Page 44 - PRIVATE JOURNAL 2020
P. 44
BUSINESS — ΚαινοΤομια
«επιθυμώ να συνεχίσουμε
eπισΤήμονική έρέυνα
να δημιουργούμε προϊόντα H korres συνεργάζεται με
που είμαστε περήφανοι να περισσότερους από 15 ακαδημαϊκούς
προσφέρουμε στους φίλους και ερευνητικούς φορείς, στο πλαίσιο
σημαντικών ευρωπαϊκών ερευνητικών
και αγαπημένους μας, προγραμμάτων. Χαρακτηριστικό
τίποτα περισσότερο» είναι το παράδειγμα του agrocos, της
μεγαλύτερης έρευνας στα φυσικά
συστατικά του κόσμου, πρωτοβουλία
της korres και της Φαρμακευτικής
δεκαετία του ’80, έχω και τώρα, σχεδόν 30 χρόνια μετά. Υπάρχει ςχολής/ τμήμα Φαρμακογνωσίας του
ένας μοναδικός τρόπος αλληλεπίδρασης των ουσιών των βοτά- Πανεπιστημίου άθηνών. τέσσερα χρόνια
νων -σχεδόν 1.500 ουσίες σε ένα εκχύλισμα-, ένας συνδυασμός έρευνας, 1.800 φυτά από όλο τον κόσμο,
που είναι αδύνατον να αναπαραχθεί στο εργαστήριο. Ήμασταν 3.600 εκχυλίσματα και 70 ερευνητές
από τους πρώτους που ασχοληθήκαμε με συνέπεια με την καλ- δημιούργησαν μία από τις μεγαλύτερες
λυντική χρήση των βοτάνων. Σήμερα συνεργαζόμαστε με πολλά παγκοσμίως βάσεις δεδομένων. Μια
διεθνή ακαδημαϊκά ιδρύματα, ανακαλύπτουμε συνεχώς νέα ισχυρά σημαντική ελληνική ερευνητική πρωτιά,
βότανα και φυσικά δραστικά και συμβάλλουμε ουσιαστικά στην που οδήγησε σε άλλη μία προϊοντική
εξέλιξη της γνώσης. Φανταστείτε ότι παγκοσμίως τα βότανα που καινοτομία, τη σειρά Καστανιά άρκαδική.
έχουν γίνει αντικείμενο μεγάλης μελέτης είναι λιγότερα από 200,
και μόνο στην Ελλάδα έχουμε 6.500. Κάθε ανακάλυψη μέσα από
την έρευνα μας βοηθά να κατανοήσουμε λίγο καλύτερα το εύρος είναι ένας ανεκμετάλλευτος, ανεξερεύνητος θησαυρός – με αξία Έχει αλλάξει το τοπίο της βιολογικής καλλιέργειας από το
των δυνατοτήτων της φύσης. όχι μόνο για τη βιομηχανία ομορφιάς, αλλά και για τη φαρμακο- 1996 που ξεκίνησε το ταξίδι της Korres;
Πόσα είναι τα σημεία πώλησης των προϊόντων παγκοσμίως; βιομηχανία, για παράδειγμα. Στη διάρκεια της κρίσης, γίναμε πα- Τρομερά. Η δική μας προσπάθεια είναι να ενισχυθεί η πα-
Βρισκόμαστε σε 30 αγορές, σε περισσότερα από 11.000 σημεία ρατηρητές μιας έντονης στροφής – νέοι που ενδιαφέρθηκαν να ραγωγή βιολογικών αρωματικών και φαρμακευτικών φυτών
πώλησης, συμπεριλαμβανομένων των 6.500 φαρμακείων στην καλλιεργήσουν αρωματικά βότανα με εμπορική αξία, αγροτικοί με εμπορική αξία στην Ελλάδα. Γι’ αυτό έχουμε δομήσει το
Ελλάδα. Η δεδομένη στιγμή αποτελεί ένα εξαιρετικά κομβικό συνεταιρισμοί ή μικρότερες ομάδες καλλιεργητών που σχεδίασαν δίκτυο ηθικών συνεργασιών στις βιολογικές καλλιέργειες,
σημείο – η σύμπραξή μας με τη Morgan Stanley και την εται- καλαίσθητα προϊόντα και τα ταξίδεψαν στο εξωτερικό. Τα ελληνικά στη βάση της συμβολαιακής γεωργίας, συνεργαζόμαστε με
ρεία Profex, ένας πραγματικά σπάνιος συνδυασμός financial και δερμοκαλλυντικά άνοιξαν αυτό τον δρόμο, της εμπορικής αξιο- το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο, μελετούμε τα φυτά στο πλαίσιο
operational partner, μας οδηγεί σε νέα πολλά υποσχόμενα εδάφη, ποίησης της ελληνικής φύσης. Η χώρα μας είναι ένας παράδεισος σημαντικών ευρωπαϊκών ερευνητικών προγραμμάτων και τα
με τα καλύτερα δυνατά εφόδια για να πετύχουμε. Νιώθω ότι αυτή φυτών και βοτάνων, μοναδικός στον κόσμο. Σαφέστατα μπορεί να αναδεικνύουμε μέσα από παγκόσμια καινοτομικές φόρμουλες.
