Page 113 - PRIVATE JOURNAL 6th EDITION
P. 113

KNOWLEDGE — ARTS




 γιAννης αθαναςιAδης
             φθινοπωρινό φύλλο. Για αυτό και ένας
 Η ΕΠΙΔΡΑΣΤΙΚΗ   εικαστικός έχει τη δυνατότητα να συνθέσει
             ένα έργο εμπνεόμενος από οπουδήποτε.
                 Αποκαλύψτε μας το αγαπημένο σας
 ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ  σημείο από το οποίο εμπνέεστε και αισθά-
             νεστε να παίρνετε δύναμη.
                 Για να είμαι ειλικρινής, η δική μου
             προσωπική και αγαπημένη πηγή έμπνευ-
 Ένας εικαστικός που φωτίζει με τα έργα του τον πλούτο από το φυσικό περιβάλλον.   σης είναι η θάλασσα, σε οποιαδήποτε επο-
             χιακή της έκφανση, αφού άλλωστε το με-
             γαλύτερο μέρος των υλικών μου προέρ-
 Συνέντευξη ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΣΑΜΨΩΝ  χεται από αυτή.
                 Ένα έργο τέχνης έχει τη δυνατότητα να
 Y           μεταμορφώσει την καθημερινότητα;
                 Λαμβάνοντας υπόψη την πεζότητα
             της καθημερινότητας που βιώνουμε, νομί-
             ζω πως είναι κατά κάποιο τρόπο αναγκαίο
             μερικές φορές να εφευρίσκουμε τρόπους
             διαφυγής. Αυτό ακριβώς δύναται να πραγ-
             ματοποιήσει η τέχνη, τη δίοδο σε έναν κό-
             σμο ομορφότερο, μακριά από τα άγχη της
             καθημερινότητας. Παρόλα αυτά, η τέχνη
             συνήθως παρουσιάζει εικόνες γνώριμες
             στο άτομο, όπως π.χ. ένα δέντρο ελιάς,
 υλιΚA απO ξYλο,  φύλλα και κλαδιά,   αυτό όμως που διαφέρει είναι ο τρόπος
 που γίνονται εκφράσεις ενός εσωτερικού   προσέγγισης, κατανόησης και ερμηνείας
 μεταίχμιου, ανάμεσα στη μονότονη καθη-  του από το άτομο.  Όλη η μαγεία της τέ-
 μερινότητα και την πολύσημη φαντασία.   χνης κρύβεται πίσω από αυτή ακριβώς την
 Ο Γιάννης Αθανασιάδης μιλάει μόνο για   πολυμορφικότητα στην ερμηνεία-κατα-
                                                                                                        ΕΛΙΕΣ ΚΑΙ
 την τέχνη, μεταδίδοντας με το έργο του   νόηση. Πρόκειται, εντέλει, για μια ρομα-                     ΘΑΛΑΣΣΕΣ
 όλα όσα θα χρειαζόταν να γνωρίζει κά-  ντικότερη πλευρά της πραγματικότητας,                       Κάθε έργο της ενότητας
 ποιος για την ταυτότητά του. Πριν από   για ένα νοητό ταξίδι αναψυχής μέσα από                     του Γιάννη Αθανασιάδη
 περίπου 15 χρόνια  ξεκίνησε την ενότητα   χρώματα και υλικά.                                       είναι μοναδικό. Ακριβώς
 «Ελιές και Θάλασσες» και μέχρι σήμερα   Ποιες είναι οι λεπτομέρειες των υλικών                      όπως συμβαίνει στη
 δεν έχει σταματήσει να παραδίδεται στη   που επιλέγετε στα έργα σας;                                     φύση.
 γοητεία της.    Πρόκειται κυρίως για υλικά κατερ-
 H δουλειά σας ρίχνει συμβολικά φως   γασμένα από την αλμύρα της θάλασσας,
 στη φύση. Πώς επηρεάζει ένας τόπος, πι-  υλικά που έχουν μετασχηματιστεί μέσα   Αποτελεί σύμβολο γονιμότητας, ειρήνης,   Έχει η τέχνη στοιχεία βιωσιμότητας;
 θανόν κι εκείνος της καταγωγής του, έναν   από την τριβή τους σε ένα πρότυπο έργο   αιωνιότητας και αναγέννησης και όλες   Ποια είναι τα μηνύματα που εκπέμπει σε μια
 εικαστικό;  τέχνης, το οποίο στη συνέχεια εγώ εκμε-  αυτές ακριβώς τις πτυχές της προσπαθώ   συγκυρία στην οποία κυριαρχούν οι οικονο-
 Θα ήταν άδικο να ονομάζω τον εαυτό   ταλλεύομαι αναλόγως. Ουσιαστικά, προ-  να απεικονίσω στα έργα μου. Κάθε έργο,   μικές, αλλά και οι περιβαλλοντικές κρίσεις;
 μου καλλιτέχνη, ενώ στην πραγματικότη-  σπαθώ μέσω των έργων μου να αποδώσω   αν μη τι άλλο, παρουσιάζει κάτι μοναδι-  Συμπεριλαμβανομένων, λοιπόν, όσων
 τα η έμπνευσή μου προέρχεται καθαυτή   με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη γλαφυρό-  κό και μέσα από αυτή τη μοναδικότητά   προαναφέρθηκαν, διαφαίνεται ότι η τέχνη
 από τη φύση στο σύνολο της. Επομένως,   τητα την προϋπάρχουσα ιστορία τους, να   του αντικατοπτρίζει τις διαφορετικές έν-  περιλαμβάνει στοιχεία βιωσιμότητας, κα-
 θα θεωρούσα το λιγότερο δίκαιο να απο-  την εξιστορήσω απεικονίζοντάς την σε   νοιες και ερμηνείες, τους συμβολισμούς   θώς όλες οι διαστάσεις της -είτε αφορά στη
 νεμηθούν τα εύσημα στην «παγκόσμια   έναν καμβά.   που γίνονται αντιληπτοί μετά την πρώτη   ζωγραφική, είτε στη μουσική, είτε στο θέ-
 μητέρα», τη «μητέρα» όλων -όπως τείνει   Τι συμβολίζει η επιλογή της ελιάς για   ματιά. Ούτως ή άλλως, κανένα κλαδί ή   ατρο κ.λπ.- αποτελούν τρόπους έκφρασης
 να ονομάζεται εδώ και αιώνες- και όχι σε   εσάς;  φύλλο ή κορμός δε θα μπορούσε ποτέ να   για τον άνθρωπο από τη δημιουργία του
 εμένα που αποτελώ απλώς έναν εκφρα-  Η ελιά, ένα παραπάνω στα μάτια μου,   είναι ολόιδιο με κάποιο άλλο, απαντώ-  μέχρι και σήμερα. Είναι αθάνατη, συνεχής
 στή της. Η τέχνη, κατ’ εμέ, αποδίδεται εξ   αποτελεί χαρακτηριστικό στοιχείο και   ντας αυτόματα στη μοναδικότητα και   και διαρκώς εξελισσόμενη, αφού διαμορ-
 ολοκλήρου στη φύση, από την τελευταία   σύμβολο του τόπου μας, πράγμα που τη   διαφορετικότητα που διέπει τον κάθε   φώνεται μέσα από τη σύνθεση πολλαπλών
 σταγόνα της θάλασσας μέχρι το πρώτο   μεταφέρει στο επίκεντρο των έργων μου.   πίνακα ξεχωριστά.  νέων ή και παλαιότερων στοιχείων. •




 110  THE  PRIVATE  JOURNAL                             THE  PRIVATE  JOURNAL                                        111
   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118