Page 63 - Influencers no7_Low
P. 63

INFLUENCERS                                                        INFLUENCERS















 «Beyond the still image» ήταν ο τίτλος    Είναι σαν να ισορροπείς μια μπάλα. Τη σπρώχνεις στο λόφο,
 της τελευταίας έκθεσής σας στο Μιλάνο.    κυλάει, αλλά κι εσύ εξακολουθείς να κινείσαι μαζί της. Τα μοντέλα
 Τι υπάρχει τελικά πέρα από την ακίνητη εικόνα;  αλλάζουν, τα ρούχα αλλάζουν, το make-up και τα μαλλιά αλλάζουν. Κι
 Με όλα αυτά που συμβαίνουν στην εποχή μας είναι σημαντικό   εγώ φυσικά αλλάζω – ελπίζω. Αλλά ταυτόχρονα μπορώ να παραμένω
 να αναπτύξουμε μια νέα φόρμα. Όλες οι σύγχρονες πλατφόρμες   σχετικά αληθινός σε ό, τι μου αρέσει. (γελάει) Εγώ αλλάζω λιγότερο από
 γύρω από τη μόδα απαιτούν «ζωντανή» εικόνα, η οποία θα πρέπει   τη φωτογραφία κι η φωτογραφία αλλάζει λιγότερο από το περιεχόμενό
 να συνυπάρχει με την ακίνητη. Το πιο σημαντικό όμως για μένα   της. Βγάζει νόημα αυτό που είπα; (Ναι.) Σε μια φωτογραφία του
 είναι ότι κάνοντας μια εικόνα θέλω να σε προτρέψω να φανταστείς   Avedon από τα ’50s υπάρχει ένα λευκό background, ένα πλάγιο φως
 τι υπάρχει πριν και μετά. Και να γεμίσεις τα κενά. Δεν σου δείχνω   και μια Rolleiflex. Σε μια εικόνα του 1988 υπάρχει πάλι ένα λευκό
 μια μικρή ιστορία, όπως συμβαίνει στην τηλεόραση, αλλά μια ιδέα,   background, ένα πλάγιο φως και μια Rolleiflex. Όμως, όλα τα υπόλοιπα
 ένα χαρακτήρα που θα σε κάνει να αναρωτηθείς ποιο είναι αυτό το   μέσα στην εικόνα έχουν αλλάξει.
 πρόσωπο. Η εικόνα δηλαδή δεν αφορά την αφήγηση αλλά την ιδέα
 της. Αν κοιτάξεις το φιλμ «14 Actor’s Acting» που έκανα για τους Νew   Ποιες είναι οι αρχές που παραμένουν
 York Times, θα καταλάβεις ότι είναι βασισμένο σε αυτό το concept.   σταθερές στη δουλειά σας;
 Έφτιαξα ένα χαρακτήρα, εξαφάνισα τα props και οτιδήποτε περιττό   Εξερεύνηση! Ζηλεύω απίστευτα –και το δηλώνω ως το μεγαλύτερο
 και μέσα σε 15 δευτερόλεπτα σου δίνω στοιχεία για να σκεφτείς. Όταν   κομπλιμέντο– τη δουλειά κάποιου σαν τον Peter Lindbergh. Η συνέ-
 κάνω μια στατική εικόνα δίνω στο θεατή την ευκαιρία να φανταστεί   πεια στη φωτογραφία του και οι εξαιρετικές εικόνες που εξακολουθεί
 τι συνέβη πριν και μετά. Το ίδιο συμβαίνει και στο φιλμ μου, αλλά με   να παράγει αποπνέουν την αίσθηση μιας βαθιάς αναζήτησης στα
 μεγαλύτερη ένταση, καθώς είναι μεγαλύτερο το χρονικό θραύσμα   ίδια ερωτήματα, στις ίδιες ιδέες – κάτι που σέβομαι απόλυτα. Εγώ δεν
 και η εικόνα κινείται.   μπορώ να το κάνω αυτό. Θα ψάξω μια άλλη παραλία, θα δοκιμάσω
 κάτι διαφορετικό, έναν άλλο χαρακτήρα.   ©  SØLVE SUNDSBØ
 Χρησιμοποιείτε συχνά διαφορετικά μέσα και
 τεχνικές στην παραγωγή των εικόνων σας. Από   Ποια είναι η δική σας εξερεύνηση;
 παραδοσιακή φωτογραφία μέχρι ακραίες ψηφιακές   Συχνά φωτογραφίζω πράγματα μόνο για να δω πώς δείχνουν και