είναι η στιγμή της ουσιαστικής παγκοσμιοποίησης του brand. εξελιχθεί σε βαριά βιομηχανία με προσφορά τελικών προϊόντων. Έχουμε επιλέξει συνειδητά να συνεργαζόμαστε με καλλιεργητές
Ποια αγορά υπήρξε πιο εύκολη στη διείσδυσή της: ο δυτικός Έχουμε 6.500 φυτά, από τα οποία τα 1.200 είναι ενδημικά. Μόνον για τα βότανα που χρειαζόμαστε και όχι να τα παράγουμε εμείς.
κόσμος ή οι ασιατικές αγορές; ο Όλυμπος φιλοξενεί 1.700 φυτά και ο βράχος της Ακρόπολης Αυτή η προσπάθεια στηρίζει περίπου 1.000 οικογένειες. Με
Οταν τη δεκαετια του ’90 άλλες ελληνικές εταιρείες έγραφαν Κάθε αγορά έχει τις δικές της ιδιαιτερότητες. Παράλληλα, 300. Χώρες όπως η Γερμανία και η Αγγλία έχουν διψήφιο αριθμό αφετηρία τη βαθιά γνώση των βοτάνων και τη μακρόχρονη
«Μade in EU» για να αποφύγουν να γράψουν «Made in Greece», η Ελλάδα, ως βάση, έχει τέτοιο μέγεθος που είναι δύσκολο να ενδημικών φυτών. Νομίζω ότι οι προοπτικές είναι ξεκάθαρες. εμπειρία μας, που ξεκινά από το παλαιότερο ομοιοπαθητικό
η εταιρεία Korres έκανε χρήση των ελληνικών στις συσκευασί- υποστηρίξει την είσοδο σε αγορές όπως η Αμερική ή η Κίνα. Πόσος χρόνος έρευνας έχει προηγηθεί της δημιουργίας ενός φαρμακείο της Αθήνας, συμβάλλουμε, επίσης, στη συζήτη-
ες που εξήγε και δίπλα στο λογότυπό της έβαζε τη λέξη Athens. Χρειάζεται χρόνος και σεβασμός στον καταναλωτή και το προϊόν δημοφιλούς προϊόντος, όπως η μαύρη πεύκη, για να αναφερθούμε ση σε θεσμικό επίπεδο, σχετικά με τις μεθόδους μεταποίησης
Όπως επιβεβαιώνει ο Γιώργος Κορρές, «για εμάς είναι η αυτονό- πρέπει να είναι αξιόπιστο και τεκμηριωμένο. Όλοι, ανεξάρτητα σε ένα μόνο χαρακτηριστικό παράδειγμα; και το νομοθετικό πλαίσιο, ώστε να βελτιστοποιηθούν στην
ητη δήλωση ύπαρξης, το όνομά μας. Ανέκαθεν εξυπηρετούσαμε από γεωγραφική τοποθεσία, αναζητούν ένα ολοκληρωμένο brand Ο χρόνος ανάπτυξης μπορεί να αγγίξει και τα 6 έτη, ανάλογα πράξη όλες οι παράμετροι που αφορούν στην αξιοποίηση
το σύνολο της παραγωγής από τις εγκαταστάσεις μας στα Οινό- experience και αυτός είναι ο στόχος μας – τα προϊόντα Korres να με την επιστημονική έρευνα που προηγείται. Για κάθε προϊόν ελληνικών αρωματικών και φαρμακευτικών φυτών. Δεν
