Page 85 - PRIVATE JOURNAL 8th EDITION
P. 85

KNOWLEDGE  — ΝΕΆ ΓΕΝΙΆ





 «Η τεχνολογία
 μαθητών/τριών. Μέσω της διαδικασίας   τις δεξιότητές του και προετοιμάζεται με
 αυτής εξασφαλίζεται η πιο ενεργή συμ-  αποτελεί θεμελιώδη   ίσους όρους για το μέλλον, συμβάλλοντας
 μετοχή τους και η καλύτερη κατανόηση   άξονα των   σε μια πιο δίκαιη και συμπεριληπτική
 της τρέχουσας κατάστασης, ενώ, παράλ-  κοινωνία.
 ληλα, αναγνωρίζουν τα θετικά βήματα   προγραμμάτων   Τι σας έχει διδάξει εσάς η μαθητική κοι-
 που σημειώνονται ως προς την εξάλειψη   και των δράσεών   νότητα στην ελληνική περιφέρεια;
 των στερεοτύπων, αλλά και τι επιδέχεται   μας, καθώς την   Περίπου το 80% των σχολείων που συμμε-
 βελτίωσης και εκφράζουν ανοιχτά τις ανη-  τέχουν στα προγράμματα του The Tipping
 συχίες και τους προβληματισμούς τους.   ενσωματώνουμε   Point προέρχονται από την ελληνική πε-
 Για τους μικρότερους μαθητές, η διαδι-  με τρόπους και   ριφέρεια, γεγονός που αναδεικνύει τη
 κασία αυτή λαμβάνει μορφή παιχνιδιού   μεγάλη ανάγκη των μαθητών αυτών των
 με σκοπό να προκύψει οργανικά η συ-  συχνότητα που, μέχρι   περιοχών για πρόσβαση σε ευκαιρίες και
 νειδητοποίηση πως «όλοι μπορούμε να   στιγμής, κανένας   ενημέρωση. Ως οργανισμός συλλέγουμε
 κάνουμε τα πάντα». Η ανατροφοδότηση   πληθώρα δεδομένων τα οποία καταδει-
 που λαμβάνουμε από μαθητές/τριες και   άλλος οργανισμός δεν   κνύουν ένα σοβαρό έλλειμμα ερεθισμά-
 εκπαιδευτικούς αναδεικνύει πέρα από   εφαρμόζει σε εθνικό   των και προτύπων για τους νέους. Οι μα-
 κάθε αμφιβολία τη θετική επίδραση μιας   επίπεδο»  θητές και οι μαθήτριες είτε ακολουθούν
 τέτοιας δράσης. Αξίζει να αναφέρουμε   τις τάσεις της τοπικής κοινωνίας, πε-
 πως από την έναρξη του “Profession has   ριορισμένοι στις τετριμμένες επιλογές
 no Gender”, το 2022 μέχρι σήμερα, έχουν   που προσφέρει, είτε εγκαταλείπουν την
 υποστηριχθεί πάνω από 5.500 μαθητές/  περιοχή τους, συχνά χωρίς τα απαραίτητα
 τριες και ο συνεχώς αυξανόμενος αριθμός   εφόδια. Ωστόσο, το ζητούμενο δεν είναι
 συμμετεχόντων εξαπλώνει ένα ηχηρό μή-  να εγκαταλείψουν τον τόπο τους, αλλά να
 νυμα πως το επάγγελμα δεν έχει φύλο σε   ενημερωθούν ώστε να κάνουν συνειδη-
 όλες τις γωνιές της Ελλάδας, αφού όπως   τοποιημένες επιλογές για το μέλλον τους,
 λέει χαρακτηριστικά και μια μαθήτρια «Το   με προοπτική να διαπρέψουν στον τομέα
 "Profession has no gender" είναι κάτι που   Η καινοτόμος εκπαίδευση θα πρέπει να   τους αντί να εγκλωβιστούν. Σύγχρονες
 χρειαζόμαστε να συζητήσουμε για να γίνει   προετοιμάζει τους μαθητές για έναν κό-  επαγγελματικές προοπτικές υπάρχουν σε
 μια, έστω και μικρή, αλλαγή».  σμο όπου η συνεχής προσαρμογή και   κάθε τόπο και η χρήση νέων τεχνολογιών
