Page 101 - PRIVATE JOURNAL 7th EDITION
P. 101

KNOWLEDGE — ΨΗΦΙΑΚΗ ΈΠΟΧΗ



 του αντίκτυπου της ψηφιοποίησης στη   «Πρόσφατες μελέτες παρέχουν πολύτιμα
 συνολική παραγωγικότητα των συντε-
 λεστών (total factor productivity) των   ευρήματα σχετικά με το πώς η δημιουργική
 επιχειρήσεων στην Ευρώπη δείχνει ότι η   τεχνητή νοημοσύνη (Α.Ι.) συμπληρώνει την   SOPHISTICATED CREATIVE HOUSE
 επιτάχυνση της αύξησης της παραγωγικό-  ανθρώπινη εξειδίκευση, χωρίς να αντικαθιστά
 τητας που απορρέει από την αύξηση των
 ψηφιακών επενδύσεων είναι πολύ ετερο-  τους ίδιους τους επαγγελματίες»  Unlock the true potential of your luxury brand
 γενής στους διάφορους τομείς οικονομι-
 κής δραστηριότητας, αλλά και μεταξύ των   ανισότητα παρατηρείται και στις γυναί-  μεγάλες προκλήσεις για τη βιώσιμη και
 επιχειρήσεων. Αυτό σημαίνει ότι οι δέσμες   κες που εργάζονται ως crowdworkers σε   συμπεριληπτική ανάπτυξη είναι το πώς
 μέτρων πολιτικής που επιταχύνουν την   πλατφόρμες μακρο-εργασιών διεθνώς,   η παγκόσμια οικονομία θα προσαρμοστεί
 υιοθέτηση ψηφιακών τεχνολογιών από   ενώ στις ΗΠΑ οι γυναίκες που εργάζονται   στο εξελισσόμενο τεχνολογικό τοπίο, ενώ
 τις επιχειρήσεις είναι πιθανότερο να είναι   σε πλατφόρμες μικρο-εργασιών (micro-  η ανθεκτικότητα των κοινωνιών μας θα
 επιτυχείς στις περιπτώσεις όπου τα μέτρα   task crowdworkers) αντιμετωπίζουν   εξαρτηθεί από την ύπαρξη μιας μεγάλης
 αυτά είναι στοχευμένα. Δηλαδή εντοπί-  υψηλότερο κίνδυνο οικονομικής επισφά-  δεξαμενής εξειδικευμένων εργαζόμενων
 ζοντας εκείνες τις επιχειρήσεις και τους   λειας. Πρόκειται για παλιές ανισότητες   που θα μπορούν να διαδραματίσουν ρόλο
 τομείς ή συγκεκριμένες καινοτομίες με   στον νέο κόσμο της εργασίας ή για ένα   στη νέα ψηφιακή οικονομία. To digital
 εν δυνάμει περισσότερες πιθανότητες να   «συνεχές ανισοτήτων» από την παραδο-  upskilling αποτελεί κρίσιμο κομμάτι της
 έχουν μεγάλα οφέλη από την ψηφιοποί-  σιακή/αναλογική εργασία στην ψηφιακή   κοινωνικής βιωσιμότητας, διασφαλίζο-
 ηση και να βελτιώσουν το δυνητικό προ-  που πρέπει να σπάσουμε.  ντας ότι κανείς δεν θα μείνει πίσω. Είναι
 ϊόν της οικονομίας. Το λάθος που γίνεται   Τι ρόλο παίζουν οι ψηφιακές δεξιότη-  σημαντικό οι στρατηγικές ESG να ενσω-
 από τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής   τες στη βιώσιμη ανάπτυξη;  ματώνουν πρωτοβουλίες βασισμένες στις
 είναι ότι θεωρούν την ψηφιοποίηση των   Οι ψηφιακές δεξιότητες είναι απα-  δεξιότητες (skills-based) και επίσης οι
 επιχειρήσεων και της οικονομίας ως μια   ραίτητες για την αξιοποίηση των νέων   εκθέσεις ESG να αντικατοπτρίζουν πρω-
 στρατηγική «one-size-fits-all» που ταιριά-  τεχνολογιών που κινητοποιούν την πρά-  τοβουλίες ανάπτυξης δεξιοτήτων, συμ-
 ζει σε όλους και παντού και μπορεί να εγ-  σινη μετάβαση (GreenTech), κλειδί για   βάλλοντας έτσι στη βιώσιμη κοινωνική
 γυηθεί την αύξηση της παραγωγικότητας   την επίτευξη της βιώσιμης ανάπτυξης.   ανάπτυξη - αν και στην Ελλάδα, δυστυ-
 και της ανάπτυξης με τρόπο καθολικό και   Παράλληλα, οι δεξιότητες σχετικές με   χώς, μόνο το 27% των ελληνικών επιχει-
 αυτόματο. Δεν είναι όμως έτσι.  τον ψηφιακό μετασχηματισμό υποστη-  ρήσεων έχουν ενσωματώσει κριτήρια και
 Ποια είναι η θέση των γυναικών ως   ρίζουν πολύ καλύτερα αυτό που ονομά-  πρακτικές ESG  (σύμφωνα με πρόσφατη
 «ψηφιακών νομάδων» και ως εργαζόμε-  ζουμε «βιώσιμη εφοδιαστική αλυσίδα».   έρευνα της EY).