φυτα Βοιωτίας, μονάδα που λειτουργεί βάσει διεθνών προτύπων αφηγούνται την ιστορία μας, από την καλλιέργεια του βοτάνου, τις προετοιμάζουμε και ολοκληρώνουμε περισσότερα από 500 δι- αρκεί, ωστόσο, μόνο η προαγωγή της βιολογικής καλλιέρ-
ποιότητας, ασφάλειας και περιβαλλοντικά φιλικών πρακτικών, sustainable πρακτικές έως την ειλικρινή επικοινωνία, τα ορατά αφορετικά tests πριν βρεθεί στο ράφι ενός φαρμακείου ή κατα- γειας. Πρέπει να περάσουμε στην επιστημονική μελέτη και
με παραγωγική ικανότητα 48 εκατομμυρίων τεμαχίων ετησίως. αποτελέσματα και το design που εμπνέει. στήματος. Τα πρωτόκολλα και οι διαδικασίες που υιοθετούμε τεκμηρίωση των ιδιοτήτων των βοτάνων, στην επεξεργασία
Νιώθω ότι δεν υπάρχει όριο στις παραγωγικές δυνατότητες της Κατά τη γνώμη σας, πού οφείλεται η έλλειψη παγκόσμιας ξεπερνούν τις συμβατικές υποχρεώσεις μιας εταιρείας καλλυντι- τους και στην ανάπτυξη τελικών προϊόντων, ώστε να δημι-
Ελλάδας, κυρίως σε προϊόντα αυξημένης προστιθέμενης αξίας, αναγνώρισης των ελληνικών δερμοκαλλυντικών, αν και η χώρα κών. Ωστόσο, είναι απαραίτητες προκειμένου να προσφέρουμε ουργήσουμε αυξημένη ζήτηση και να έχει νόημα ο όγκος της
όπως είναι τα φάρμακα, τα καλλυντικά, τα προϊόντα τεχνολογίας». υπερέχει σε αριθμό και ποικιλία ενδημικών φυτών και βοτάνων; ένα προϊόν ασφαλές, φυσικό και αποτελεσματικό. βιολογικής παραγωγής.•
Συνεχίζουν να σας εκπλήσσουν τα ελληνικά βότανα και η δύ- Η δυναμική της αγοράς είναι μικρή, λόγω του μεγέθους
ναμή τους, παρά την καταχρηστική οικειοποίηση που έχει παρα- της. Είναι απαραίτητο, όμως, και η έρευνα στα ελληνικά φυτά αναπΤυξή
τηρηθεί το τελευταίο χρονικό διάστημα; και βότανα να εντατικοποιηθεί, ώστε και να κινητοποιηθεί το Εκτός από την εξαιρετική παρουσία στην Ευρώπη, με πρωταγωνιστές την Ελλάδα, τη γερμανία, τη γαλλία και τη Νορβηγία, σημειώθηκε
Η φύση είναι ανεξάντλητη. Την ίδια έκπληξη που είχα όταν παγκόσμιο ενδιαφέρον σε επίπεδο πρώτων υλών, αλλά και να αυξητική πορεία στην άμερική, στο δίκτυο sephora και στο τηλεοπτικό κανάλι Hsn, ενώ αναδείχθηκε κορυφαία νέα μάρκα, σε επίπεδο
πρωτοξεκίνησα να ασχολούμαι με τα βότανα στο φαρμακείο, τη ενισχυθεί η εγχώρια εμπορική αξιοποίηση. Η ελληνική φύση ανάπτυξης, κατά το λανσάρισμα στη διαδικτυακή πλατφόρμα tmall global, το μεγαλύτερο online «department store» της κινεζικής αγοράς.
042 THE PRIVATE JOURNAL THE PRIVATE JOURNAL 043