Page 115 - PRIVATE JOURNAL 7th EDITION
P. 115
KNOWLEDGE — ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
steven spIelBerg
Ο ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΣ
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΣΤΗΣ
Ο καταξιωμένος δημιουργός επαναφέρει ένα κλασικό έργο στις αίθουσες προβολής
από τη θέση του παραγωγού, ανοίγοντας τον δρόμο σε νέους καλλιτέχνες.
Κείμενο ΜΑΡΙΝΑ ΜΠΈΝΈΚΟΎ
ο διAσΗΜοσ σκΗνοθeτΗσ δίνει νέα δολάρια στο box office, έναντι του προϋπο- δημιουργός δεν σταμάτησε ποτέ να μετρά-
πνοή σε ένα από τα πιο εμβληματικά λο- λογισμού των 15 εκατομμυρίων δολαρίων, ει τις αντοχές του δοκιμάζοντας τα όριά
γοτεχνικά και κινηματογραφικά έργα της ενώ έλαβε 11 υποψηφιότητες για Όσκαρ, του. Ακόμα και πρόσφατα, με την ταινία
Αμερικής. Από τις 25 Δεκεμβρίου και τις 18 χωρίς να σημειώσει ωστόσο κάποια νίκη, «The Fabelmans» της περασμένης χρο-
Ιανουαρίου οι αίθουσες στις ΗΠΑ και την ενώ ο Spielberg βραβεύτηκε με το Βραβείο νιάς, αντιστάθηκε στην ιδέα να αφηγηθεί
Ευρώπη, αντίστοιχα, έχουν υποδεχτεί την του Σωματείου Σκηνοθετών. τη δική του ιστορία. «Όσο περισσότερο αρ-
επανέκδοση -και διασκευή- του «Πορφυ- Την επαναφορά του «Color Purple» στον νιόμουν ότι θα χρειαζόταν πραγματικά να
ρού Χρώματος» («The Color Purple»). Από κινηματογράφο αναλαμβάνει, τώρα, σκη- πω τη δική μου ιστορία τόσο περισσότερο
την καρέκλα του παραγωγού και όχι του νοθετικά ο Samuel «Blitz» Bazawule, ένας συνειδητοποιούσα: Γιατί κάνω αυτή τη συ-
σκηνοθέτη, όπως υπήρξε την πρώτη φορά, καλλιτέχνης με καταγωγή από την Γκάνα, ζήτηση με τον εαυτό μου ξανά και ξανά;».
ο 77χρονος δημιουργός ενώνει τις δυνάμεις οι ασχολίες του οποίου επεκτείνονται στη Και όπως έχει αποκαλύψει η δημοσιογρά-
του με την τότε πρωταγωνίστρια και νυν μουσική, πέρα από τον κινηματογράφο φος του «Time», Stephanie Zacharek, ο
συμπαραγωγό, Oprah Winfrey, για να δώ- και τη συγγραφή, όπου και δραστηριο- ίδιος παραμένει επιφυλακτικός, σαν να
σουν στο κοινό μία φρέσκια, τολμηρή εκ- ποιείται ως στιχουργός, ράπερ και παραγω- γνωρίζει ότι, ως ένας από τους πιο διάση-
δοχή του κλασικού πια έργου. Η πρώτη κι- γός. Ο 41χρονος υπότροφος του ιδρύματος μους και δημοφιλείς κινηματογραφιστές
νηματογραφική μεταφορά του βραβευμέ- Guggenheim καλείται να σκηνοθετήσει τις στον κόσμο, πρέπει να κρατήσει κομμάτια
νου με Pulitzer μυθιστορήματος της Alice ανερχόμενες ηθοποιούς Fantasia Barrino, του εαυτού του για τον εαυτό του. Γνώστης
Walker επιχειρήθηκε από τον Spielberg το Taraji P. Henson και Danielle Brooks στους της κινηματογραφικής βιομηχανίας και
