μονα- στοιχο στόλο. Τα ταξίδια μεταξύ Ελλάδας και στην Ελβετία είναι εμβληματικές. Η
δική περίπτωση οικονομικού κυρίαρχου. και Αιγύπτου για τη μεταφορά μελάσας τού φιλοσοφία της επεκτατικής επιχειρημα-
Ο «καπετάν Γιάννης» γεννήθηκε στις 15 ανοίγουν τις πύλες γνωριμίας με Αιγύπτι- τικής του δραστηριότητας συνδυάζεται
Σεπτεμβρίου 1910 στο Κατάκολο της Ηλεί- ους παράγοντες και τον πρόεδρο Νάσερ. από τη δεκαετία του '60 με το ένστικτο της
ας, σε μια οικογένεια με εννέα παιδιά και Ο αραβικός κόσμος είναι ένα σύνορο που προσφοράς. Από το 1967, το κοινωφελές
μεγάλες δυσκολίες. Η αγορά εργασίας δεν δεν θα διστάσει να διασχίσει, χωρίς φόβο και πολιτιστικό έργο του Ιδρύματος Λάτση
έχει, εκείνη την εποχή, ηλικία. Δουλεύει και προκατάληψη. Η μεταφορά κυρίως δραστηριοποιείται με δωρεές και έκτακτες
από μικρός, αλλά φροντίζει να συνεχίσει Λίβυων προσκυνητών στη Μέκκα της Σα- χορηγίες σε κάθε ελληνική καταιγίδα.«Α-
τις σπουδές του μετά το γυμνάσιο στον ουδικής Αραβίας βοήθησε στην ανάπτυξη γκάλιασε με τη φαντασία σου τον κόσμο
Πύργο. Πριν προλάβει ο κόσμος στο λι- ισχυρών δεσμών με τους Σαουδάραβες. Το ολόκληρο. Κατάλαβε τα προβλήματά του. Nicholas Tsikourias/ GeTTy imaGes / ideal imaGe
μάνι της πατρίδας του να το συνειδητο- 1956, ο Nάσερ εθνικοποιεί τη διώρυγα του Βοήθησε όπου μπορείς και όσο μπορείς». •
ποιήσει, δέχεται την εισβολή ενός νεαρού Σουέζ, αλλά δηλώνει ότι δεν πρόκειται να
εικοσάχρονου που αλλάζει τους όρους του συνεργαστεί με κανέναν άλλον Eυρωπαίο
εμπορίου αγροτικών προϊόντων, αποθη- εκτός από τον Ιωάννη Λάτση. Ο ίδιος μειώ- ΈνΣΤΙΚΤΟ ΠΡΟΣφΟΡΑΣ
κεύοντας εμπορεύματα σταφίδας μέχρι νει την έκθεσή του στον τομέα της ελληνι- «Τα χρήματα είναι δυστυχία, όταν δεν
την άνοδο των τιμών. Πολύ αργότερα, αντί κής ακτοπλοΐας εγκαίρως, με εξαίρεση τη βρίσκουν τον σωστό προορισμό».
136 tHE prIVatE JoUrnaL tHE prIVatE JoUrnaL 137