Page 81 - PRIVATE JOURNAL 8th EDITION
P. 81
KNOWLEDGE — ΝΕΆ ΓΕΝΙΆ
τους από τον σύγχρονο επαγγελματικό
αΜαλια ΚωνστανταΚοΠουλου - the tipping point κόσμο. Παράλληλα, ενισχύουμε τους εκ-
ΕΚΠΆΙΔΕΥΟΝΤΆΣ παιδευτικούς παρέχοντάς τους τα απα-
ραίτητα εργαλεία και τις γνώσεις για να
ενσωματώσουν τις νέες τεχνολογίες στην
ΜΙΆ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΠΤΙΚΗ καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία,
προσφέροντας μια καινοτόμο προσέγγι-
ση στη μάθηση. Η τεχνολογία πλέον μάς
επιτρέπει να αμβλύνουμε τις ανισότητες
ΚΟΙΝΏΝΙΆ και να δώσουμε σε μαθητές που το έχουν
ανάγκη ένα μέσο για να προετοιμαστούν
για το μέλλον και να ξεκλειδώσουν τις
δυνατότητές τους, ακόμη και σε περιοχές
Οδηγός στο «ταξίδι» του οργανισμού The Tipping Point, η Αμαλία με φανερά λιγότερες ευκαιρίες. Συμβάλ-
Κωνσταντακοπούλου διευρύνει τους ορίζοντες νέων παιδιών σε σχολεία λουμε με αυτόν τον τρόπο στη μείωση
της επικράτειας, ώστε να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις του αύριο. της ανεργίας, καθώς σε μακροπρόθεσμο
ορίζοντα το πιο σημαντικό όφελος είναι
η μεγιστοποίηση της πιθανότητας εξα-
Συνέντευξη ΕΛΕΝΑ ΜΑΘΙΟΠΟΎΛΟΎ
σφάλισης πιο στοχευμένης κατανομής
απασχόλησης, προάγοντας τις επιλογές ΒΙΩΜΑΤΙΚΉ ΑΛΛΑΓΉ
ζωής που αντανακλούν τα αυθεντικά εν- Η Αμαλία Κωνσταντακοπούλου συνειδητοποίησε ότι οι προηγούμενες γενιές νέων
διαφέροντα των νέων. έλαβαν μάλλον τυχαία τις πιο κρίσιμες ακαδημαϊκές και επαγγελματικές αποφάσεις
Μετά από 8 χρόνια λειτουργίας, ποια εί- στη ζωή τους. Εδώ και οκτώ χρόνια, ο στόχος της είναι να μειώσει τον παράγοντα
ναι σήμερα η δυναμική του The Tipping «τύχη» και να αυξήσει τις προοπτικές των επόμενων γενιών.
Point;
Το The Tipping Point έκανε τα πρώτα
του βήματα τον Αύγουστο του 2016 και
Ωσ σΥνιδρΥΤρια και διευθύντρια του κοινωνικοοικονομικά όρια, να μπορούν το ξεκίνημά του το 2016, ο οργανισμός τη σχολική χρονιά που ακολούθησε, υλο-
The Tipping Point (TTP), του οργανισμού όλοι οι μαθητές και οι μαθήτριες, ακόμα συνεχίζει να συμβάλλει στη δημιουργία ποίησε το πρόγραμμά του σε μόλις τρία
mentoring στην Ελλάδα για 60.000+ μα- και σε απομακρυσμένες περιοχές, όπως ενημερωμένων και ενσυνείδητων νέων, σχολεία, σε δύο περιοχές της Ελλάδας,
θητές/τριες και 2.000+ εκπαιδευτικούς, και ο τόπος που μεγάλωσα [Ευηνοχώρι ενώ παράλληλα προσφέρει το έδαφος στην Κρήτη και στην Άρτα. Σήμερα, το
με δραστηριότητα που φτάνει ακόμη και Μεσολογγίου], να ανακαλύψουν δυνατό- για να μπορέσουν οι μαθητές και οι μα- δίκτυο του οργανισμού ξεπερνάει τα 1.000
στα πιο απομακρυσμένα σχολεία και μα- τητες και να εμπνευστούν χωρίς εμπόδια. θήτριες να γνωρίσουν και να αναπτύξουν σχολεία και τους 2.800 εκπαιδευτικούς,