1985, σηματοδοτώντας μια μεγάλη «στρο- ρόλους που κατείχαν κάποτε οι Goldberg, του τρόπου που αυτή εξελίσσεται, απέχει
φή» από τις ταινίες blockbuster, οι οποίες Margaret Avery και Winfrey. Ο Marcus από συναισθήματα απογοήτευσης των ει-
τον καθιέρωσαν. Η συμπαραγωγός της Gardley έχει γράψει το νέο σενάριο, το σπρακτικών αποτυχιών και την κρίση του
επανέκδοσης της ταινίας και ισχυρή πα- οποίο, σύμφωνα με την Oprah Winfrey, είδους. «Μου αρέσει τόσο πολύ να κάνω
ρουσιάστρια, Winfrey, είχε κάνει το κινη- είναι πλέον εμποτισμένο με ένα είδος μα- ταινίες, που τίποτα από όλα αυτά δεν με
ματογραφικό της ντεμπούτο στην αρχική γικού ρεαλισμού: «Μπορούμε να δούμε αποθαρρύνει ποτέ», λέει, προσθέτοντας:
ταινία του 1985, πρωταγωνιστώντας στο και να νιώσουμε τι συμβαίνει στη φαντα- «Πιστεύω επίσης ότι ορισμένες ταινίες
πλευρό της Whoopi Goldberg και άλλων σία της Σίλι», εξηγεί. Από πλευράς του, ο μπορούν να αντέξουν στη δοκιμασία του
© KARWAI TANG/ GETTY IMAGES/ IDEAL IMAGE στις αρχές του 20ού αιώνα, «αγγίζοντας» βήμα πίσω, εμπιστευόμενος το έργο στους με τις ιδέες και τα μηνύματα κάποιου»,
σημαντικών ηθοποιών της εποχής. Μέσα
χρόνου». Ο ακούραστος Spielberg εξακο-
Steven Spielberg, που παραμένει ιδιαίτε-
ρα ακμαίος πίσω από την κάμερα, με το
λουθεί να πιστεύει ολόψυχα ότι η ιδέα των
από την ιστορία μίας νεαρής Αφροαμερικα-
με κοινό θα επιστρέψει. «Πρέπει να είμαστε
(2022) να κερδίζει επτά υποψηφιότητες
έργο προσφέρει μια ματιά στα προβλήματα
TOΛΜΗ ΚΑΙ ΌΡΑΜΑ νίδας, της Σίλι Χάρις (Whoopi Goldberg), το πιο πρόσφατο δράμα «The Fabelmans» ταινιών που βλέπονται σε μεγάλη κλίμακα
Αναλαμβάνοντας να γυρίσει το των νεαρών Αφροαμερικανών γυναικών για Όσκαρ, κάνει αυτή τη φορά ακόμα ένα μαζί σε σκοτεινούς χώρους για να βιώσου-
«Πορφυρό Χρώμα» το 1985, ο Spielberg
έκανε μία γενναία επιλογή. Σχεδόν δύσκολα θέματα, όπως η ενδοοικογενειακή νεότερους αυτούς καλλιτέχνες. Ο ίδιος είχε υποστηρίζει. Αν σκεφτεί κανείς ότι, στα 130
40 χρόνια μετά, θα την κάνει ξανά, βία, η σεξουαλική κακοποίηση, ο ρατσι- πει, κάποτε, πως φοβόταν να σκηνοθετήσει χρόνια του κινηματογράφου, η πορεία του
αφήνοντας το διαχρονικό έργο στα χέρια σμός, ο σεξισμός και η φτώχεια. Κριτικοί το «Πορφυρό Χρώμα», ελλείψει γνώσεων δημιουργού έχει καλύψει περισσότερο από
της νέας κινηματογραφικής γενιάς. και κοινό είχαν «αγκαλιάσει» την ταινία, για την καταπίεση των μαύρων γυναικών το ένα τρίτο αυτής της περιόδου, η άποψή
του μπορεί να θεωρηθεί και προφητική. •
η οποία συγκέντρωσε 98,4 εκατομμύρια
στον αμερικανικό Νότο. Ο all time classic
112 THE PRIVATE JOURNAL THE PRIVATE JOURNAL 113