Page 90 - PRIVATE JOURNAL 2020
P. 90

KNOWLEDGE — αρχιτεκτονικη                                                                                                                                                                                 KNOWLEDGE — SPECIAL FEATURE



                                                                                             ιστορικη ΑνΑδροΜη
                                                                                        Εσωτερικό της εισόδου του πύργου atrina
                                                                                         στο Μαρούσι (1983). από το προσωπικό
                                                                                                αρχείο του Ι. Βικέλα.


                                                                                         Τι κρατάτε από τη χρυσή εποχή των
                                                                                      γραφείων στην Κηφισίας;
                                                                                         Τα κτίρια γραφείων θα συνεχίσουν να
                                                                                      έχουν εξέλιξη, καθώς η Αθήνα έχει ανά-
                                                                                      γκη για ανάλογους  σύγχρονους χώρους.
                                                                                      Η επιτυχία του «Atrina», στην αρχή της
                                                                                      δεκαετίας του ‘80, ήταν πως δεν στέγασε
                                                                                      μόνο νέες εταιρείες, αλλά προσέλκυσε και
                                                                                      κάποιες που στεγάζονταν, ήδη, σε κτίρια σε
                                                                                      αναγνωρισμένους άξονες της πόλης, όπως
                                                                                      η Λ. Συγγρού, που ήρθαν προς αναζήτηση
                                                                                      του διαφορετικού και του σύγχρονου. Σή-
                                                                                      μερα, ένα αντίστοιχο παράδειγμα είναι το
                                                                                      κτίριο «Orbit», που δουλέψαμε μαζί με το
                                                                                      γραφείο των Λιανού - Χαλβατζή. Βρίσκεται
             να δημιουργήσει χώρους ταυτότητας και      «ο στόχος του                 πάνω στη Λ. Κηφισίας, στην περιοχή των
             να δώσει δυνατότητες προσανατολισμού      γραφείου ήταν                  Αμπελοκήπων, πλησίον του σταθμού με-
             και αναφοράς για τους κατοίκους και επι-                                 τρό, θα διαθέτει μεικτές χρήσεις και υπηρε-
             σκέπτες. Η αρχιτεκτονική, εξάλλου, θεω-   και παραμένει                  σίες, με υψηλή περιβαλλοντική συνείδηση
             ρώ ότι δεν είναι ένα απλοϊκό σύνολο, αλλά   η δημιουργία αστικών         (πιστοποίηση LEED platinum). Επομένως,
             περισσότερο μια σύνθετη δομή, ένα μω-                                    υπάρχει μεγάλο περιθώριο για δημιουργία
             σαϊκό, στο οποίο μπορούν να συντίθενται   συνόλων, όπου                  νέων κτιρίων, αλλά, κυρίως, για αναβάθμι-
             και να αφομοιώνονται ετερόκλητα και     ο δημόσιος χώρος                 ση του μεγάλου και γηρασμένου κτιριακού                               meRCATo                                                     πανσέτα. Τα νόστιμα ορεκτικά, τα συναρ-
             άλλα στοιχεία, που έχουν τη δυνατότητα   έχει την ίδια σημασία           αποθέματος, ώστε να καλύπτονται τα νέα                                                                                            παστικά cocktails και ένας εντυπωσιακός
             να πλουτίζουν το σύνολο. Στο Ελληνικό,                                   πρότυπα ζωής και εργασίας.                                       SUNDAy                                                           κατάλογος επιδορπίων, με περισσότερες
             για παράδειγμα, έχουμε μια αισιοδοξία    με τα κτίρια που                   Ποια υλικά χρησιμοποιείτε στα έργα                                                                                             από δέκα επιλογές, που περιλαμβάνουν
             ότι τα πράγματα μπορούν να κινηθούν     τον περιβάλλουν»                 σας;                                                            BRUNCH                                                            την «εκρηκτική»triple chocolate mousse
             επιτέλους προς μια κατεύθυνση, όπου                                         Από την αρχή το γραφείο μας δεν είχε                                                                                           και το «πειραγμένο» mercato tiramisu,
