Page 74 - PRIVATE JOURNAL 2020
P. 74
KNOWLEDGE — ARTS & CRAFTS
συνεργΑσιΑ
Μαύρο καφτάνι
ο από ένα βασικό φόρεμα μακρύ, “τo που- περιστασιακά ως χορευτικές ή αποκριάτι- παραδοσιακό
Attiki με
κάμισο”, που πάνω του προσαρμόζονταν
κες στολές», διευκρινίζει. «Το περιθώριο
κέντημα από
ανταγωνισμού, όταν ξεκινήσαμε, ήταν
τα υπόλοιπα αξεσουάρ, όπως ένα γιλέκο
τη συλλογή
ή ένα ζωνάρι, για να δώσουν την τελι-
Φθινόπωρο-
κή εφαρμογή. Η αισθητική εκείνης της χαμηλό, τα περισσότερα βεστιάρια διέ- Χειμώνας 2019-
θεταν στολές που δεν ήταν μελετημένες
εποχής ερχόταν από την αρχαιότητα και - πρόχειρη δουλειά χαμηλής αισθητικής. 2020 της εταιρείας
τη ρωμαϊκή - βυζαντινή εποχή». «Ο Κώ- Εμείς προσπαθήσαμε να συναντηθεί η Zeus+Δione.
στας Γκίκας, ο μέντοράς μου», συνεχίζει, τεχνολογία με την παλιά τεχνική σε ένα
«τραπεζικός υπάλληλος, ήταν ένας άν- όσο το δυνατόν πιο πιστό χειροποίητο
θρωπος έξω από στερεότυπα, που είχε αποτέλεσμα - με σούρες, κόπιτσες, κου-
βρει καλλιτεχνική διέξοδο καταρχάς στη μπιά και φερμουάρ μόνο ως αναγκαία
χορευτική ομάδα των φίλων του ΠΛΙ. λύση!», καταλήγει αστειευόμενος. «Για
Έμαθε να ράβει μόνος υπό την καθοδή- να ωριμάσουν οι τεχνικές έπρεπε να πε-
γηση της κυρίας Παπαντωνίου και με ράσει χρόνος, έτρεξε μια δεκαετία για να
οι διαΣΤαυρωΣειΣ, οι συναντήσεις, εί- παραδείγματα από δουλειές του Φάφαλη, τις κατακτήσω», καταλήγει.
ναι ένα μεγάλο κεφάλαιο στην ιστορία ενός από τους τελευταίους ελληνοράπτες Έχει σκεφτεί το ενδεχόμενο μιας σύγ-
καθενός. Στην προσωπική πορεία του από πατέρα και παππού». χρονης συλλογής μόδας; «Δεν γνωρίζω
Αριστείδη Τζονευράκη η συνάντησή του τον χώρο της μόδας ώστε να κινηθούμε
το 2002 στο Ναύπλιο με τον ελληνοράπτη σε επίπεδο συλλογών, δεν διαθέτουμε την
Κώστα ή Κωστάκη Γκίκα και στη συνέ- υποδομή. Αλλά από το 2013 συνεργαζόμα-
χεια με τον κόσμο του Πελοποννησιακού «το πουκάμισο στε με το brand Zeus+Δione. Η σχεδιάστριά
Λαογραφικού Ιδρύματος (ΠΛΙ) υπήρξε κα- τους, η Λύδια Βουσβούνη, έχει μεγάλο χά-
θοριστική. Και ευτυχής. Έπειτα από έναν του τσολιά και ρισμα και έχει αξιοποιήσει τα ελληνοραπτι-
κύκλο σπουδών που διόλου δεν του είχαν η φουστανέλα είναι κά κοψίματα, προσθέτοντας βελτιώσεις.