 νων «crowdworkers» στις παγκόσμιες ψη-  Οι εταιρείες διαθέτουν πλέον πολύ μεγα-  Ποια είναι η απάντησή σας σε όσους
 φιακές πλατφόρμες;  λύτερες δυνατότητες ελέγχου και τήρη-  πιστεύουν ότι η επέλαση του ψηφιακού
 Να σημειώσουμε ότι ο ψηφιακός   σης των κανόνων βιωσιμότητας και ESG   μετασχηματισμού θα πλήξει την αγορά
 νομαδισμός συνεχίζει να αναπτύσσεται,   στις εφοδιαστικές αλυσίδες χάρη στις νέ-  ανθρώπινου δυναμικού;
 παρά την τάση «επιστροφή στο γραφείο»   ες ψηφιακές καινοτομίες, πρακτικές και   Υπάρχουν δύο a priori παραδοχές πί-
 μετά την πανδημική κρίση. Στοιχεία για   δεξιότητες που σχετίζονται με τη διαχεί-  σω από αυτό το επιχείρημα: πρώτον ότι
 το 2023 δείχνουν υψηλότερη αναλογία   ριση μεγάλων δεδομένων, τα προηγμένα   η «επέλαση» του ψηφιακού μετασχημα-
 ανδρών προς γυναίκες, με το 58% να είναι   analytics, την τεχνητή νοημοσύνη (A.I.)   τισμού, ιδίως της τεχνητής νοημοσύνης
 άνδρες και το 42% γυναίκες νομάδες διε-  και τα εργαλεία ασφάλειας, όπως οι αι-  (Α.Ι.), είναι ανεμπόδιστη και τελικά ανα-
 θνώς, σύμφωνα με στοιχεία της Statista.   σθητήρες blockchain και RFID. Την ίδια   πόφευκτη. Δεύτερον ότι αυτή η επέλαση
 Οι άνδρες νομάδες κυριαρχούν στον τομέα   ώρα, το Παγκόσμιο Σύμφωνο του ΟΗΕ   θα έχει αναπόφευκτα αρνητικές επιπτώ-  ARIS ZIOTOPOULOS
 της πληροφορικής, ενώ οι γυναίκες επι-  ενσωματώνει τις αρχές της αειφορίας ή   σεις για το εργατικό δυναμικό. Στο ερώ-
 κεντρώνονται περισσότερο σε θέσεις στο   της βιώσιμης ανάπτυξης, συνδέοντάς την   τημα αν είναι μοιραία και αναπόφευκτη η
 ανθρώπινο δυναμικό (HR), την ψυχολο-  όχι μόνο με την περιβαντολλογική ευθύ-  επέλαση των νέων τεχνολογιών και του
 γία, τη δημοσιογραφία. Αυτή η κατανομή   νη, αλλά και με την υποχρέωση χωρών   ψηφιακού μετασχηματισμού, θα απαντή-
 αντικατοπτρίζει το υπάρχον gender gap    και επιχειρήσεων για τον σεβασμό των   σω όχι, διότι μια σειρά από μεταβλητές και
 στον τομέα της τεχνολογίας. Σημαντικό   παγκόσμιων εργασιακών προτύπων του   αλληλεπιδράσεις με παράλληλες κρίσεις
 είναι επίσης το γεγονός ότι οι γυναίκες νο-  ILO, τα οποία ενθαρρύνουν τις χώρες να   θα μπορούσαν να επηρεάσουν τον ρυθμό   Bespoke media
 μάδες λαμβάνουν σημαντικά χαμηλότερες   αναπτύσσουν υγιείς πρακτικές ανθρώ-  ανάπτυξής τους. Απηχώντας τη φράση   Luxury travel marketing
 αμοιβές από τους άνδρες συναδέλφους   πινου δυναμικού και πολιτικές κατάρ-  του J. M. Keynes: «Το αναπόφευκτο δεν   Digital marketing  CONTACT US
 τους με παρόμοιο επίπεδο επαγγελμα-  τισης που είναι επωφελείς για τους ερ-  συμβαίνει ποτέ. Είναι πάντα το απροσ-  341, Kifissias Avenue, 14561
 τικής εμπειρίας και αρχαιότητα. Αυτή η   γαζόμενους. Eίναι σαφές ότι μία από τις   δόκητο». •  Social media  Kifissia,  Athens - Greece
         Content production                                                                      T + 30 210 6100211-212
         Communication & PR                                                                      info@elseagency.gr
         Branding                                                                                www.elseagency.gr
 098  THE  PRIVATE  JOURNAL
         Web design                                                                              ATHENS - LONDON
   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106