             οι θετικές επιπτώσεις μπορούν να έχουν                                   δογματισμούς και πειραματίστηκε με πολ-                      Γευστικές απολαύσεις στο                                             συμπληρώνουν το πληθωρικό brunch
             υπερτοπική σημασία και μητροπολιτική                                     λά υλικά. Το γυαλί χρησιμοποιήθηκε ευρέ-                     Four Seasons Astir Palace                                            με ιδανικό τρόπο.
             ακτινοβολία. Ο Γιάννης Βικέλας είχε δι-                                  ως στα κτίρια γραφείων, ως ένα σύγχρονο                                                                                               Η φιλοσοφία του mercato ξεδιπλώνε-
             ατυπώσει με σαφήνεια την άποψη, ότι η   Ποια ήταν η πρόκληση του Μουσεί-  υλικό, το οποίο μπορούσε να συντηρηθεί                            Hotel Athens.                                                  ται σε τρεις υπέροχους χώρους, το κεντρι-
             Πολιτεία έπρεπε να αντιμετωπίσει το έργο   ου Β&Ε Γουλανδρή, που ολοκληρώθηκε   πολύ εύκολα και να δώσει ανάλαφρο ύφος.                                                                                    κό εστιατόριο, την αγορά, τη spritzeria, αλ-
             σαν μητροπολιτικό, δηλαδή με προδια-  πρόσφατα;                          Όμως, ανάλογα με τις συνθήκες και την                     ΣυνδυaζονΤαΣ  Την προσεγμένη αι-                                        λά και τη βεράντα με την απαράμιλλη θέα
             γραφές ενός έργου πνοής με ένα σοβαρό   Ασχοληθήκαμε με το έργο τα τελευ-  περίσταση, επιλέγουμε και τα υλικά που                  σθητική με τη μοναδική θέα στον ςαρω-                                   στη θάλασσα τις ημέρες με την υψηλότερη
             masterplan από έναν επιφανή βραβευμέ-  ταία 10 χρόνια και αποτέλεσε μία δύσκολη   θα δουλέψουμε και θα πειραματιστούμε.            νικό, αλλά και την παραδοσιακή ιταλική                                  θερμοκρασία. Η smart casual ατμόσφαι-
             νο αρχιτέκτονα. Κι αυτό, ευτυχώς, έγινε.   πρόκληση, σημαντικό μέρος της οποί-  Ιδιαίτερη σημασία έχει ο βιοκλιματικός             γαστρονομία με την urban κουλτούρα                                      ρα, οι υψηλές ποιοτικές προδιαγραφές
             Ελπίζουμε ότι ο Norman Foster θα έχει   ας ήταν η ίδια η διαχείριση και αποκατά-  σχεδιασμός. Αν και πάντα υπήρχε στην             του brunch, το mercato στον 5ο όρο-                                     και η δημιουργική ποικιλία προμηνύουν
             πολλά να προσφέρει, αφού βέβαια πλαισι-  σταση του διατηρητέου κτιρίου, που είχε   ατζέντα, μόλις μετά το 2004 άρχισε να εί-       φο του nafsika, στο Four seasons astir                                  τα καλύτερα brunch sessions της πόλης.
             ωθεί και από πολλούς άλλους σπουδαίους    φθαρεί και κακοποιηθεί. Σημαντικό μέρος   ναι πιο εύκολη η διαμόρφωση ενός έξυ-          Palace hotel athens, αποτελεί αφορμή                                    Μια αστική συνήθεια που αναμένεται να
             Έλληνες και ξένους αρχιτέκτονες. Για να   της δουλειάς ήταν να αναδείξουμε πάλι   πνου κελύφους στα κτίρια. Επιπλέον, το           για να βρεθεί κανείς στη νότια πλευρά   σαλάτες και τα ψαρικά από τον μπουφέ   αγαπηθεί, λίγο έξω από το κέντρο της
             πάρει σάρκα και οστά και να γίνει αντι-  το διατηρητέο με διακριτικό τρόπο, απο-  πράσινο πλέον δεν χρησιμοποιείται για να         της αττικής. artisanal προϊόντα, προσεκτι-  «δένουν» αρμονικά με παραδοσιακές γεύ-  πόλης, στην αθηναϊκή ριβιέρα. •
             ληπτό το όραμα αυτού του μεγαλόπνοου   φεύγοντας την οποιαδήποτε πρόκληση,   καλύψει μόνο τους ακάλυπτους, αλλά και                κά επιλεγμένα, με βάση την αγνή πρώτη   σεις κλασικού brunch, όπως είναι το Beef
             έργου, θα πρέπει να συμμετέχουν και να   ώστε να μπορεί ξανά το κτίριο να ενταχθεί   τα δώματα και τις όψεις. Χαρακτηριστικό       ύλη, από τον chef roberto, συνθέτουν   Burger και τα «mercato» eggs Benedict,          inFO
             διαγωνιστούν οι καλύτεροι. Οι πρόσφατες   φυσιολογικά και, στη συνέχεια, να μπορεί   θα είναι το «Orbit», στο οποίο το πράσινο     ένα εκλεκτό μενού, που κινείται σε πολλά   αλλά και με εκπλήξεις άλλου ύφους, όπως   Κάθε Κυριακή, 12.30-16.30.
             εικόνες με τις Καρυάτιδες δεν μας καθη-  να παλιώσει όμορφα και σε διάλογο με τη   θα καλύπτει επιφάνειες που αντιστοιχούν         επίπεδα. Η ποικιλία των ντελικατέσεν τυ-  το Grilled seabass Fillet και το Ferroni   Τηλ.: +30 210 8901000
             συχάζουν, πάντως.                    σύγχρονη προσθήκη.                  στο 90% του οικοπέδου! •                                  ριών και αλλαντικών, μαζί με τις φρέσκες   Vialone nano risotto, με κολοκύθα και   mercato.athens@fourseasons.com




             088                                        THE  PRIVATE  JOURNAL                                                                                                              THE  PRIVATE  JOURNAL                                       089
   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95