Page 67 - PRIVATE JOURNAL 2019
P. 67
KNOWLEDGE — ΠάράΔοση
σ από τον γύψο. αναπαράσταση λατομείου. Φεγγίτης στο στάδιο κατασκευές συνθέτουν τον πλούτο των προϊόντων
εκκλησιαστικές, επιτύμβιες και κοσμικές
ΜΑρΜΑρογλυπτίκη
Πάνω αριστερά με τη φορά του ρολογιού: mεταφορά γλυπτού
της διακόσμησης και σέσουλα ντεκοβίλ για την απομάκρυνση
της σαβούρας από το λατομείο. μαρμαροτεχνίας.
το συγκεκριμένο κοινωνικό και οικονομικό πλαίσιο στο σε σπουδαίους καλλιτέχνες. Το νησί, αν και έχει άγονο γραφα, εργαλεία λατόμευσης και μαρμαροτεχνίας, μηχα-
οποίο αναπτύχθηκαν τα τοπικά εργαστήρια στην προβι- έδαφος, είναι πλούσιο σε μάρμαρο, λευκό, γκρίζο και νολογικό εξοπλισμό, αρχειακό υλικό, καθώς και συλλογή
ομηχανική και πρωτοβιομηχανική Τήνο. πράσινο, και διαθέτει πολλά λατομεία. Τον 19ο αιώνα, σχεδίων. Οι επισκέπτες βουτούν στο παρελθόν, μέσα σε
Το παρεξηγημένο ψυχρό ορυκτό εδώ θερμαίνει την οι μαρμαράδες της Τήνου καλούνται να συμβάλουν στην παραδοσιακές τεχνικές και διαδικασίες εξόρυξης, επε-
ατμόσφαιρα με το αποτύπωμά του. Λίθος που «μαρμαί- ανοικοδόμηση της νέας πρωτεύουσας. Στην Αθήνα, Τη- ξεργασίας, μεταφοράς, μορφοποίησης και τοποθέτησης
ρει», δηλαδή λαμπυρίζει, στο φως του ήλιου, ξεκίνησε νιακοί εργάζονταν ήδη από τη δεκαετία του 1830 στα λα- μιας μαρμάρινης κατασκευής. Οι εικόνες της μουσειακής
Στο ΜουΣεiο, που δημιουργήθηκε από το Πολιτιστικό ως πρώτη ύλη από την ευρύτερη περιοχή των Κυκλά- τομεία της Πεντέλης, ιδρύουν εργαστήρια και δείχνουν διαδρομής από την πρώτη ύλη ως το ολοκληρωμένο έργο
Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς (ΠΙΟΠ) και είναι το πρώτο του δων, με τα γνωστά έργα του κυκλαδικού πολιτισμού, της αξιοθαύμαστη προσαρμογή στην ακρίβεια της εργασίας καταγράφουν μέσα σε σύγχρονες και πλήρως εξοπλισμέ-
είδους του στην Ελλάδα, το βλέμμα κλειδώνει στη με- 3ης χιλιετίας π.Χ., για να τρέξει στον χρόνο από την αρ- που απαιτούσε ο Νεοκλασικισμός και στην ανάγνωση των νες εγκαταστάσεις την έντονη παρουσία του μαρμάρου
λετημένη αναπαράσταση της τηνιακής μαρμαροτεχνίας, χαιοελληνική αρχιτεκτονική και γλυπτική, το βυζαντινό αρχιτεκτονικών σχεδίων. Την περίοδο της μεγάλης ακμής σε ολόκληρη την Τήνο και παροτρύνουν τους επισκέπτες
ενός ξεχωριστού κεφαλαίου στην ελληνική τέχνη και διακοσμητικό ανάγλυφο και τη λαϊκή μαρμαρογλυπτική του, στις αρχές του 20ού αιώνα, ο Πύργος είχε περίπου σε δικές τους περιηγήσεις στο νησί. •
αρχιτεκτονική. Σε ένα νησί-κολάζ εμπειριών, ο συγκε- έως τον Νεοκλασικισμό και τους γλύπτες των δύο τε- ΠΙΟΠ, ΝΙκΟΣ ΔαΝΙηλΙΔηΣ 500 μαρμαράδες και 100 λατόμους και από τους ίδιους ή
κριμένος χώρος, πλήρως εναρμονισμένος με το τοπίο, λευταίων αιώνων. Βάρος, όγκος, αντοχή, στιλπνότητα τους απογόνους τους προήλθαν τα μεγάλα ονόματα της Μουσέίο ΜΑρΜΑροτέχνίΑσ
παρουσιάζει την τεχνολογία του μαρμάρου, το πλέγμα και διάρκεια μιλούν άπταιστα τη γλώσσα του εντυπω- νεοελληνικής γλυπτικής. Η μόνιμη έκθεση περιλαμβάνει Πύργος, Πάνορμος Τήνου 842 01. t.: (+30) 22830 31290
εργαλειακού εξοπλισμού και τεχνικών και αφηγείται σιασμού και αναδεικνύουν τους μαρμαράδες της Τήνου αυθεντικά εκθέματα, πήλινα προπλάσματα, γύψινα αντί- piop.gr
064 THE PRIVATE JOURNAL THE PRIVATE JOURNAL 065