Page 83 - PRIVATE JOURNAL 2019
P. 83
KNOWLEDGE — άρχιτεκτονικη
M με τη δουλειά μας, Τελικά, μας γοητεύει μημένης παλαιότερα αξίας, που τα social
πολύ η διαδικασία», τονίζει ο Δημήτρης.
media και η ταχύτητα με την οποία όλα
Αναρωτιέμαι τι είδους brief λαμβά-
πλέον κινούνται την έχουν αναδείξει σε
νουν από τον πελάτη όταν αναλαμβάνουν
«Η ιδέα της απομόνωσης ως έκφραση
τον σχεδιασμό κατοικιών, σε Ελλάδα και επιτακτικό ζητούμενο.
εξωτερικό. «Στα σπίτια του χειμώνα, ένας πολυτέλειας είναι κάτι που δουλεύουμε
βασικός γνώμονας στον σχεδιασμό είναι πολύ τελευταία στο γραφείο. Κάποιες φο-
η τοποθέτηση της «εστίας», της πηγής ρές, για να έχεις την πολυτέλεια της ιδιωτι-
από την οποία αναπηδά η θαλπωρή ή κότητας, πρέπει να βρίσκεσαι κάπου χαμέ-
χρησιμεύει για το μαγείρεμα. Στις θερινές νος. Δεν μπορείς να ιδιωτεύσεις κάπου που
κατοικίες, η ενοποίηση εσωτερικών και μπορούν να σε βρουν εύκολα. Συνεπώς,
εξωτερικών χώρων προκύπτει ως η πιο η πολυτέλεια για ορισμένους μπορεί να
συχνή επιθυμία. Δηλαδή, το να υπάρχει είναι κι ένας τόπος κάπου καταμεσής της
μια ροή στο πώς βιώνεις το σπίτι μέσα και ερήμου». Όσον αφορά στην εστίαση, ένα
Μια αΠο τιΣ θεΜελιΩδειΣ αρχές στην έξω. Να τοποθετηθεί, για παράδειγμα, μία πεδίο στο οποίο αποτυπώνεται ξεκάθαρα
αρχιτεκτονική είναι το «Form follows κρεβατοκάμαρα, μία κουζίνα ή ένα μπά- η εξέλιξη του design μέσα στον χρόνο, το
function» του Louis Sullivan. Σύμφωνα νιο σε εξωτερικό χώρο. Η σύνδεση των privacy εκφράζεται ως δυνατότητα επιλο-
με αυτή τη ρήση, ο σχεδιασμός ενός χώ- χώρων αυτών χαρακτηρίζει, στην ουσία, γής - το να μπορείς να επιλέξεις πότε θα εί-
ρου ακολουθεί τις λειτουργίες που αυτός τον ίδιο τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό της σαι ανάμεσα σε κόσμο και πότε μόνος σου.
πρέπει να εξυπηρετεί. Για τους K-Studio, «Σε project εστίασης που μελετάμε αυτή
σε αυτή την εξίσωση προστίθεται και η την περίοδο, στόχος είναι να προσφέρονται
προσωπική έκφραση του πελάτη. «Μας «οι πελάτες και τα δύο, και απομόνωση και επαφή με
ιντριγκάρει όταν ο πελάτης έχει όρεξη να τον κόσμο». Γενικότερα στην εστίαση, η
δημιουργήσει κάτι το οποίο θα τον εκφρά- μας αποζητούν βασική διαφορά που παρατηρείται συ-
σει, μέσα από μια διαδικασία που θα τον την προσωπική γκριτικά με την περασμένη δεκαετία έχει
κάνει να περάσει καλά», υποστηρίζει ο να κάνει με το ίδιο το προϊόν. «Ένα μπαρ ή
Δημήτρης Καραμπατάκης, ο οποίος μαζί έκφραση. άυτή ένα εστιατόριο δεν προσφέρει πλέον μόνο
με τον αδερφό του Κωνσταντίνο και την είναι η πραγματική ποτό ή φαγητό. Για τον επισκέπτη μετρά η
ομάδα τους, σχεδιάζουν και υλοποιούν πολυτέλεια συνολική εμπειρία του χώρου. Η εμπειρία
εστιατόρια, ξενοδοχεία και κατοικίες από τού να είσαι εκεί και να ακούς, να μυρίζεις,
τη Σαντορίνη, τη Μύκονο και τη Σίφνο ως όταν φτιάχνεις να βλέπεις, να αισθάνεσαι», τονίζει ο Δημή-
την Τενερίφη, την Ταϊλάνδη και το Ισραήλ. το σπίτι σου» τρης Καραμπατάκης. «Η διαδικασία είναι
Το πιο προκλητικό κομμάτι στην επικοι- ολιστική. Αντί να σχεδιάζεται ένα μενού
νωνία με τον πελάτη είναι η οικοδόμηση για να ενταχθεί στον χώρο, σχεδιάζεται ο
εμπιστοσύνης, θεωρεί ο Δημήτρης, «το να κατοικίας». Tι αποζητούν οι πελάτες από χώρος παράλληλα με το μενού, τον ήχο,
μπορέσει δηλαδή ένας που έχει στο μυαλό μια πολυτελή κατοικία; Τι απολαμβάνουν τις λεπτομέρειες…».
