Page 110 - PRIVATE JOURNAL 7th EDITION
P. 110
KNOWLEDGE — ARTS
ελλη δΙβανη ΑΝΤΙΘΕΣΕΙΣ
Από αριστερά και δεξιόστροφα: Ροζ κύματα-
Η ΑΝΈΞΗΓΗΤΗ ΜΟΙΡΑ 2005. Ατίθασο άλογο - Χρωματιστά μολύβια, 2016.
Ακρυλικό και σπρέι, 2017. Φωτιστικό "Waves",
ΤΗΣ ΤΈΧΝΗΣ Σκουριά - Λάδι σε καμβά, έργο 5 θεμάτων, 2019.
Μπορεί το νήμα της ζωής της να έσπασε νωρίς,
το έργο της Έλλης Διβάνη, όμως, συνεχίζει να εμπνέει
για μια πορεία γεμάτη φως.
Κείμενο ΔΈΣΠΟΙΝΑ ΣΑΜΨΩΝ
Ο ένα χρονικό διάστημα σε αρχιτεκτονικό
γραφείο, επέστρεψε στην Αγγλία για να
ολοκληρώσει τις μεταπτυχιακές σπουδές
της στο design. Είχε ήδη διευρύνει τους
δημιουργικούς ορίζοντές της, έχοντας
επιλέξει, εκτός από τη ζωγραφική, ένα
ευρύτερο φάσμα καλών τεχνών. Υλικά
των επιλογών της ήταν η προσωπική
αισθητική, η φαντασία, η υπομονή και η
ανεξάντλητη εργατικότητά της. Από το
2014 έως το 2016, ξεκίνησαν οι πρώτες
παιδικές εικονογραφήσεις για να περάσει
ο χωροσ στον οποίο δούλευε τα έργα σύντομα σε διαφορετικού ύφους έργα με Φύση καλλιτεχνική,
της βρίσκεται ακριβώς όπως τον άφησε. τα οποία ξεκίνησε να συμμετέχει σε εκ-
Τεκμήριο μιας σύντομης καλλιτεχνικής θέσεις: αρχικά στον Κύκλο Εικαστικών γεμάτη ανησυχίες,
διαδρομής που είχε αφετηρία τα χρώμα- Τεχνών στη Νέα Ερυθραία, το 2016, και γεμάτη ευαισθησίες, γεμάτη
τα και τα πινέλα της παιδικής ηλικίας για μετά στην Gallery Genesis, στην ομαδική
να εξελιχθεί σε εικαστικές δημιουργίες έκθεση «Κατακόκκινο ανοιχτό καρπούζι», καλοσύνη και προσφορά
με ευαισθησία, αλλά και συνεχείς ανα- τον Ιούλιο του 2018, και στην ομαδική,
ζητήσεις σε διαφορετικά πεδία – από τη επίσης, έκθεση «From Greece with love» μου να χαμογελά, αισθάνομαι την Έλλη
ζωγραφική μέχρι το εικαστικό κόσμημα. Greek Souvenir, τον Ιούλιο του 2019. μου να λάμπει από χαρά. Η αγάπη είναι
Η Έλλη Διβάνη, πριν «φύγει», κολύ- Η Έλλη Διβάνη «ταξίδεψε» την άνοιξη ισχυρότερη από την απώλεια».
μπησε στο πέλαγος της Τέχνης και ξε- του 2021 και δεν πρόλαβε να αποκαλύ- Περίπου έναν χρόνο μετά την οδυνηρή
χώρισε για την προσωπική της σφραγί- ψει σε μεγαλύτερο κοινό το χάρισμά της απώλεια, η τέχνη της Έλλης κατάφερε να
δα. Χρωματιστά μολύβια, λάδια σε καμ- να δίνει φως στις σκέψεις και να εικονο- μετουσιώσει τον πόνο. Η έκθεση «Έλλη
βά, τέμπερες, ακουαρέλες, ακρυλικά και γραφεί τις μνήμες της. Ωστόσο, η μητέ- σ’ αγαπώ» Ζωγραφική – Εικονογράφηση
σπρέι ή κολάζ, χειροποίητα κοσμήματα ρα της, Σοφία Διβάνη- Θεοδοσοπούλου, – Κόσμημα οργανώθηκε από τη μητέρα
και γούρια μεταφέρουν αυτούσιο το ταλέ- αποφάσισε να μοιραστεί το έργο της κό- της σε συνεργασία με τον Γιώργο Τζανέρη
ντο της. Το 2005 παρουσίασε στο Λονδίνο, ρης της, ακολουθώντας έναν επίπονο της Gallery Genesis τον Μάιο του 2022,
ως τελειόφοιτη στην αρχιτεκτονική εσω- μεν συναισθηματικά δρόμο για την ίδια, ενώ είχε προηγηθεί η έκδοση ενός βιβλίου
τερικών χώρων, την πρώτη δημιουργία αλλά τόσο πολύτιμο ταυτόχρονα για τη αφιερωμένου σε εκείνην και το έργο της.
της στο βιομηχανικό design, μια φωτει- μνήμη της εικαστικού. «Μετά από ώρι- Το καλοκαίρι της ίδιας χρονιάς και με τη
νή κατασκευή με τίτλο «Waves» για την μη σκέψη αποφάσισα να δώσω φως στο συμβολή της αείμνηστης διευθύντριας
οποία διακρίθηκε με το Α΄ Βραβείο. Παρά έργο της Έλλης μου. Επέλεξα αυτήν τη της Εθνικής Πινακοθήκης, Μαρίνας Λα-
την επαγγελματική απασχόλησή της για διαδρομή, επειδή αισθάνομαι την Έλλη μπράκη-Πλάκα, μια ειδικά διαμορφωμέ- ‣
108 THE PRIVATE JOURNAL THE PRIVATE JOURNAL 109