Page 69 - PRIVATE JOURNAL 2020
P. 69

KNOWLEDGE — Πολιτισμοσ




 ΤακηΣ ΜαυρωΤαΣ

 σΠουδη



 στην τεχνη




 Ο επιμελητής των πιο σημαντικών εκθέσεων τα τελευταία
 30 χρόνια, υποστηρίζει την άφθαρτη προσφορά της Τέχνης
 στην ανάπτυξη μιας κοινωνίας.


 Κείμενο Δέσποινα σαμψων







 σ  εικαστικής σκηνής, εντοπίζονται στα   σεων εκατοντάδων καλλιτεχνών, που με

 το έργο τους στερεώνουν την πολιτιστική
 σπουδαία ονόματα που σύστησε στο κοι-
 μας ταυτότητα και ιστορία», επιβεβαιώνει
 νό. Θεματικές, πολυπρόσωπες εκθέσεις,
 όπως «Η Κληρονομιά του Απόλλωνα» ή η
 ραστο έργο τους πάντα συγκινούν το με-
 έκθεση «Κίονες και Πεσσοί», με έργα των   ο ίδιος. Τα μεγάλα ονόματα με το αξεπέ-
 Salvador Dali, Arman, Henri Matisse,   γάλο κοινό. Και πράγματι, ποιος μπορεί να
 Θεόφιλου, Γιάννη Τσαρούχη, Γιάννη Μό-  ξεχάσει έργα όπως του Giorgio de Chirico
 ραλη, Νίκου Χατζηκυριάκου-Γκίκα, αφιε-  «Η Ακρόπολις» ή του Jean Cocteau ο «Ορ-
 ρωματικές εκθέσεις για τους νομπελίστες   φέας», που παρουσιάστηκαν στην Αθήνα
 ποιητές Οδυσσέα Ελύτη, Γιώργο Σεφέ-  και άμεσα ανακαλούν μνήμες και αισθή-
 ΣΤο Συμπαν Του ιστορικού Τέχνης, Τά-  ρη και τον Κωνσταντίνο Καβάφη,  έχουν   σεις από τις αξεπέραστες αξίες του αρ-
 κη Μαυρωτά, οι αριθμοί δεν έχουν θέση.   αφήσει εποχή.  Η πλειονότητα των εκθέ-  χαίου ελληνικού πολιτισμού; «Ο Τάκης
 Αν προσπαθήσει κάποιος να απαριθμήσει   σεων που έχει επιμεληθεί έχουν πραγμα-  Μαυρωτάς δεν έπαψε να συνομιλεί, να
 τους καλλιτέχνες των οποίων έχει επιμε-  τοποιηθεί σε εμβληματικούς χώρους, από   συνδιαλέγεται με κάθε μορφή της καλλι-
 ληθεί τις εκθέσεις,  θα δυσκολευτεί, αφού   το Ίδρυμα Β. & Μ. Θεοχαράκη, την Εθνική   τεχνικής δημιουργίας», γράφει η πρύτανις
 ακόμα και ο ίδιος διστάζει να απαντήσει   Πινακοθήκη, το  Ίδρυμα Ωνάση στη Νέα   Ελένη Γλύκατζη-Αρβελέρ στον πρόλογο
 με ένα ακριβές νούμερο. «Είναι δύσκολη   Υόρκη, το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, το   του βιβλίου του «Τάκης Μαυρωτάς: Τον
 η καταμέτρησή τους, αν σκεφτεί κάποιος   Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών   λόγο έχει η τέχνη - Εικαστικές καταγρα-
 ότι επιμελήθηκα την πρώτη μου έκθεση   και το Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων,    φές 2006-2017», που κυκλοφόρησε από
 το 1987 και ακολούθησαν δεκάδες ατο-  μέχρι τον Πολυχώρο Πολιτισμού Αθη-  τις εκδόσεις Πατάκη. Και συνεχίζει: «Ο
 μικές και ομαδικές, Ελλήνων και ξένων   ναΐς, το Μουσείο Μπενάκη, το Palazzo   λόγος του έγινε γεφυροποιός ανάμεσα στις
 καλλιτεχνών», επιβεβαιώνει ο εικαστικός   Venezia, το Τελλόγλειο Ίδρυμα του Αρι-  εικαστικές τέχνες και η γραπτή μαρτυρία
 επιμελητής.   στοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονί-  του αυθόρμητα και απρόσκοπτα ποιητική.
 Νικόλαος Γύζης, Κωνσταντίνος Βο-  κης και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στις   Ξέρει να αφουγκράζεται τις απαντήσεις
 λανάκης, Σπύρος Παπαλουκάς, Παναγιώ-  Βρυξέλλες. Το μήνυμα που μεταφέρουν   που δίνει κάθε έργο στην αγωνία του δημι-
 της Τέτσης, Δημήτρης Μυταράς, Αλέκος   όλες αυτές οι εκθέσεις είναι μοναδικό.   ουργού του και ακριβοδίκαια τοποθετεί τη
 Φασιανός, Γιώργος Μαυροΐδης, Giorgio   «Οι φιλότεχνοι, σε πολλές από αυτές τις   σημασία του στον στίβο του ανθρώπινου
 de Chirico, Pablo Picasso, Leonardo   εκθέσεις, ήρθαν αντιμέτωποι με κορυ-  μόχθου για το καλύτερο. Γνωρίζει, επίσης,
 Cremonini, η αφρόκρεμα των μεγάλων   φαία έργα του ευρωπαϊκού πολιτισμού,   ότι αυτό που είναι σήμερα πρωτοπορία,
 δημιουργών του 20ού αιώνα, που διαμόρ-  συνειδητοποιώντας τον τεράστιο πλούτο   αύριο θα είναι παράδοση, φτάνει να είναι   ο ΖωγρΑφοσ κΑι το Μοντελο
 φωσαν τη φυσιογνωμία της σύγχρονης   των διαφορετικών αισθητικών διατυπώ-  γνήσιο και αληθινό».   ‣  Έργο του Έλληνα θρύλου της εικαστικής σκηνής, αλέκου Φασιανού, 1970.




 066  THE  PRIVATE  JOURNAL                             THE  PRIVATE  JOURNAL                                       067
   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74