Page 61 - PRIVATE JOURNAL #1
P. 61
BUSINESS — FINTEcH
ανaΜεσα στοΥσ κλάδους που έχουν καταλαβαίνει και λύνει το πρόβλημά του. Private Banker του στη σωστή στιγμή
BanKinG επηρεαστεί σημαντικά από την «επέλα- Στις πιο σημαντικές του στιγμές, όταν θέ- για το σωστό θέμα. «Αυτό που θέλουμε
ση» των ψηφιακών τεχνολογιών σε κάθε λει να τον καθησυχάσουν ή να σχεδιάσει να δημιουργήσουμε είναι εργαλεία που
ΠρΟΒΟλη τομέα της οικονομίας και της καθημερινό- μακροπρόθεσμα, ο πελάτης αναζητά τον να βελτιώνουν την αποδοτικότητα ενός
συμβουλευτικό ρόλο της τράπεζας. Και
τητας των πολιτών είναι και ο χρηματο-
Private Banker», τονίζει ο κ. Μυτιληναί-
ειδικά στο Private Banking, αυτό είναι
πιστωτικός. Τα ψηφιακά εργαλεία έχουν
ος, ο οποίος εκτιμά ότι η σημαντικότερη
ΣτΟ ΜέλλΟν αλλάξει δραστικά τον τρόπο με τον οποίο ό,τι πιο σημαντικό». βοήθεια που μπορούν να δώσουν οι ψη-
Αυτές οι αλλαγές είναι προφανές πως
οι πελάτες -είτε ιδιώτες, είτε επιχειρή-
φιακές τεχνολογίες αφορά τον τομέα της
εξυπηρέτησης των πελατών. Για παρά-
σεις- συναλλάσσονται με τις τράπεζες,
θα επηρεάσουν και τον χώρο του Private
με συσκευές όπως τα smartphones να Banking. Ήδη, ένας πελάτης της υπηρεσί- δειγμα, με τη χρήση των νέων εφαρμο-
αποτελούν πλέον βασικό κομμάτι των ας δεν χρειάζεται -εφόσον το επιθυμεί- να γών επικοινωνίας, ένας Private Banker
καναλιών εξυπηρέτησης και συναλλαγών μιλήσει με τον Private Banker του για να μπορεί να είναι σε συνεχή επαφή με όλους
των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων και δει το χαρτοφυλάκιό του, καθώς μπορεί τους πελάτες του, να τους ενημερώνει για
στην Ελλάδα. Τα φυσικά δίκτυα καταστη- να το κάνει από το σχετικό app που ήδη διάφορα ζητήματα και να τους παρέχει
μάτων αναδιατάσσονται, τα κανάλια επι- υπάρχει. Στο άμεσο μέλλον, θα μπορεί συμβουλές χωρίς να χρειάζεται απαραι-
κοινωνίας με τους πελάτες γίνονται όλο και να διαχειριστεί το χαρτοφυλάκιό του τήτως να μιλάνε στο τηλέφωνο. Για να
και πιο διαδραστικά μέσα από το fintech και να κάνει συναλλαγές ηλεκτρονικά. διατηρηθεί σε υψηλό επίπεδο η εμπειρία
(financial technology) και οι ηλεκτρονι- Όμως, ο Private Banker θα είναι εκεί, θα που παίρνει ο πελάτης Private Banking,
κές συναλλαγές σε όλο το φάσμα της τρα- ενημερώνεται real time για το τι κάνει ο υπηρεσίες όπως concierge services, οι
πεζικής τείνουν να επικρατήσουν. πελάτης του και θα μπορεί αμέσως να του οποίες παρέχονται στο Private Banking,
Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά πα- θα γίνονται κι αυτές σε μεγάλο βαθμό
ραδείγματα αλλαγών, όπως εξηγεί ο Στέ- ηλεκτρονικά, μέσω app ή web. Σύμφωνα
φανος Μυτιληναίος, Γενικός Διευθυντής Οι τράπεζες με τα στελέχη της Τράπεζας Πειραιώς, η
Ηλεκτρονικής Επιχειρηματικότητας της στο μέλλον θα τράπεζα θα είναι ηγέτης και σε αυτό το
Τράπεζας Πειραιώς, είναι αυτό που συμ- οικοσύστημα μέσω κατάλληλων συνερ-
βαίνει στην Ελλάδα με την ενισχυμένη μοιάζουν γασιών ή και εργαλείων που θα αναπτυ-
χρήση του web και του mobile banking. περισσότερο με τις χθούν, εάν χρειαστεί, ώστε να παρέχει
«Μέσα σε διάστημα 8 μηνών, από τον τράπεζες του πάντα στους πελάτες Private Banking
Απρίλιο του 2017 που λανσαρίστηκε το την καλύτερη εμπειρία και εξυπηρέτηση.