θητικές κοινότητες της χώρας, η Αμαλία Το γεγονός ότι μπορούμε να «φέρουμε τον σημαντικές οριζόντιες δεξιότητες, μεταβι- ενώ το δίκτυο μεντόρων μας ανέρχεται
Κωνσταντακοπούλου «φέρνει τον κόσμο κόσμο στην τάξη τους» σημαίνει ότι κα- βάσιμες σε οποιοδήποτε περιβάλλον και σε περισσότερους από 3.000 επαγγελμα-
στην τάξη τους», προετοιμάζοντας τη νέα νένα παιδί δεν θα χρειάζεται να αναζητά απαραίτητες τόσο στο σχολείο όσο και τίες. Οι μαθητές που έχουν συμμετάσχει
γενιά για την επόμενη μέρα. και να διερωτάται μόνο του, όπως κάναμε στη σύγχρονη αγορά εργασίας. στα προγράμματα και τις δράσεις μας έως
Τι θεωρείτε ότι θα ήταν διαφορετικό στη εμείς τότε, τη στιγμή που υπάρχουν και Ως οργανισμός γεφυρώνουμε το χάσμα σήμερα υπερβαίνουν τους 67.000, αναδει-
ζωή σας αν είχαν φέρει «τον κόσμο και στη τα μέσα και οι κατάλληλοι άνθρωποι για μεταξύ της εκπαίδευσης και της αγοράς κνύοντας κάθε φορά τον θετικό αντίκτυ-
δική σας τάξη»; να απευθυνθούν. Τα παιδιά πλέον έχουν εργασίας με μια βιωματική και μαθητο- πο που έχουν τα προγράμματά μας στη
Ίσως να είχα λάβει από νωρίς την ενημέ- τη δυνατότητα να λαμβάνουν πολύτιμες κεντρική προσέγγιση (live ομαδικές συ- μαθητική κοινότητα.
ρωση και τα ερεθίσματα που μου έλειπαν, πληροφορίες από επαγγελματίες σε πραγ- νεδρίες, δραστηριότητες, workshops, επι- Η τεχνολογία αποτελεί θεμελιώδη άξονα
ώστε να γνωρίζω περισσότερες επιλογές, ματικό χρόνο, να οραματίζονται νέες προ- μορφώσεις, πρακτική εφαρμογή), παρέ- των προγραμμάτων και των δράσεών μας,
να τολμήσω να σκεφτώ πέρα από τα συ- οπτικές και να βλέπουν ευκαιρίες εκεί που χοντας στους μαθητές και τις μαθήτριες καθώς την ενσωματώνουμε με τρόπους
νηθισμένα και να σχεδιάσω τα επόμενα πριν, πιθανώς, έβλεπαν εμπόδια. τις απαραίτητες πληροφορίες απευθείας και συχνότητα που, μέχρι στιγμής, κανέ-
βήματά μου με περισσότερη αυτοπεποί- Ποιος τομέας βρίσκεται στο επίκεντρο από επαγγελματίες πολλών και διαφορε- νας άλλος οργανισμός δεν εφαρμόζει σε
θηση. Ακριβώς αυτή η έλλειψη ερεθι- της δράσης σας και για ποιον λόγο; τικών ειδικοτήτων. Οι μέντορες διαδρα- εθνικό επίπεδο. Επιπλέον, είναι ο πρώτος
σμάτων μας ώθησε να ξεκινήσουμε το Η εκπαίδευση αποτελεί το επίκεντρο της ματίζουν καθοριστικό ρόλο, καθώς είναι οργανισμός που ασχολήθηκε με το ζήτημα
The Tipping Point. Σκοπός μας ήταν και δράσης του The Tipping Point, με την τε- ενεργοί επαγγελματίες που μεταφέρουν του εκσυγχρονισμού του εκπαιδευτικού
είναι να ξεπεράσουμε τα γεωγραφικά και χνολογία να παίζει καθοριστικό ρόλο. Από στις τάξεις τις γνώσεις και τις εμπειρίες τομέα, ενδυναμώνοντας μεγάλο αριθμό ‣
078 THE PRIVATE JOURNAL THE PRIVATE JOURNAL 079