Page 82 - Private Journal 2021
P. 82
KNOWLEDGE — ARTS
λύτιμα υλικά της τέχνης, δημιουργώντας
ΠEγκυ κΛΙAφΑ Η αντικείμενα” καθημερινής χρήσης σε πο-
συνειρμούς, έκπληξη και χιούμορ που με
ΙΑΜΑΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ συναρπάζουν». Όπως παραδέχεται και η
ίδια, «αν και το φάρμακο και η ίαση ήταν
ανέκαθεν συνδεδεμένα με τη δουλειά μου,
η πραγματικότητα που βιώνουμε καθιστά
Μια εικαστικός φωτίζει με τις δημιουργίες της ένα επίκαιρο κάποια έργα μου εξαιρετικά επίκαιρα».
θέμα – αυτό της φαρμακευτικής αγωγής και της ίασης. Το έργο «Breathing Booth & the Cost of
Breathing», που παρουσιάστηκε στο ΕΜΣΤ
(Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης) κατά
Κείμενο ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΣΑΜΨΩΝ τη διάρκεια της documenta 14 το 2017,
μια ουτοπική πρόταση -τότε- τοποθέτη-
Η τεχνΗ δεν ειναι αδιάλλακτη. Και σης «Θαλάμων Αναπνοής» στα κέντρα
την ιδιότητά της αυτή η εικαστικός Πέγκυ των πόλεων με αυτόματους πωλητές οξυ-
Κλιάφα την αναγνώρισε εγκαίρως, όταν γόνου, μασκών και εισπνεόμενων φαρ-
στράφηκε από τον τομέα του marketing μάκων, είναι ένα από αυτά. Σήμερα στο λύση του -φάρμακο-, η ασθένεια και η
στη Σχολή Καλών Τεχνών. Αριστούχος Χονγκ Κονγκ δημιουργούνται αυτόματοι ίαση, η ζωή και ο θάνατος in extremis.
απόφοιτος, ακολούθησε μια άλλη επαγ- πωλητές ιατρικών μασκών στο πλαίσιο της Τέλος, στο έργο της «Chandelier» δίνει τη
γελματική διαδρομή, υποκύπτοντας στη καταπολέμησης της Covid-19, αποδεικνύ- δυνατότητα σε κενές διαφανείς κάψουλες
γοητεία της εικαστικής δημιουργίας. οντας την προφητική δύναμη μιας καλ- ζελατίνης να μεταμορφωθούν σε «κρύ-
Με την ιδιαίτερη τέχνη της, μεταμορφώ- λιτεχνικής πρότασης. Στην εγκατάσταση σταλλα» και να σχηματίσουν έναν ιδιότυπο
νει την καθημερινότητα, δίνοντάς της μια «Imagined Homes», που παρουσιάστηκε πολυέλαιο, που μας φωτίζει τη στιγμή που
άλλη οπτική. Το φάρμακο και πιο συγκε- στην 6η Biennale Σύγχρονης Τέχνης της χρειαζόμαστε το «φως των φαρμάκων»
κριμένα το χάπι και η συσκευασία του, Θεσσαλονίκης, τέσσερα δυτικότροπα βι- περισσότερο από ποτέ. Αυτή τη στιγμή η
γίνονται έργα τέχνης στα χέρια της. «Το τρό, φτιαγμένα από άδειες συσκευασίες Πέγκυ Κλιάφα συμμετέχει σε μεγάλη δια-
φάρμακο αγγίζει τόσες έννοιες και πτυχές χαπιών (blister), επαναφέρουν το ζήτημα δικτυακή έκθεση στο CUNY της Ν. Υόρκης
της ζωής και της πραγματικότητας που εντυ- της θεοποίησης του φαρμάκου, αλλά και και στην έκθεση-κοινωνικό project «Art on
πωσιάζομαι πολλές φορές κι έτσι γίνεται της τάσης του ανθρώπου να στρέφεται Boards» στη Γκαλερί Ζουμπουλάκη στην
το θέμα, το υλικό και το όχημα για τη δου- στη θρησκεία όταν έρχεται αντιμέτωπος Αθήνα, ενώ ετοιμάζει την ανάρτηση των
λειά μου. Τα φάρμακα και οι συσκευασίες με ανυπέρβλητες δυσκολίες. Στη σειρά έργων της στις πλατφόρμες Snark.art (ως
τους διαθέτουν δε, μια τέτοια πληθώρα από «Bacteria», που αναπαριστά αποικίες βα- NFT) και Artsy.net μέσω ξένων γκαλερί
χρώματα, σχήματα, υφές και αυτή την ικα- κτηρίων από συσκευασίες χαπιών, συνυ- και τη συμμετοχή της στην έκθεση «Level
νότητα να μεταμορφώνονται από “αόρατα πάρχουν το πρόβλημα -βακτήριο- και η Up» στη γκαλερί Maddox, Los Angeles.•
ΟΙ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Πάνω, το έργο «Chandelier» από χάπια-κάψουλες. Στην απέναντι σελίδα, η εικαστικός Πέγκυ Κλιάφα και κάτω από αριστερά, η εγκατάσταση «Imagined
Homes», 2017, Biennale Θεσσαλονίκης και το έργο «Breathing Booth & The Cost of Breathing», 2017, ΕΜΣΤ.
080 THE PRIVATE JOURNAL THE PRIVATE JOURNAL 081