Page 72 - PRIVATE JOURNAL 6th EDITION
P. 72
BUSINESS — TOYΡΊΣΜΟΣ
ΕΟΤ
Προτεραιότητες, άξονες στρατηγικής, «Εκεί που υπερτερούμε
πυλώνες συνεργασίας και συγκριτικά είναι η αυθεντικότητα
πλεονεκτήματα. Η καθημερινότητα σε έναν
οργανισμό με σημαντικό έργο για την Ελλάδα. και η ιδιαίτερη
ταυτότητα των
προορισμών μας
και αυτό αφορά το
περιβάλλον, αλλά και
τους ανθρώπους μας»
εργαλείου επέκτασης των ωφελειών του
τουρισμού σε όλο και περισσότερα κοινω-
νικά στρώματα και περιοχές της Ελλάδας.
Έχουμε άγνωστους θησαυρούς και σε αυ-
τούς έχουμε ξεκινήσει να μετατοπίζουμε το
ενδιαφέρον των δράσεων προβολής μας.
Ποια είναι τα επόμενα βήματα μετά
τη συμφωνία του ΕΟΤ με τη Michelin στο
Παρίσι για την προβολή της ελληνικής γα-
στρονομίας στο εξωτερικό από τον Οδηγό;
ναμική και δημιουργική, εστιάζοντας στα μιλάμε για βιωσιμότητα εάν καταστρέφου- Η συμφωνία του ΕΟΤ με τον οδηγό
συγκριτικά μας πλεονεκτήματα, με έμφαση με προστατευόμενες περιοχές ή εάν ολό- Michelin, την οποία υπέγραψα πρόσφα-
στα ψηφιακά μέσα. Δεύτερος άξονας είναι κληρα κέντρα πόλεων μετατρέπονται σε τα, είναι ένα πολύ σημαντικό βήμα που
οι προωθητικές καμπάνιες καθ΄ όλη τη δι- βραχυχρόνιες μισθώσεις χωρίς μέτρο. Εάν τοποθετεί τη χώρα μας στον αστερισμό
άρκεια του χρόνου, με τις οποίες βλέπουμε στοχεύσουμε εκεί και δουλέψουμε σωστά, της υψηλής γαστρονομίας και την ενισχύει
απτά αποτελέσματα. Προσθέτω μεγάλες πιστεύω ότι μπορούμε να κερδίσουμε το ως διεθνή προορισμό. Πρόκειται για ένα
στρατηγικές συνεργασίες με σημαντικούς στοίχημα της βιωσιμότητας και μάλιστα ευρύ δίκτυο προβολής και προώθησης της
παίκτες της αγοράς στον τομέα της προβο- νωρίτερα από άλλους προορισμούς. ελληνικής γαστρονομίας και των προϊό-
λής, όπως μεγάλες αεροπορικές εταιρείες Πώς μπορεί να αντιμετωπισθεί το πρό- ντων μας σε όλο τον κόσμο, σε ένα κοινό
ή ψηφιακές πλατφόρμες που προωθούν βλημα του «υπερ-τουρισμού» στους πλέον εξαιρετικά ποιοτικό και απαιτητικό, που
το τουριστικό μας προϊόν παντού. δημοφιλείς προορισμούς; Και, αντίστροφα, θέλουμε να το προσελκύσουμε το επόμε-
Η αλλαγή του τουριστικού μοντέλου πώς μπορεί να τονωθεί η κίνηση σε εξίσου νο διάστημα στη χώρα μας. Είναι ίσως μία
και η στροφή στη βιωσιμότητα τα επόμενα γοητευτικά μέρη, που παραμένουν άγνωστα από τις πρωτοβουλίες που μπορεί να είναι
χρόνια αποτελούν ζητούμενο σε παγκόσμιο ακόμη για τον κύριο όγκο των επισκεπτών; game changer για τη χώρα μας συνολικά
επίπεδο και κρίσιμο ζήτημα για την Ελλά- Στην Ελλάδα δεν πάσχουμε από υπερ- ως προορισμό, γι’ αυτό και δίνουμε ιδιαί-
δα. Θα κερδίσουμε το μεγάλο στοίχημα της τουρισμό και θέλω να είμαι ξεκάθαρος σε τερο βάρος στην υλοποίησή της με τον
βιωσιμότητας; αυτό. Ορισμένες χρονικές περιόδους, σε καλύτερο δυνατό τρόπο.
Η βιωσιμότητα δεν είναι απλά ένα συγκεκριμένες περιοχές, αντιμετωπίζουμε Υπάρχει ένας προορισμός στην Ελλάδα
σύνθημα για εμάς. Αποτελεί κεντρικό στό- κίνδυνο υπερτουρισμού, γεγονός βέβαια που γνωρίσατε πρώτη φορά και νιώσατε ότι
χο της επόμενης δεκαετίας και θεωρώ ότι που δεν μας επιτρέπει σε καμία περίπτωση σας άλλαξε τη ζωή;
είναι απόλυτα εφικτός. Βιωσιμότητα για εφησυχασμό. Και εκεί έχει ευθύνη η Πολι- Εκτός από την ιδιαίτερη πατρίδα μου,
εμάς όμως δεν είναι μόνο η προστασία τεία, αλλά άλλη τόση φέρουν και οι ίδιοι οι την Κρήτη, που πάντα επιφυλάσσει ωραίες
του φυσικού περιβάλλοντος και η ανάδει- προορισμοί. Και όπου διαπιστώνουμε ότι ταξιδιωτικές εκπλήξεις, η Νάξος είναι ένα
ξη των φυσικών μας πόρων. Είναι και η αρχίζει να υπάρχει σοβαρό πρόβλημα, οφεί- από τα πιο γοητευτικά νησιά που έχουν
συμβολή του τουρισμού στην κοινωνική λουμε να παίρνουμε μέτρα όσο «σκληρά» σημαδέψει τα ταξίδια και τη ζωή μου. •
συνοχή με την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη κι αν θεωρούνται. Από την άλλη πλευρά,
διάχυση του εισοδήματος στην κοινωνία όμως, μακροπρόθεσμα επενδύουμε στη WHO IS WHO ISTOCK BY GETTY IMAGES
και την ήπια ενσωμάτωση αυτής της οι- χρονική και χωρική επέκταση του τουρι- Ο Δημήτρης Φραγκάκης είναι Γενικός
κονομικής δραστηριότητας στην καθημε- στικού μας προϊόντος, ως αντίδοτου στη Γραμματέας του Ελληνικού Οργανισμού
ρινότητα των ντόπιων. Δεν μπορούμε να στρεβλή τουριστική ανάπτυξη, αλλά και ως Τουρισμού (ΕΟΤ).
070 THE PRIVATE JOURNAL