 Τι σημαίνει για εσάς καινοτόμος εκπαί-  επανακατάρτιση είναι πραγματικότητα.   μπορεί να ενισχύσει την τοπική κοινωνία
 δευση στην πράξη;  Καλλιεργεί τη νοοτροπία της διά βίου   και οικονομία με ουσιαστικούς τρόπους.
 Σημαίνει να συνδέουμε τους μαθητές και   μάθησης, προάγοντας την ικανότητα των   Η μαθητική κοινότητα της ελληνικής
 τις μαθήτριες με τις τρέχουσες κοινωνι-  μαθητών να εξελίσσονται διαρκώς για να   περιφέρειας μας έχει δείξει μια μεγάλη
 κές και τεχνολογικές εξελίξεις, να τους   ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις ενός   επιθυμία για εξέλιξη, παρά τις περιορι-
 προετοιμάζουμε για το μέλλον, ενώ τους   ταχέως μεταβαλλόμενου επαγγελματι-  σμένες ευκαιρίες που υπάρχουν τοπικά.
 προσφέρουμε τις απαραίτητες γνώσεις   κού και κοινωνικού περιβάλλοντος. Τους   Οι  εκπαιδευτικοί με τους οποίους συνερ-
 για το σήμερα. Η εκπαίδευση δεν μπο-  εξοπλίζει με τα απαραίτητα εργαλεία, όχι   γαζόμαστε από απομακρυσμένες περι-
 ρεί να προετοιμάζει τους επαγγελματίες   μόνο για να προσαρμόζονται σε νέες συν-  οχές, επειδή αναγνωρίζουν τη σημασία
 του αύριο χωρίς να τους συνδέει με την   θήκες, αλλά και για να διαπρέπουν και να   του ρόλου τους, στρέφονται σε εμάς για
 πραγματικότητα του σήμερα. Στην εποχή   καινοτομούν μέσα από αυτές. Τέλος, η   να προσφέρουν στα παιδιά τους το «κάτι
 της υπερπληροφόρησης, όπου όλοι μας   καινοτόμος εκπαίδευση διασφαλίζει ίσες   παραπάνω», όπως χαρακτηριστικά λένε
 ερχόμαστε αντιμέτωποι με έναν τεράστιο   ευκαιρίες σε όλη τη μαθητική κοινότητα,   οι ίδιοι. Έχουν δηλώσει πως οι μαθητές
 όγκο δεδομένων, η καινοτόμος εκπαίδευ-  προσφέροντας πρόσβαση σε πληροφο-  συχνά αναζητούν περισσότερη καθοδήγη-
 ση οφείλει να εστιάζει στην ανάπτυξη   ρίες και τεχνολογικά μέσα ανεξαρτήτως   ση και υποστήριξη για τις επιλογές τους
 δεξιοτήτων που επιτρέπουν την αποτε-  γεωγραφικής θέσης. Καταργεί τους περι-  γιατί έχουν χάσει το όραμα και το όνειρο.
 λεσματική διαχείριση των πληροφοριών.   ορισμούς που παραδοσιακά επηρεάζουν   Ως οργανισμός αντιλαμβανόμαστε πόσο
 Δεξιότητες όπως η κριτική σκέψη, η δια-  την εκπαίδευση, προσφέροντας στους   κρίσιμη είναι αυτή η ενθάρρυνση, ακρι-
 τύπωση στοχευμένων ερωτημάτων, η δη-  μαθητές των πιο απομακρυσμένων και   βώς γιατί οι μαθητές έχουν τη δυναμική
 μιουργικότητα, η επίλυση προβλημάτων   δυσπρόσιτων περιοχών τα ίδια εργαλεία   να ξεπεράσουν τα εμπόδια και να επανα-
 και η ομαδικότητα αποτελούν κεντρικά   και ευκαιρίες με εκείνους των αστικών   προσδιορίσουν τις προοπτικές τους με
 στοιχεία αυτής της προσέγγισης.  κέντρων.  Έτσι, κάθε μαθητής αναπτύσσει   βάση τα εφόδια που τους παρέχονται. •




 082  THE  PRIVATE  JOURNAL
   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90