νέο winbank app μέχρι τον Δεκέμβριο παρελθόντος, γιατί Πρακτικά, οι αλλαγές που υλοποι-
της ίδιας χρονιάς, η χρήση των υπηρε- ο ρόλος τους θα είναι ούνται έχουν ως αποτέλεσμα μια περισ-
σιών mobile banking της Τράπεζας δι- σότερο εξατομικευμένη προσέγγιση του
πλασιάστηκε. Και σε ό,τι αφορά το web είναι περισσότερο πελάτη. Έτσι ο ίδιος θα ανακαλύψει ότι
banking, το 2017 προστέθηκαν περισσό- συμβουλευτικός μπορεί να του δοθούν ουσιαστικές, προ-
τεροι ενεργοί χρήστες από το 2015, που σωποποιημένες υπηρεσίες. Επιστροφή
είχε σημειωθεί ρεκόρ νέων χρηστών λόγω στην αφετηρία, λοιπόν! Παλιά, στις τρά-
capital controls». στείλει μήνυμα για να τον συμβουλεύσει πεζες οι υπάλληλοι γνώριζαν προσωπικά
Το ερώτημα που προκύπτει είναι τι για τις συνέπειες μιας συναλλαγής. Για κάθε πελάτη λόγω συχνής επαφής στο
είδους αλλαγές θα επιφέρουν αυτές οι παράδειγμα, μπορεί ο πελάτης να θέλει κατάστημα. Τώρα θα επιστρέψει ο πελά-
νέες συνήθειες των πελατών. «Παρα- να αλλάξει τη σύνθεση του χαρτοφυλα- της σε αυτό το μοντέλο, μέσα όμως από
δόξως, πιστεύουμε ότι οι τράπεζες στο κίου του και ο Private Banker να σπεύσει έναν «δρόμο» διαφορετικό, τον απόλυτα
μέλλον θα μοιάζουν περισσότερο με τις να του επισημάνει ότι αυτές οι αλλαγές σύγχρονο ηλεκτρονικό σχεδιασμό. •
τράπεζες του παρελθόντος. Και αυτό για- θα έχουν, ενδεχομένως, ως αποτέλεσμα
τί περισσότερες λειτουργίες θα γίνονται περισσότερο ρίσκο. Με την αύξηση του
πλέον ψηφιακά, επομένως ο ρόλος της web και του mobile banking ενισχύεται
τράπεζας θα είναι περισσότερο στο συμ- η σχέση με τον πελάτη. Έχει παρατηρη- tec culture
Το πλάνο της Τράπεζας Πειραιώς
Η διαδρομή από την ψηφιοποίηση στην εξυπηρέτηση βουλευτικό κομμάτι», επισημαίνει ο κ. θεί ότι σήμερα ο μέσος χρήστης κάνει περιλαμβάνει την αξιοποίηση ψηφιακών
login κάθε 2 μέρες, σε αντίθεση με την
Μυτιληναίος. «Πάρτε για παράδειγμα τι
των πελατών μέχρι τις εξελίξεις που θα αλλάξουν την εικόνα getty images / ideal image γίνεται ήδη σήμερα: μπορεί ο πελάτης να μέση επίσκεψη στο κατάστημα της Τρά- εργαλείων και τεχνολογιών, προκειμένου
αφενός να προσφέρει βελτιωμένη
κάνει μόνος του ηλεκτρονικά μία συναλ-
πεζας, που είναι 1-2 φορές το μήνα. Άρα
εμπειρία στους πελάτες Private Banking
των Τραπεζών και του Private Banking τα επόμενα δέκα χρόνια. λαγή, αλλά θέλει όταν θα αντιμετωπίσει σε ό,τι αφορά το Private Banking, με την και αφετέρου να δώσει τη δυνατότητα στα
banking ο πελάτης θα επικοινωνεί με τον
της Τράπεζας και να νιώσει ότι κάποιος
αρκετές διαδικασίες.
Κείμενο ΔηΜητρηΣ ΜΑλλΑΣ κάποιο πρόβλημα να μιλήσει με άνθρωπο αύξηση της χρήσης του web και mobile στελέχη του τομέα να αυτοματοποιήσουν
058 THE PRIVATE JOURNAL THE PRIVATE JOURNAL 059