Page 138 - PRIVATE JOURNAL 2020
P. 138
Desire — YACHTING
ινfo
ο σχεδιασμός και η ναυπήγηση του trimaran
adastra κόστισε 20 εκατ. δολάρια. σήμερα,
διατίθεται προς πώληση αντί 12 εκατ.
www.shuttleworthdesign.com
Το Adastra, που σημαίνει «προς τα
αστέρια» στα λατινικά, δεν αψηφά τις
νόρμες μόνο στον σχεδιασμό. Στα πέντε
έτη που διήρκεσε η ναυπήγησή του, ο
Shuttleworth κατάφερε να κάνει πραγμα-
τικότητα το όραμα του ιδιοκτήτη για ένα
λειτουργικό, υπερπολυτελές και οικονομι-
κό στην κατανάλωσή του superyacht, με
βάση τέσσερεις άξονες: την πλοϊμότητα,
ενα δηΜιουργηΜα του πρωτοπό- «Ήταν πρωτόγνωρο την άνεση, την οικονομία στα καύσιμα και
ρου Βρετανού σχεδιαστή σκαφών, John για όλους μας... το βύθισμα, που έπρεπε να είναι μικρό. Για
Shuttleworth, που κατασκευάστηκε να ανταποκριθεί σε αυτές τις απαιτήσεις,
στο ναυπηγείο McConaghy στην Κίνα, καινούργιο με ο John Shuttleworth εμπνεύστηκε από
το trimaran Adastra μπορεί να εγκαι- κάθε έννοια της την εποχή που θαύμαζε την κατασκευή
νιάστηκε το 2012, αλλά παραμένει ένα των ιστιοπλοϊκών ως παιδί, θέτοντας ως
superyacht από το μέλλον που συνεχίζει λέξης. καταφέραμε αφετηρία τη λειτουργικότητα και συν-
να μαγνητίζει τα βλέμματα. Με 42 μέτρα να κατακτήσουμε δυάζοντάς τη με μια πρωτοπόρα φαντα-
μήκος και πλάτος που φτάνει τα 16 μέτρα, το Έβερεστ του σία και έμπνευση, που δεν οφείλεται μό-
το Adastra μπορεί να φιλοξενήσει έως και νο στο ταλέντο, αλλά και στις δεκαετίες
εννέα επιβάτες –συν εξαμελές πλήρωμα– σχεδιασμού σκαφών» εμπειρίας και έρευνας που διαθέτει. «Ήταν
σε πολυτελείς δρύινες καμπίνες και επι- John Shuttleworth πρωτόγνωρο για όλους μας», αναφέρει.
βλητικά καθιστικά στα τρία καταστρώματα «Το όνειρο κάθε σχεδιαστή. Καινούργιο
και στο ευρύχωρο εσωτερικό του. Χάρη στη με κάθε έννοια της λέξης. Καταφέραμε
χρήση ανθρακονήματος, Nomex, κράματος να κατακτήσουμε το Έβερεστ του σχεδι-
Kevlar και γυαλιού, όπως και ξύλου βελα- να ταξιδέψει τους επιβάτες του στη μισή ασμού σκαφών».
νιδιάς, το βάρος του έχει κρατηθεί σχετικά υφήλιο με ένα μόνο γέμισμα της δεξαμε- Ιδιοκτήτης της θαλαμηγού είναι ο
χαμηλά, στους 52 τόνους. Ο έξυπνος σχε- νής, η οποία έχει χωρητικότητα 2.700 λίτρα. Antony «Anto» Marden, ένας δισεκατομ-
διασμός των εσωτερικών χώρων είναι μια Κάθε πτυχή του βραβευμένου με μυριούχος Αμερικανός με έδρα το Χονγκ
δημιουργία της εταιρείας Jepsen Design, Neptune στα World Superyacht Awards, Κονγκ και μεράκι για υπερπόντιες διαδρο-
που έχει έδρα το Χονγκ Κονγκ. Πέρα από τη αλλά και με Showboats Design Award, μές μεγάλων αποστάσεων – και, φυσικά,
λειτουργικότητα, δόθηκε ιδιαίτερη σημασία σκάφους εξάπτει τη φαντασία με διαφο- τα φόντα να χρηματοδοτήσει ένα τόσο φι-
στην αισθητική και στη λεπτομέρεια, ώστε ρετικό τρόπο. Από μια γωνία, θυμίζει γι- λόδοξο πρότζεκτ, αφού ήταν εκείνος που
οι χώροι για τους επισκέπτες να αποπνέουν γάντια μεταλλική αράχνη που απλώνει τα προσέλαβε τον Shuttleworth και του ανέ-
έναν αέρα πολυτέλειας και ευρυχωρίας, μακριά της πόδια για να επιπλεύσει στην θεσε το ενδιαφέρον αυτό έργο. Δεν ήταν
κρύβοντας παράλληλα με έξυπνο τρόπο υδάτινη επιφάνεια. Από άλλη οπτική, είναι η πρώτη συνεργασία των δύο ανδρών,
πολλούς αποθηκευτικούς χώρους. ένα διαστημόπλοιο βγαλμένο από τα πιο αφού ο Shuttleworth σχεδίασε επίσης το
Ένας πετρελαιοκινητήρας diesel της όμορφα παιδικά όνειρα, ένας «Αστρομα- προηγούμενο σκάφος του Anto Marden,
Caterpillar αποδίδει 1.150 ίππους, ενώ δύο χητής» των θαλασσών. Μετά το σούρουπο, που φέρει το όνομα Mazinga. Τον περα-
επιπλέον κινητήρες, ένας σε κάθε πλω- τα ονειρικά φώτα της θαλαμηγού καθρε- σμένο Ιούλιο και αφού διένυσε 55.000 μί-
τήρα, βοηθούν στους ελιγμούς. Χάρη στη φτίζονται στην επιφάνεια της θάλασσας, λια, απολαμβάνοντας επτά χρόνια εν πλω,
μέγιστη ταχύτητα των 23,2 κόμβων, στην τονίζοντας τις αψίδες του σκάφους που ο Anto αποφάσισε ότι ήρθε η ώρα να το orIon shuttleWorth
ταχύτητα πλεύσης 17 κόμβων και την οικο- θυμίζουν την μπαρόκ αρχιτεκτονική της αποχωριστεί και έχει πλέον ανακοινώσει
νομική του κατανάλωση, το Adastra μπορεί Κεντρικής Ευρώπης. επίσημα την πώλησή του. •
136 THE PRIVATE JOURNAL