 τεχνικές. Πώς επιλέγετε;  τι θα συμβεί αν κάνουμε αυτό ή αν δοκιμάσουμε κάτι άλλο. Πιστεύω
 Εξαρτάται πάντα από την ιδέα. Η δουλειά που φωτογραφίζω   ότι οι πιο δημιουργικοί άνθρωποι στον πλανήτη είναι οι επιστήμονες
 τη Δευτέρα, για παράδειγμα, είναι εντελώς παραδοσιακή επειδή οι   κι ότι οι καλύτεροι ανάμεσά τους είναι αυτοί που λένε: « Έχω μια ιδέα,
 χαρακτήρες είναι πολύ δυνατοί. Eίναι απολύτως φυσικό να διαλέξω   ας δούμε αν είναι αλήθεια ή ψέμα.» Και είναι το ίδιο ευτυχισμένοι είτε
 τα εργαλεία ανάλογα με το project μου. Όμως μου είναι δύσκολο   καταλήξουν σε λάθος είτε ανακαλύψουν ότι η ιδέα τους είναι αληθινή.
 να πρέπει να φωτογραφίσω για luxurious high brands νέα παιδιά   Αυτός ο τρόπος σκέψης μπορεί να οδηγήσει σε «καταστροφές» που
 ντυμένα με πανάκριβα ρούχα και να υποκριθώ ότι αυτό συμβαίνει και   πρέπει να είσαι έτοιμος να δεχτείς, αλλά μπορεί να οδηγήσει και σε
 στην πραγματικότητα, ενώ όλοι ξέρουμε ότι αφορά μόνο τους πολύ   πράγματα που δεν είχες καν φανταστεί. Σε κάτι απροσδόκητο. Αυτό
 πλούσιους. Είναι το ίδιο δύσκολο όταν πρέπει να φωτογραφίσω μια   κάνει η επιστήμη στην πιο δημιουργική εκδοχή της και η τέχνη στην
 λευκή γυναίκα στην Αφρική με φτωχά παιδιά να τρέχουν τριγύρω.   πιο επιτυχημένη της.
 Και οι δύο περιπτώσεις είναι κοινωνικά απαράδεκτες. Κι έπειτα θα
 χρειαστεί να φωτογραφίσω ένα υπέροχο φόρεμα στο στούντιο και θα   Η φωτογραφία μόδας κινδυνεύει από
 μου πουν: «Είσαι τόσο μακριά από την πραγματικότητα!» (γελάει) Εγώ   τον εκδημοκρατισμό της φωτογραφίας μέσω
 είμαι μέσα στην πραγματικότητα – αυτό το πανάκριβο φόρεμα είναι   των κοινωνικών δικτύων και την πρόσβαση
 εκτός πραγματικότητας για το 99% του πληθυσμού.  «Δεν πουλάω   του κοινού σε υψηλής τεχνολογίας εξοπλισμούς;
 φορέματα, πουλάω όνειρα», όπως έχει πει ο Penn. Αυτό κάνουμε όταν   Δεν είμαι purist. Αν όλοι μπορούν να τραβήξουν μια φωτογραφία,
 φωτογραφίζουμε ένα πανάκριβο φόρεμα στο δρόμο. Προσπαθούμε   ποιο είναι το πρόβλημα; Είναι θαυμάσιο! (γελάει δυνατά) Οι άνθρωποι
 να πουλήσουμε το όνειρο ενός εξαιρετικά πλούσιου ατόμου, που έτσι   σήμερα φωτογραφίζουν και κάνουν φιλμ όλη την ώρα με εργαλείο
 δείχνει πιο πραγματικό. Νομίζω ότι αυτό είναι το καινούργιο όνειρο!  το τηλέφωνό τους, που τους επιτρέπει άμεση επεξεργασία και
 δημοσίευση. Έτσι μπορούν ευκολότερα να κατανοήσουν ότι τα κλισέ
 Η φωτογραφία μόδας μεταλλάσσεται   «η φωτογραφία είναι αληθινή» ή «μια φωτογραφία 1.000 λέξεις»
 εξαιρετικά γρήγορα. Πώς αισθάνεστε με αυτή    καταρρίπτονται. Γι’ αυτό πρέπει να εκπαιδεύσουμε τη νεότερη γενιά,
 την κατάσταση και πώς καταφέρνετε να παραμένετε   να της δώσουμε να καταλάβει ότι στο μέλλον θα πρέπει να βρει έναν
 στην επικαιρότητα τα τελευταία 20 χρόνια;  τρόπο να επικοινωνεί με μεγαλύτερη ευθύνη.




 060                                                             061
   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68