Page 74 - PRIVATE JOURNAL 2019
P. 74

KNOWLEDGE — ΠροσώΠο




                                       ο                            Υπήρχε, βέβαια, ένα πρόβλημα. Ο Κούπερ δεν είχε
                                                                    τραγουδήσει ποτέ στη ζωή του και δεν έπαιζε κανέ-
                                                                    να μουσικό όργανο. Η Gaga, με έναν ικανό δάσκαλο
                                                                    φωνητικής και μια πλειάδα μουσικών, από τον γιο του
                                                                    θρύλου της country, Γουίλι Νέλσον, μέχρι τον διάσημο
                                                                    μουσικό της ποπ, Μαρκ Ρόνσον, συνέθεσαν κομμάτια
                                                                    σε συμπαγές ύφος και έφεραν τον τόνο κοντά στις δυ-
                                                                    νατότητες του Κούπερ, ο οποίος χαμήλωσε τη φωνή,
                                                                    έμαθε να παίρνει ανάσες και ξεπέρασε το τρομερό του
                                                                    τρακ, δίνοντας ως και live παραστάσεις μπροστά σε
                                                                    κοινό 80.000 θεατών. «Δεν ήθελα να ακούω τη φωνή
                                                                    μου», λέει ο Κούπερ, γέννημα θρέμμα της Φιλαδέλ-
                                                                    φειας, «ζήλευα την απροσδιόριστη προφορά του Σαμ
                          Όταν ολοκληρώθηκαν τα γυρίσματα  του      Έλιοτ». Τι έκανες, λοιπόν, τον ρώτησα. Προσέφερε τον
                       «American Sniper», την ίδια χρονιά, με σκηνοθέτη   ρόλο του μεγάλου αδελφού του (του Τζάκσον Μέιν
                       το άλλο του μεγάλο είδωλο, τον Κλιντ  Ίστγουντ, κι   στην ταινία) στον  Έλιοτ και προσάρμοσε την ελαφρώς
                       έφυγε με άλλες δυο προσωπικές υποψηφιότητες   τεξανή εκφορά του λόγου πάνω του!
                       για Όσκαρ, ήταν πλέον σίγουρος πως τον ενδιαφέρει   Κυρίως, έκανε μια ευγενή χειρονομία στη Lady
                       μόνο να σκηνοθετήσει.                        Gaga, μεταμορφώνοντας την άπειρη ηθοποιό σε μια
                          Το τρίτο remake του «A Star is Born», της αιώ-  ταλαντούχα, αλλά απογοητευμένη γυναίκα, την Άλι,
                       νιας ιστορίας καταδικασμένου έρωτα με φόντο τη   η οποία ερωτεύεται τον άνδρα που πίστεψε ολοκλη-
                       show business, ήταν ένα από τα πολυσυζητημένα   ρωτικά στη δύναμή της και άγγιξε άδολα την καρδιά
                       projects του Χόλιγουντ τα τελευταία χρόνια. Ακου-  της. «Κάθε φορά που τραγουδούσε στο πλατό, αι-
                       γόταν πως ο  Ίστγουντ είχε πρόθεση να το αναλάβει,   σθανόμασταν ευγνώμονες. Όλα κυλούσαν εύκολα,
                       αλλά όταν αυτό το σχέδιο ναυάγησε, ο Κούπερ πήρε   σχεδόν ποτέ δεν διακόψαμε μια σκηνή... αυτό που
                       το ρίσκο «να αποτύχει, ενδεχομένως να γίνει περίγε-  βλέπετε στην ταινία είναι, στην πραγματικότητα, η
                       λως, αλλά τουλάχιστον να πει κάτι», όπως αφοπλι-  αυθεντική εμπειρία που ζήσαμε στα γυρίσματα».
                       στικά μου δήλωσε ο ίδιος στη Βενετία.           Στην παρούσα φάση του αναβράζοντος #metoo,
                          «Ξέρεις, πάντοτε ήθελα να σκηνοθετήσω. Οι ται-  το έργο, εκτός από ψυχαγωγικό, είναι και σημαίνον. Η
                       νίες υπήρξαν ένα τεράστιο κομμάτι της παιδικής μου   παγκόσμια πορεία του «A Star is Born» -από άποψη
                       ηλικίας... με γιάτρευαν, με κινητοποιούσαν, με ενέπνε-  box office και όχι βραβείων- υπήρξε θριαμβευτική
                       αν. Ήξερα, επίσης, ότι ήθελα να αφηγηθώ μια ιστορία   και η κριτική αποφάνθηκε πως, στο πρόσωπο της
                       αγάπης και σκέφτηκα ότι η μουσική θα μπορούσε να   Lady Gaga, ένα αστέρι (ξανα)γεννιέται.
                       βοηθήσει, αφού δεν υπάρχει πιο αγνός τρόπος επικοι-  Ωστόσο, η αλήθεια είναι πως ο Μπράντλεϊ Κού-
                       νωνίας από το τραγούδι... γιατί δεν μπορείς να κρύψεις   περ ήταν ο αδιαμφισβήτητος νικητής. Το όνειρό του
                       τι σκέφτεσαι ή τι αισθάνεσαι όταν τραγουδάς. Μια σειρά   έγινε πραγματικότητα και οι τρεις προσωπικές υπο-
                       από γεγονότα και εικόνες και ήχους κάπως άρχισαν να   ψηφιότητές του στα  Όσκαρ, (για την παραγωγή, το
                       παίρνουν μορφή μέσα μου και σκέφτηκα «αυτή είναι   σενάριο και την ερμηνεία, αν και όχι για τη σκηνο-
                       η ταινία για μένα». Μου έλειπε, όμως, η μηχανή και   θεσία), μαζί με δεκάδες διακρίσεις, του ανοίγουν τις
                       το καύσιμο», κατέληξε ο Κούπερ, εξηγώντας μου πώς   πόρτες (και την όρεξη) για οτιδήποτε θελήσει στο
                       έφτασε να προτείνει στη Lady Gaga να γίνει η μούσα   μέλλον. Στα 44 του χρόνια, το πάλαι ποτέ ανασφα-
                       του κι εκείνος να μεταμορφωθεί σε μοιραίο, τρυφερό   λές παιδί, ολοκληρώνει με κάθαρση τον πρώτο του
                       Πυγμαλίωνα, με φόντο την country rock μουσική.   κύκλο και ξεκινάει σχεδόν από την αρχή. •





                                    «οι ταινίες υπήρξαν ένα τεράστιο κομμάτι
                                     της παιδικής μου ηλικίας... με γιάτρευαν,
                                         με κινητοποιούσαν, με ενέπνεαν»






             072                                        THE  PRIVATE  JOURNAL
   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79