Page 49 - PRIVATE JOURNAL 2019
P. 49

Business — σύνεντεύξη




 Γιaννης Ρeτςος                       σ                             δες (τύπου 7 αστέρων όπως στο Ντουμπάι), προωθώντας
                                                                    το luxury travel;
 η ΑνΑΔειξη                                                         μοναδικά, χαρακτηριστικά. Η πολυτέλεια δεν συνάδει μό-
                                                                       Kάθε προορισμός στην Ελλάδα διαθέτει τα δικά του,

                                                                    νο με μεγάλες μονάδες, όπως αυτές που συναντώνται σε
 τησ ελληνικησ                                                      άλλους προορισμούς. Υψηλού εισοδηματικού επιπέδου
                                                                    επισκέπτες προσελκύουν και μικρότερα καταλύματα, τα
                                                                    οποία συνδυάζουν την πολυτέλεια με την παροχή υψηλού
 μονΑΔικοτητΑσ                                                      επιπέδου παρεχόμενων υπηρεσιών. Επιπλέον, θεωρούμε
                                                                    ότι ιδιαίτερη σημασία πρέπει να δοθεί στην ανάδειξη των
                                                                    εμπειριών που προσφέρει η χώρα μας στους επισκέπτες.
                                                                       Πώς μπορεί να αντιμετωπισθεί το πρόβλημα του «υπερ-
 Ο άνθρωπος που πιστεύει ότι ο τουρισμός είναι υπόθεση των   στον φωτεινo οiκο του ελληνικού τουρισμού, το brand   τουρισμού» στους πλέον δημοφιλείς προορισμούς; Και,
                                                                    αντίστροφα, πώς μπορεί να τονωθεί η κίνηση σε εξίσου
 πολλών και όχι των λίγων τοποθετεί στις βασικές προτεραιότητες   της Ελλάδας διαμορφώνει τη δική του πορεία. Η αποτε-  γοητευτικά μέρη, που παραμένουν άγνωστα ακόμη για τον
 του ΣΕΤΕ την προβολή ενός ακόμα πιο ελκυστικού προϊόντος.   λεσματική διαχείριση των εγχώριων προορισμών, ο εκ-  κύριο όγκο των επισκεπτών;
                   συγχρονισμός των υποδομών και η μείωση φορολογίας   Ο υπερτουρισμός είναι ένα φαινόμενο συγκεντρωμένο
                   για τη θωράκιση της ανταγωνιστικότητας του τουριστι-  χωρικά, τοπικά και χρονικά, ως αποτέλεσμα του μεγάλου
 Συνέντευξη Πάνοσ Θωμάκοσ
                   κού κλάδου αποτελούν τους κορυφαίους στόχους του   όγκου επισκεπτών. Στην Ελλάδα, αντιμετωπίσαμε την
                   ΣΕΤΕ για τη φετινή χρονιά, σύμφωνα με τον Πρόεδρό   προηγούμενη χρονιά περιπτώσεις προορισμών με ση-
                   του, Γιάννη Ρέτσο, ο οποίος επιβεβαιώνει ότι, για να συ-  μάδια κόπωσης.  Ένας τόπος δεν πρέπει να αρέσει μόνο
                   νεχιστεί η προσφορά του κλάδου στην οικονομική ανά-  στους τουρίστες που τον επισκέπτονται, αλλά και στους
                   καμψη, απαιτούνται νέες ποιοτικές επενδύσεις, που θα   κατοίκους που ζουν σε αυτόν και στους επαγγελματίες
                   δημιουργήσουν προστιθέμενη αξία στο προσφερόμενο   που δραστηριοποιούνται εκεί. Η ποιότητα του τόπου, των
                   τουριστικό προϊόν, καθώς και νέες θέσεις απασχόλησης.   προϊόντων και των υπηρεσιών μας, οφείλει να συμβαδίζει
                       Ο ελληνικός τουρισμός σπάει το ένα ρεκόρ μετά το   με την ποιότητα ζωής που θέλουμε για εμάς τους ίδιους.
                   άλλο τα τελευταία χρόνια. Με βάση τη διεθνή και την   Η επάρκεια σε βασικές υποδομές, όπως ηλεκτροδότηση,
                   εγχώρια εμπειρία, πόσο μπορεί ακόμη να κρατήσει ένα   υδροδότηση και σωστή διαχείριση των απορριμμάτων,
                   τέτοιο ανοδικό σερί;                             αποτελεί ζήτημα για κάποιους από τους προορισμούς
                       Η Ελλάδα ως προορισμός παραμένει δημοφιλής για   που κινούνται στα όριά τους στην αιχμή της σεζόν. Επί-
                   τους ξένους τουρίστες, είναι, όμως, ψηλά ο πήχης και οι   σης, η «Marketing Greece», που αποτελεί τη συμμαχία
                   προκλήσεις. Mια σειρά αστάθμητων παραγόντων και ζη-  του ιδιωτικού τομέα για την προβολή του ελληνικού
                   τημάτων θα παίξουν ρόλο στην τελική διαμόρφωση των   τουριστικού προϊόντος, αξιοποιώντας καινοτόμα εργα-
                   βασικών τουριστικών μεγεθών, όπως για παράδειγμα η   λεία, υλοποιεί ολοκληρωμένα προγράμματα ψηφιακής
                   γενικότερη επιβράδυνση της οικονομίας στην Ευρωζώ-  προώθησης τόσο των δημοφιλών, όσο και των λιγότερο
                   νη, αλλά και ο ευρύτερος ανταγωνισμός από χώρες που   γνωστών προορισμών της χώρας.
                   προσφέρουν παρόμοιο προϊόν με την Ελλάδα, σε πιο    Η συμβολή του τουρισμού για το σύνολο της εγχώριας
                   ανταγωνιστικές τιμές. Σε κάθε περίπτωση, το μέλλον   οικονομίας είναι δεδομένη. Διαχέονται επαρκώς τα οφέλη
                   του τουρισμού ξεπερνά το πλήθος των αφίξεων και τη   στην κοινωνία;
                   μονοδιάσταστη καταγραφή των εσόδων: έχει να κάνει με   Σε κάθε ευκαιρία επισημαίνουμε ότι ο τουρισμός είναι
                   το αποτύπωμά του και τον βαθμό που αυτό είναι ωφέλι-  ένας τομέας με μεγάλη συμβολή στο ΑΕΠ, την απασχό-
                   μο για έναν τόπο και την κοινωνία του.           ληση και την κάλυψη του ελλείμματος του εμπορικού
                       Με ποια στρατηγική μπορούμε να προσελκύσουμε υψη-  ισοζυγίου, ενώ τα τελευταία χρόνια αποτελεί το ανάχωμα
                   λότερου εισοδηματικού επιπέδου τουρίστες στην Ελλάδα;   στην ύφεση. Ανήκει στους τομείς αιχμής που παρουσιά-
                   Μήπως χρειάζονται υπερπολυτελείς ξενοδοχειακές μονά-  ζουν επενδυτικό ενδιαφέρον και, λόγω της σημασίας του,  ‣


                        «Ένας τόπος δεν πρέπει να αρέσει μόνο στους επισκέπτες,
                          αλλά και στους κατοίκους που ζουν σε αυτόν και στους

                             επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται σε αυτόν»





 046  THE  PRIVATE  JOURNAL                             THE  PRIVATE  JOURNAL                                       047
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54