κινήσει το ενδιαφέρον, ένα υπερατλαντι- ρούχα με ιστορία Από την πρώτη συνεργασία μας για την
κό ταξίδι αναζήτησης και βιοποριστικές πουκαμίσα και το καφτάνι Tinos μέχρι το
εργασίες που ουδεμία σχέση είχαν με την και βαρύτητα Argos Vest, F/W 2017, έχουμε κάνει πολ-
παράδοση και το ένδυμα, περνώντας την που μπορούν λά κεντήματα σε δικές τους σειρές, τη
πόρτα του ΠΛΙ ο νεαρός Αριστείδης Τζο- ζώνη με κορδόνια Argos, μανσέτες που-
νευράκης βρέθηκε «σε ένα πραγματικό να φορεθούν με καμίσων κ.ά.». Υπάρχει όμως ένα σχέδιο,
για εμένα σχολείο, έναν παράδεισο γεμάτο σύγχρονο τρόπο» μια ιδέα για το μέλλον της παραδοσιακής
θησαυρούς και ερεθίσματα. Εκεί έλαβα φορεσιάς; «Βλέπω ότι οι φουστανέλες,
τις πρώτες μου γνώσεις από τη μοναδική σε διάφορες μορφές τους, ως γυναικείο
στην Ελλάδα, Ιωάννα Παπαντωνίου (σ.σ. ρούχο, έχουν μεγάλο ενδιαφέρον - στην
ενδυματολόγο-σκηνογράφο, Πρόεδρο του Με το ενδιαφέρον του συνεχώς να Ιαπωνία, σε τμήμα νυφικών, πουλήθηκε
ΠΛΙ). Εκεί έγινα ελληνοράπτης μαθητεύ- μεγαλώνει για τον κόσμο της παραδοσια- φουστανέλα και πουκάμισο. Υπάρχει ένας
οντας πλάι στον Γκίκα, υπεύθυνο της δα- κής φορεσιάς, ο Αριστείδης Τζονευράκης κορεσμός ομοιογένειας, τα ρούχα με ταυ-
νειστικής ιματιοθήκης του Ιδρύματος». παρακολουθεί μαθήματα πατρόν και σχε- τότητα ξεχωρίζουν. Τα ασπρόρουχα του
«Ελληνοράπτης - Τερζής», εξηγεί, δίασης και το 2006 αποφασίζει να δοκιμά- τσολιά, πουκάμισο και φουστανέλα, εντε-
«την εποχή της Τουρκοκρατίας ήταν ένας σει τις δυνάμεις του, δημιουργώντας στο λώς παραδοσιακά κομμάτια, είναι ρούχα ΜΟΝΤΕλΟ: carmen martInez ΜαλλΙα: BαςΙλΗς ςΤραΤΗΓΟς Μake uP: ΓΙαΝΝΗς ςΙςΚΟς
περιοδεύων ράπτης, που έραβε και δια- Άργος το ΑριστοΤέχνημα, ένα εργαστήριο με ιστορία και βαρύτητα που μπορούν να
κοσμούσε φορεσιές με δικά του σχέδια κατασκευής παραδοσιακών φορεσιών. φορεθούν με σύγχρονο τρόπο. Με μελε- ΦωΤΟΓραΦΟς: ΓΙωρΓΟς ΚαΠλαΝΙΔΗς - thIs Is not another aGency
και κεντήματα από κορδόνι. Συνήθως «Ξεκινήσαμε με ένα βεστιάριο-προίκα από τημένη έρευνα και ώθηση μπορούμε να
τον φιλοξενούσε ο πελάτης στο σπίτι του την Ιωάννα Παπαντωνίου, το προσωπικό προχωρήσουμε σε σωστή επιχειρηματική
με την καλύτερη περιποίηση (μαζί με τον της βεστιάριο από αυθεντικά κομμάτια κατεύθυνση». •
βοηθό του, το τσιράκι), μέχρι να ολοκλη- χαμηλής μουσειακής αξίας, το οποίο συ-
ρωθεί η παραγγελία - έναν μπορεί και δυο νεχώς εμπλουτίζουμε με φορεσιές αντί- ΑριστοτεχνηΜΑ
μήνες! Τα ελληνοραπτικά ενδύματα δεν γραφα των αυθεντικών. Το ΑριστοΤέχνημα χειροποίητες Παραδοσιακές Φορεσιές
είχαν πατρόν, το σχέδιο κοβόταν πάνω είναι ένα εργαστήριο αληθινών ρούχων https://www.facebook.com/
στο ύφασμα. Συνήθως όλα ξεκινούσαν που μπορούν να φορεθούν σωστά και όχι aristotehnima/
072 THE PRIVATE JOURNAL THE PRIVATE JOURNAL 073