του μία συγκεκριμένη ανάγκη ή επιθυμία περισσότερο; «Οι πελάτες μας αποζητούν Η συζήτηση κλείνει με ένα θέμα εφή-
να εμπιστευτεί κάποιον άλλον άνθρωπο, την προσωπική έκφραση», σχολιάζει ο Δη- μερο και την ίδια στιγμή διαχρονικό. Πέρα
για να το φέρει εις πέρας». Προκειμένου μήτρης. «Αυτή είναι η πραγματική πολυτέ- από υλικά, χρώματα, υφές και φόρμες,
να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, το K- Studio λεια όταν φτιάχνεις το σπίτι σου. Να είναι ποια είναι η μεγαλύτερη τάση αυτήν τη
έχει αναπτύξει μια μεθοδολογία ανάλυσης προσαρμοσμένο στις ανάγκες σου, να είναι στιγμή στο design; «We are all beautiful»,
που ανταποκρίνεται στα ζητούμενα του bespoke. H δυνατή άποψη στο design και απαντά ο Δημήτρης. «Η πρόσβαση στα
πελάτη, «χωρίς να γίνεται προσπάθεια εξυ- μια υψηλών προδιαγραφών αισθητική, αν social media και η ταχύτητα που ταξιδεύ-
πηρέτησης της σχεδιαστικής ταυτότητας τείνει να επαναλαμβάνεται, δεν μπορεί να ουν από το ένα σημείο της γης στο άλλο
του γραφείου». θεωρηθεί αποκλειστική και premium. Η οι κουλτούρες και οι αισθητικές, αναδει-
Μία από τις πρώτες ερωτήσεις μου εξατομίκευση, το να σχεδιάζεται κάτι μόνο κνύουν μια πολυφωνία», σημειώνει, για
αφορά στο ενδεχόμενο σύγκρουσης των για έναν άνθρωπο, αποτελεί αληθινή πο- να προσθέσει ότι το προσωπικό στιλ είναι
ζητούμενων ενός πελάτη με τη μεθοδο- λυτέλεια». Ο Δημήτρης τονίζει ότι αυτοί οι αυτό που ξεχωρίζει. «Ο καθένας έχει το
λογία αυτή του K-Studio. «Αν πρόκειται πελάτες δεν αποφασίζουν με γνώμονα το δικό του value και όλα είναι valuable». •
για ζητούμενα με έντονο το προσωπικό κόστος, αλλά με το πόσο τους εκφράζει η
στοιχείο σε project με αυθεντικό χαρα- αρχιτεκτονική πρόταση. Η συζήτηση πε-
κτήρα, τα «ακούμε» πολύ προσεκτικά, ρί πολυτέλειας νομοτελειακά μας οδηγεί ίνFo
ακόμη και αν αισθητικά δεν ταυτίζονται στο θέμα της ιδιωτικότητας - μίας υποτι- www.k-studio.gr/
080 THE PRIVATE JOURNAL